رستوران دریایی مرجان، اثر فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی
مدرسه ابتدایی گروه 2 موسسه خیریه فرهنگی- آموزشی نور مبین، اثر انسیه خمسه و آرش نصیری

ساختمان اداری سفید، اثر فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی

پروژة اداري- تجاري سفید با مساحتي در حدود 1500 متر مربع در تهران واقع شده است.  این بنا دارای هفت طبقه می باشد که طبقات همکف و نیم طبقه آن به کاربری تجاری و پنج طبقه دیگر به فضاهای اداری اختصاص یافته است.

پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز (open office) با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد.

موقعيت ویژه ساختمان، گروه طراحي را بر آن داشت تا از طريق ايجاد  نماي دو پوسته، ساختمانی شاخص و متفاوت را به تصویر کشد.

هدف از طراحی این پروژه علاوه بر شاخص بودن، ایجاد بنایی مدرن و برجسته  است. از این روی در طراحی پوسته اول از سیستم          curtain wall  استفاده شده است تا بدین صورت از سنگینی نما کاسته شده و نمایی یکپارچه ایجاد گردد. پوسته دوم که متشکل از پروفیلهای آلومینیومی افقی است ، در واقع لباسی زیبا برای ساختمان است که علاوه بر تعریف ترکیب نما ساختمان، با کنترل نور ورودی به عنوان یک محافظ عمل کرده و از فضاهای داخلی در مقابل نور و گرما محافظت می کند.

پوسته دوم حدود 70 سانتیمتر از پوسته اول فاصله دارد که بدین صورت فضایی برای حرکت در دور ساختمان جهت نگهداری و تعمیرات ساختمان و هم چنین قرارگیری گلدانهای همیشه سبز فراهم شده است. در محل قرارگیری گلدانها ، پوسته آلومینیومی گشایش یافته و بدین صورت علاوه بر ایجاد هارمونی زیبا در طراحی نما، چشم اندازی مناسب را نیز از درون فضاهای اداری فراهم می سازد.

همچنین پروفیلهای آلومینیومی نامبرده با مقاطع 5×5 و 10×10 سانتیمتری و با فاصله های متفاوت با توجه به زاویه دید انسان در حالتهای نشسته و ایستاده طراحی شده است تا علاوه بر ایجاد سایه- روشن های دلنشین، زاویه دید مناسبی را برای کاربران ایجاد نماید.

پوسته دوم در طبقات همکف و نيم طبقه آن ادامه پيدا نمي کند تا بدين شکل حس سبکي در قسمت زير ساختمان ايجاد گردد و ويتريني مناسب براي کاربري تجاري در اين طبقات فراهم گردد. لازم به ذکر است قاب سفید طراحی شده در کنج شرقی و جنوبی بنا، علاوه بر ایجاد فضای مکث و گشایش مناسب در طراحی نما ساختمان، هماهنگی لازم با چهارراه موجود در کنار ساختمان را نیز دارا می باشد.

کتاب سال معماری معاصر ایران، 1397
_____________________________
عملکرد : اداری، تجاری

_________________________________________            

نام پروژه/ عملکرد: ساختمان اداری سفید/ اداری- تجاری
شرکت / دفتر طراحی: BNS Studio
معماران اصلی: فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی
همکاران طراحی: مهتا حیدری، علی کشتی آرا، هادی شریف زاده، نیوشا رشیدی، ضحی نکوئیان، شبنم ابطحی، ناصر نقدی، منصور نقدی
طراحی و دکوراسیون داخلی: BNS Studio
نوع تاسیسات/ نوع سازه: سازه فلزی/ داکت اسپلیت
آدرس پروژه: تهران، شهرک غرب
مساحت کل: 1500مترمربع
کارفرما : بخش خصوصی
تاریخ شروع / تاریخ پایان ساخت: 1394
عکاسی پروژه: فرشاد کازرونی، آذین سلطانی
وب‌سایت: www.bns-studio.com
ایمیل شرکت: info@bns-studio.com