مسابقه‌ی طراحی هتل 5 ستاره‌ی بین‌المللی آرمیتاژ کیش

فهرست

  1. مقدمه
  2. بیان مسئله
    بررسی اجمالی وضعیت هتل‌های جزیره کیش
    لزوم و جایگاه تعریف پروژه ای با کیفیت و استانداردهای جهانی
    معرفی نمونه از هتل‌هایی که به هدف پروژه نزدیک هستند
  3. معرفی ارکان مسابقه
    سفارش دهنده
    برگزارکننده
    مدیر مسابقه
    هیئت داوران
    شرکت‌کنندگان
  4. تشریح فرایند و جزئیات برگزاری مسابقه
    کمک هزینه
    جوایز
    شیوه‌ی داوری
    زمانبندی مسابقه
    اثبات اصالت اثر و مالکیت معنوی
    انتشار آثار و پوشش رسانه‌ای
  5. شرح موضوع رقابت
  6. ضمائم
    تصاویر سایت
    نقشه‌‌های پایه
  7. نتایج مسابقه

مهندسین مشاور آرمیتاژ

با افتخار از آن سخن خواهید گفت…
سنگ بنای گروه شرکت‌های «پاریز» و شرکت‌ سرمایه‌گذاری «آرمیتاژ» 27 سال پیش گذاشته شد؛ مجموعه‌ای که با محور قرار دادن فعالیت‌های عمرانی در حوزه‌ی شهری، ساخت مجتمع‌های ساختمانی را با کیفیتی برتر سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است. شرکت توسعه‌ی سرمایه‌گذاری «آرمیتاژ» نیز با هدف تعریف پروژه‌های شاخص شهری و تامین سرمایه‌ی آنها، با شعار «بنای همیشه برتر» تاسیس شد و اکنون به عنوان یک هلدینگ اصلی در کنار انجام مطالعات و نیازسنجی‌های لازم، تعریف پروزه‌های بلند مرتبه‌ی لوکس با کاربری‌های گوناگون مسکونی، اقامتی، تجاری و اداری را در دستور کار خود دارد. همچنین گروه شرکت‌های «پاریز» متشکل از شرکت‌های پاریز شرق و پاریز ابنیه با طراحی، اجرا و نظارت تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، اقامتی و تفریحی توانسته گام‌های ارزشمندی در صنعت ساختمان بردارد. در نهایت این مجموعه‌ها توانسته‌اند با بهره‌گیری از مدیران مجرب، مهندسان کارآزموده و پرسنل متعهد در قالب گروهی پیشرو در معماری به روز، کارآمد و متناسب با ویژگی‌های بومی و اجتماعی، سازنده‌ی بناهایی در خور شان شهر مشهد و ساکنان و بازدیدکنندگان آن باشند. مجتمع‌های مسکونی آرمیتاژ هاشمیه، مجتمع تجاری-اقامتی آرمیتاژ طبرسی، مجتمع مسکونی رز آرمیتاژ و برج تجاری-اداری آرمیتاژ گلشن بخشی از پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری آرمیتاژ به شمار می‌روند.

بیان مسأله

بررسی اجمالی وضعیت هتل‌های جزیره کیش
در حال حاضر در جزیره کیش 51 هتل فعال وجود دارد که از این تعداد 13 هتل پنج ستاره، 14 هتل چهار ستاره و 13 هتل سه و دو ستاره هستند. احداث 41 هتل دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل مختلف اجرایی هستند. با توجه به سن برخی از هتل‌های موجود و ضوابط و مقررات درجه‌بندی هتل های ایران، هتل‌های موجود از نظر کیفی در مقایسه با استاندارد‌های جهانی معمولا دارای فاصله معنی داری می‌باشند.
در حال حاضر هیچ برند بین‌المللی هتلی در جزیره کیش فعال نمی‌باشد ولی احتمال فعالیت آنها در برخی پروژه‌های در دست اقدام وجود دارد. تقریباً در بیشتر هتل‌های موجود فضاهای جنبی و تفریحی ویژه‌ای پیش‌بینی نگردیده است.

لزوم و جایگاه تعریف پروژه‌ای با کیفیت و استانداردهای جهانی
با توجه به اینکه در پروژه‌های در دست اقدام فاصله کیفی بین هتل‌های داخلی با نمونه‌های خارجی به تدریج در حال کم شدن است و از طرفی رقابتی شدن بازار این هتل‌ها، موضوع کیفیت و استاندارد بودن فضا‌ها و امکان ارائه خدمات بهینه و مناسب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بدین جهت طراحی و اجرای پروژه به گونه‌ای که در کنار رعایت الزامات سرمایه‌گذاران بتواند معیار‌های کیفی و بهره‌برداری در سطح هتل‌های 5 ستاره روز بین‌المللی را داشته باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

معرفی نمونه از هتلهایی که به هدف پروژه نزدیک هستند.
به عنوان نمونه‌هایی پایه از هتل‌های 5 ستاره بین‌المللی که می‌تواند از نظر سطح کیفی و استاندارد‌های فضایی برای این پروژه مطرح باشند به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:
– از مجموعه برند Hyatt مجموعه هتل‌های Hyatt Regency
– از مجموعه برند Marriott مجموعه هتل‌های Marriott Hotels and Resort
– از مجموعه برند Hilton مجموعه هتل‌های Hilton Hotels and Resort

