پروژه عمارت خورشید، اثر صادق توکلی، زهرا خوئینی
خانه‌ی شاتین اثر گروه محدود طراحی داخلی میلی‌متر

 مدارس گرینزبورگ اثر تیم بی.اِن.آی.اِم، نوشته‌ی لادن مصطفی‌زاده

مدارس گرینزبورگ 

از 4 تا 6 می سال 2007 یک طوفان بزرگ و مخرب به طور قابل توجهی بخش‌هایی از مرکز ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد. مخرب‌ترین گردباد در 4 می در بخش‌هایی از کانزاس (Kansas) رخ داد و حدود 95 درصد از شهر گرینزبورگ (Greensburg) در شهرستان کیووا (Kiowa) نابود شد. مدرسه‌ی شهرستان کیووا از جمله کاربری‌هایی بود که به همراه تمام امکانات‌اش در این گردباد تخریب شد. پس از این تخریب یونایتِد ایسکول دیستریکت (Unified School District) که به اختصار یو.اِس.دی (USD) نامیده می‌شود، تصمیم گرفت که این مدارس را به همراه همه‌ی امکانات‌اش به سرعت، به صورت پایدار، با کارایی بالا و روشی پیشرو بازسازی کند و از تیم چندرشته‌ای بی.اِن.آی.اِم (BNIM) متشکل از معماران، برنامه‌ریزان، معماران منظر و طراحان داخلی برای این طراحی جدید دعوت کرد؛ در سال 2010 این مدارس (دبستان، راهنمایی و دبیرستان) با مساحت 125000 فوت مربع توسط تیم بی.اِن.آی.اِم طراحی و به یک محیط آموزشی نوآورانه و مدرن تبدیل شدند و به علاوه، هویت متمایز هر مدرسه حفظ شد.
تیم بی.اِن.آی.اِم در تلاش برای پذیرش روح جامعه‌ی گرینزبورگ سعی کرد مدارس و امکانات آموزشی جدیدی را ایجاد کند که به شیوه‌ای برجسته و با کیفیت بالا، آموزش را در خود جای داده و ارتقا بخشد. بنابراین تصمیم گرفته شد که به جای توسعه‌ی ساختمان‌های سطح پایین و کم‌هزینه، امکاناتی ایجاد شود که مایه‌ی افتخار است و در دهه‌های آینده، ارزشی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد؛ این امکانات عبارتند از: مهدکودک و پیش‌دبستانی، مدرسه‌ی ابتدایی، دبیرستان، کتابخانه، مرکز آموزش از راه دور، آزمایشگاه علوم، سالن اصلی، سالن بدنسازی کمکی، حیاط، زمین بازی، کافه‌تریا و آشپزخانه و استادیوم/پیست فوتبال و …
امکانات مدرسه، بالاترین و بهترین ارزش را هم در کوتاه‌مدت و هم در کل چرخه‌ی عمر ساختمان‌ها دارد. این مدرسه پیشرو در ایالت و منطقه در توسعه‌ی امکانات آموزشی مسئول محیط زیست و پاسخگو است که از معیارهای لید (LEED) پیروی کرد و توانست گواهینامه‌ی پلاتینیوم لید (LEED Platinum) را دریافت کرد.

دبیرستان جدید شهر کانزاس

برای ایجاد یک تجربه‌ی آموزشی که از نسل بعدی دانش‌آموزان حمایت کند، دبیرستان جدید شهر کانزاس شمالی با تمرکز بر آموزش، انعطاف‌پذیری و پایداری مورد طراحی قرار گرفت. تغییرات فضا این ویژگی‌ها را از طریق افزایش دسترسی، اجتماع و فضای تجمع منعکس می‌کند. این دبیرستان همچنین به‌روزرسانی‌های زیرساختی در مقیاس بزرگ را در تلاش برای ایجاد امکانات، فضاها و منابع عادلانه در مقایسه با دبیرستان‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای در مقیاس مشابه دریافت کرد. دبیرستان شهر کانزاس شمالی دارای تاریخچه‌ی غنی، هویت اجتماعی قوی و عملکرد تحصیلی مثال‌زدنی است. این مرکز همچنین مرکز نمونه‌ی بین‌المللی مدرک بین‌المللی (IB) و برنامه‌های زبان‌آموزان انگلیسی  (ELL)  منطقه است. این مدرسه‌ی 90 ساله به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده‌ی هویت شهر کانزاس شمالی مورد احترام منطقه و جامعه است. دگرگونی مدرسه از چنین جنبه‌هایی بهره می‌برد و در عین حال با تقویت ارزش اجتماع، پردیس را به مرکزی از یادگیری و فعالیت تبدیل می‌کند که به حمایت از آرزوهای آموزشی دبیرستان کانزاس سیتی می‌پردازد. برای دستیابی به چنین چشم‌اندازی، منطقه و تیم طراحی در راستای اهداف گواهینامه‌ی پلاتینیوم لید (LEED Platinum) و Net Zero Energy + Water قدم برداشتند. این طرح از نور طبیعی روز در فضاهایی که به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌کند و استفاده از نورخورشید را از طریق یک سیستم فتوولتائیک گسترده روی پشت بام به حداکثر می‌رساند.این تیم اهداف دیگری را برای تقویت جامعه‌ی اطراف از طریق اقدامات پایدار شناسایی کرد، از جمله: ترمیم هیدرولوژی محلی از طریق توسعه‌ی متفکرانه و چشم‌انداز احیاکننده و برداشت و استفاده‌ی مجدد از آب طوفان (Stormwater)؛ ادغام آب‌های زیرزمینی با سیستم انرژی مکانیکی ساختمان و ایجاد فضاهای عمومی پردیس که بتواند املاک مجاور را تکمیل و زنده کند.

