Renovation of Amini's house, Farzad Rostamifar, Soma Engineers Company
Middle Eastern Bank Central Branch, Homan Homayunfar & Sina Naybi

دفتر سینمایی دیار مدیا، اثر رنا دیزاین

برنده‌­ی اول معماری داخلی فضاهای عمومی

تصویری خیالی از رؤیای ذهنی کارفرمای هنرمند و علاقه‌مند به تزئینات معماری ایرانی؛ بیانی امروزین از کاربرد آرایه‌ها در فرهنگ بصری معماری گذشته ما، مبنای شکل‌یابی و تشکیل پوسته‌ای سیال، پویا، پیوسته و لطیف بر کالبد ناهماهنگ و نامطلوب موجود، قرار گرفت. فضایی که قرار است مخاطبی خاص غالباً از جنس هنرمندان سینمای ایران داشته باشد.
آرامش حسی در کنار هیجان بصری و سادگی فضا در عین پیچیدگی فرم‌ها، تجربه‌­ی فضایی متفاوتی برای مخاطب و متناسب با روحیات کارفرما را به وجود آورده است. فرم‌هایی برگرفته از هنر معماران و استادکاران گذشته که با بیانی نو و امروزین از طراحی و تکنولوژی ساخت همراه شده است.
توجه ویژه به جزئیات در کلیه‌ی قسمت‌ها مد نظر بوده و با وسواسی خاص به تمامی موارد زیبایی شناسی، عملکردی و حتا تأسیساتی پرداخته شده، تا آنجا که حتا کوچکترین اجزای ساختاری پروژه، همچون دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع، نیز طرح و ساخت ویژهای متناسب با کل طرح یافته‌اند. نور طبیعی و مصنوعی در پروژه نیز از کیفیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حالت‌های مختلفی از نورپردازی و نیازهای کاربران را تأمین میکند. متریال کف توسط ارتباط لامسه‌ای که با کاربر فضا برقرار میکند، بر احساس صمیمیت و ارتباط با فضای دوستانه‌ی گفت‌وگو می‌افزاید.
اجرای پروژه طی 63 روز از شروع تخریب وضع موجود تا تحویل پروژه به کارفرما و به صورت شبانه روزی انجام شد. سقف‌های کاذب، دیواره معلق و بخش‌هایی از جداره‌ها از جنس پنل‌های گچی کناف بوده که با سازه فلزی اجرا شده است. جداره‌های با طرح پارامتریک از 220 قطعه‌ی CNC شده با ابعاد مختلف و از پنل‌های XPS وEPS با چگالیِ حداکثر ساخته شده و در محل کارگاه، مونتاژ و نصب گردیده است. جهت رسیدن به مقاومت و سختی مطلوب نهایی، پوشش یا کوتینگی از مواد پایه سیمانی بر روی جداره پاشیده شده و پس از خشک شدن کامل، سمباده‌کاری و پرداخت نهایی، با بتونه‌ی مخصوص و نیز یک لایه گچ سفید، انجام شده است. رنگ‌آمیزی با پوشش نهایی پلی‌اورتان و رنگ سفید و یا سیاه در انتها عملیات، جلوه‌ای جذاب و تماشایی به سطح جداره‌ها بخشیده است. چیدمان ریزفضاها، مبلمان و تجهیزات با توجه به شرایط و نیازهای کارفرما و پیشنهادات مشاور به صورتی منعطف و با نگاه به نیازهای آینده‌ی فضا طراحی شد. سکوهای نشیمن، میزهای کار و مبلمان به صورت هماهنگ با دیگر عناصر معماری داخلی ساخته یا انتخاب شده‌اند و به صورت منعطف و شناور در فضا جهت بهره بردن کاربر از تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته‌ی مخفی در فضا قابلیت جابه‌جایی و استقرار دارند.

معماری معاصر ایران : اداری           

_________________________________________    

نام پروژه: دفتر سینمایی دیار مدیا
معمار: رضا نجفیان (رنا دیزاین)
طراحی و اجرا: رِنا دیزاین (رضا نجفیان)
کارفرما: احسان دلاویز
همکاران طراحی: مینا نظم‌جو، احسان مروی، محمد حسین حمزه‌لویی، ساحل نبی‌پور، مینا مهرداد، مریم نجفیان
طراحیِ روش ساخت: رضا نجفیان
مسئول اجرایی: سعید توده‌­فلاح
همکاران اجرا: احسان مروی، سبحان نراقی، حمید حاجی رضایی، امیرپاشا اردم
عکس: رضا نجفیان
زیربنا: 145 مترمربع
محل پروژه: تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از سه‌راه یاسر، پلاک 252، طبقه‌ی 3، واحد 304
مدت اجرا: 63 روز
اتمام اجرا: اسفند ماه 1392

http://www.renadesign.com/

قبل از بازسازی


مدارک فنی