معرفی ارکان مسابقه

شرکت سرمایه‌گذاری آرمیتاژ

  • مهندس شهاب الدین ارفعی (مهندس مشاور ارگ بم)
  • مهندس شیوا آقابابایی (مدیر عامل مهندس مشاور طرح و آفرینش)
  • مهندس شهرام حدادی (مدیر عامل آرمیتاژ)
  • مهندس عبدالرضا ذکائی (مهندس مشاور پلیمر)
  • دکتر ساسان سواد کوهی (مدیر عامل مهندس مشاور صحیفه اسکان)
  • دکتر امیرحسین اشعری (دفتر معماری اشعری و همکاران)
  • مهندس مهرداد ایروانیان (دفتر معماری مهندس ایروانیان)
  • مهندسین گیسو حریری و مژگان حریری (دفتر معماری حریری& حریری)
  • مهندس بهزاد حیدری (مهندسین مشاور پرگار)
  • مهندس سینا احمدی (مهندسین مشاور شارستان)
  • مهندس امید شفیعی (مهندسین مشاور بعد پنجم)
  • دکتر شهاب علی دوست (دفتر معماری شهاب علیدوست)
  • دکتر بهروز منصوری (مهندسین مشاور عمارت خورشید)

مهندس علی خادم زاده، مشاور طراحی داخلی، دبیر علمی و عضو علی البدل (مدیر عامل شرکت آرتاژ)

شهریار خانی زاد

  • رکسانا خانی زاد
  • آرین خانی زاد

تشریح فرایند و جزئیات برگزاری مسابقه

به عنوان کمک هزینه کارفرما به هر یک از شرکت‌کنندگان زمان تحویل طرح و دفاع از آثار مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت خواهد‌کرد.

  • رتبه نخست مبلغ 110 میلیون تومان
  • رتبه دوم مبلغ 70 میلیون تومان
  • رتبه سوم مبلغ 50 میلیون تومان
  • داوری به صورت دو مرحله‌ای صورت خواهد ‌گرفت.
  • مرحله اول: دفاع از اثار توسط شرکت‌کنندگان
  • مرحله دوم: بررسی آثار توسط هیئت داوران و اعلام نتایج

آخرین مهلت ارسال آثار (لوح فشرده و آلبوم): ساعت 17 روز شنبه، 22 خرداد 1400 (در صورت ارسال آثار با تاخیر، پروژه در مسابقه شرکت‌ داده نخواهد شد و هزینه‌ی اولیه می‌بایست عودت گردد).

داوران و دبیر علمی

مهندس شهاب الدین ارفعی (مهندس مشاور ارگ بم)

خانم مهندس شیوا آقابابایی (مهندس مشاور طرح و آفرینش)

مهندس شهرام حدادی (آرمیتاژ)

مهندس عبدل رضا ذکائی (مهندس مشاور پلمیر)

دکتر ساسان سواد کوهی (مهندس مشاور صحیفه اسکان )

مهندس علی خادم زاده، مشاور طراحی داخلی، دبیر علمی و عضو علی البدل ( شرکت آرتاژ)

شرکت کنندگان

دکتر امیرحسین اشعری (دفتر معماری اشعری و همکاران)

مهندس مهرداد ایروانیان (دفتر معماری مهندس ایروانیان)

مهندسین گیسو حریری و مژگان حریری (دفتر معماری حریری& حریری)

مهندس بهزاد حیدری (مهندسین مشاور پرگار)

مهندس سینا احمدی (مهندسین مشاور شارستان)

مهندس امید شفیعی (مهندسین مشاور بعد پنجم)

دکتر شهاب علی دوست (دفتر معماری شهاب علیدوست)

دکتر بهروز منصوری (مهندسین مشاور عمارت خورشید)

شرح موضوع رقابت

موضوع مسابقه، طراحی پروژه‌ی هتل 5 ستاره آرمیتاژ کیش است که در زمینی به وسعت 15720 مترمربع احداث خواهد شد. اجرای این پروژه در دو فاز برنامه‌ریزی گردیده که فاز اول با کاربری هتل و زیربنای بین ۲۵ تا ۲۸ هزار متر مربع و فاز دوم با کاربری هتل رزیدنس با زیربنای حدود ۳۰-۳۵ هزار متر مربع است. موضوع مسابقه، جانمایی هر دو فاز به همراه محوطه (مستر پلن) و معماری مرحله‌ی اول یکی از فازها خواهد بود. در کنار تمام موضوعات مبانی نظری و کالبدی معماری، برای توجه به موضوعاتی همچون خلق کیفیت‌های فضایی ویژه هتل، هویت بصری، تم طراحی و همچنین بهینه‌سازی بهره‌برداری می‌بایست امتیاز ویژه در نظر گرفته شود. یکی از اهداف اصلی از برگزاری مسابقه، تبلیغات وزین و در خور شأن مجموعه، برندینگ برای پروژه‌ها در ادامه ی مسیر و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های آتی می‌باشد.

تصاویر سایت و نقشه‌های پایه