پی‌نوشت

تیم بی.اِن.آی.اِم (BNIM) در سال 1970 در کانزاس‌سیتی (Kansas City) تاسیس شد و از شروع فعالیت خود، به تقویت هسته‌های شهری با پروژه‌هایی اختصاص داده شد که هویت مدنی قوی و حس مکان را احیا کند. بی.اِن.آی.اِم با پروژه‌ها و ابتکارات ملی خود شناخته می‌شود که مهارت و تجربه‌ای که از درگیر شدن عمیق در مهم‌ترین مسائل و ابتکارات جامعه به وجود آمده است، برای این رشد، حیاتی بوده است. پروژه‌های بی.اِن.آی.اِم موفق به دریافت بیش از 400 جایزه برای طراحی، برنامه‌ریزی و رهبری شده است و از جمله‌ی این پروژه‌ها می‌توان به دریافت جایزه‌ی شرکت اِی.آی.اِی (AIA) در سال 2011 اشاره کرد. دفتر بی.اِن.آی.اِم واقع در کراون سِنتِر هالمارک (Hallmark’s Crown Center) الگویی برای طراحی متحول کننده محل کار است که با تعهدات محیطی کراون سِنتِر پشتیبانی می‌شود. در واقع بی.اِن.آی.اِم ارائه‌دهنده‌ی محیط‌های زیبا، یکپارچه و  قابل زندگی است که الهام‌بخش تغییر و بهبود شرایط انسانی باشد. بی.اِن.آی.اِم، ارزش‌های اصلی خود را به این صورت بیان می‌کند:

  • ما به دنبال راه بهتری هستیم.
  • ما متعهد به تفکر بلندمدت و بهبود قابل اندازه‌گیری به عنوان یک روش زندگی هستیم.
  • ما به دنبال افزایش نشاط مردم، سیاره و رفاه به طور مساوی هستیم.
  • ما علاقه‌ی زیادی به طراحی سخاوتمندانه داریم، این طراحی الهام‌بخش مردم است و دنیا را تغییر می‌دهد.
  • ما اصرار داریم که عالی باشیم؛ در اجرا، عملکرد و نتایج.
  • ما به آنچه ساختمان‌های ما انجام می‌دهند و تأثیر مثبت آنها بر زندگی اهمیت می‌دهیم.
  • ما با روحیه‌ی اصالت و رهبری خدمتگزار عمل می‌کنیم.
  • ما تنوع را در فرهنگ خود می‌پذیریم؛ از نظر دیدگاه، مهارت و …
  • ما تفکر یکپارچه و گفتگوی مشارکتی را ترویج می‌کنیم.
  • ما چالش نوآوری و مزیت تکرار را پذیرفته‌ایم.

معماری معاصر جهان: آموزشی

_______________________________________

نام پروژه: مدارس گرینزبورگ
عملکرد: آموزشی
شرکت-دفتر طراحی: تیم بی.اِن.آی.اِم
کارفرما: گرینزبورگ ایسکول دیستریکت
مساحت زمین: 125000 فوت مربع
تاریخ شروع و پایان ساخت: 2010
اینستاگرام bnimarchitects

Kiowa County Schools by BNIM

Project Name: Kiowa County Schools
Function: Educational
Architects: BNIM
Client/Owner: Greensburg School District
Area: 125,000 square feet
Year: 2010
Instagram: bnimarchitects

Kiowa County Schools
After all of the school facilities of the Kiowa County School District (USD-422) were destroyed in the May 4, 2007 tornado, the School District decided to rebuild all of its facilities in an expeditious, sustainable, high performance and progressive manner.  BNIM was hired to design the new facility. In its quest to embrace the spirit of the Greensburg community, the School District constructed new educational and public use facilities that accommodate and enhance its educational mission in an outstanding and high quality way. Rather than developing low, first-cost buildings, the District created facilities that are a source of pride and will bring value to the community for decades to come. Facilities include Pre-K & Kindergarten, Elementary School, Middle School, High School, Library, Distance Learning Center, Science Labs, Main Gymnasium, Auxiliary Gymnasium, Art Music Wing, Courtyards, Playgrounds, Cafeteria & Kitchen, and Football Stadium/Track & Field Facilities. The School facilities meet the highest and best value both in the short-term and over the entire lifecycle of the buildings. The School District is a leader in the state and the region in the development of environmentally responsible and responsive educational facilities. The facility followed LEED criteria and received LEED Platinum certification.

مدارک فنی

جوایز

2010 AIA – Local Awards 
2011 ASLA Local 
2011 International Interior Design Association, Mid-America Design Awards – Gold Award, Education/Research Category 
2011 Building Design+Construction, Building Team Awards, Gold Award 
2011 AIA – State/Regional Awards 
2011 AIA Knowledge Community Awards (e.g., Healthcare Design and COTE Top Ten)

 

منابع و ماخذ

www.architectmagazine.com

www.bnim.com

www.aiatopten.org

en.wikipedia.org

منتشر شده در : شنبه, 20 آگوست, 2022دسته بندی: آموزشی, انرژی, پایداریبرچسب‌ها: ,