ساختمان مسکونی ارغوان، اثرشهاب علیدوست و سونا افتخاراعظم
ساختمان اداری سفید، اثر فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی

رستوران دریایی مرجان، اثر فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی

رستوران دریایی مرجان با مساحتی در حدود 800 مترمربع بر روی موج شکنی به طول 180 متر در مجاورت هتل مارینا پارک کیش واقع شده است. رستورانی سیال و شناور در ارتباط تنگاتنگ با دریا که دارای بخشهای مختلفی مانند لابی و فضای انتظار، سالن غذاخوری سرپوشیده، تراسها، فضاهای خدماتی، کافی شاپ روباز می باشد.
به طور کلی طراحی مجموعه واقع شده بر روی موج شکن، دارای سلسله مراتب فضایی می باشد. بدین صورت که در ابتدا، محوطه ورودی با تنوع کفسازی و نورپردازی وجود دارد، سپس به ساختمان رستوران با فضاهای پر و خالی می رسیم و در انتها نیز تراس رستوران ،همراه با آلاچیق های مدرن و منحصر به فرد واقع شده است که در طول روز به خوبی سایه اندازی می کنند و در شب هنگام، به مانند نگینی در دل دریا می درخشند و فضای دلپذیری را برای گذران اوقات فراغت و لذت بردن از مناظر زیبای جزیره کیش فراهم می سازند.
از دیگر نکات طراحی این پروژه ایجاد تراسهای نیمه باز در طول حجم کشیده بنا می باشد که علاوه بر ایجاد ریتم و هارمونی در طراحی ساختمان، نقش به سزایی در کادربندی دید ناظر، حفظ ارتباط او با محیط پیرامونی و ایجاد فضایی پویا و دلپذیر دارد.
در طراحی داخلی رستوران نیز الهام از طبیعت پیرامونی پروژه مد نظر بوده است. بدین منظور در هماهنگی با ساختار مرجانی کیش از شکل انتزاعی آن به عنوان مفهوم اصلی طراحی داخلی استفاده شده که در طراحی عناصر دکوراتیو و معماری داخلی به خوبی به چشم می خورد.

کتاب سال معماری معاصر ایران، 1397
_____________________________
عملکرد: تجاری

_________________________________________

نام پروژه/ عملکرد: رستوران دریایی مرجان / رستوران
شرکت / دفتر طراحی: BNS Studio
معماران اصلی: فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی
همکاران طراحی: نیوشا رشیدی ، مهتا حیدری، ضحی نکوئیان، شادی ملک، بهنام برزگر
طراحی و دکوراسیون داخلی: BNS Studio
نوع تاسیسات/ نوع سازه: سازه پیش ساخته / داکت اسپلیت
آدرس پروژه: جزیره کیش
مساحت کل: 800 مترمربع
کارفرما: مارین دریا تابان کیش
تاریخ شروع / تاریخ پایان ساخت: 1395
وب‌سایت: www.bns-studio.com
ایمیل شرکت: info@bns-studio.com