تجربه دایره سبز، میدان شهردار در مادرید، نوید پاک‌نژاد
" از واشنگتن تا حافظیه، معماری در ساحت امری ملی " گفتگـوی معـمارانه‌ی محمد اسدی و حسین پرهمت با مهدی قائمیان

بازسازی گوتِربانهُف هانُویر اثر گروه معماران اِی.اِف.اِف، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

بازسازی گوتِربانهُف هانُویر 

گروه معماران اِی.اِف.اِف (AFF) توسط مارتین فرولیچ (Martin Fröhlich) و سون فرولیچ (Sven Fröhlich) تاسیس شد و در برلین (Berlin) و لوزان (Lausanne) فعالیت می‌کند؛ مارتین و سون در برلین در کنار اولریکه دیکس (Ulrike Dix) و مونیک فراهن (Monic Frahn) و در لوزان در کنار اولریکه دیکس و والنتینو ویتاکا (Valentino Vitacca) در حال پرداختن به فعالیت‌های معمارانه خود هستند. فرآیند طراحی در پروژه‌های گروه معماران اِی.اِف.اِف بر اساس ایده‌ای شکل می‌گیرد که از مشاهده و تجزیه و تحلیل کیفیت‌های مختلف به دست آمده است؛ در واقع گونه‌شناسی‌ها و فرم‌های رایج دائماً مورد پرسش قرار گرفته و با الزامات معاصر مقایسه می‌شوند. پروژه گوتِربانهُف هانُویر (Güterbahnhof Hannover) در سال 2019 با مساحت 22693 متر مربع در شهر هانُویر کشور آلمان توسط گروه معماران اِی.اِف.اِف مورد بازسازی قرار گرفته است.
انبار مرکزی حمل و نقل هانوفر در اکتبر سال 1877 به عنوان پایانه گوترابفرتیگونگ نورد (Güterabfertigung Nord) برای حمل و نقل محموله‌های عمومی افتتاح شد و چند سال بعد به عنوان نقطه توزیع کالاها به بهره‌برداری رسید. در اثر آتش‌سوزی بزرگ در سال 1930، هر دو تأسیسات ایستگاه و حدود 20000 متر مربع فضای ذخیره‌سازی و 175 واگن بار از بین رفت؛ بنابراین در سال 1931 مورد بازسازی قرار گرفت و هر دو سیستم با هم ترکیب شدند تا یک محوطه حمل و نقل اصلی را تشکیل دهند و در همین سال، انبار مرکزی حمل و نقل هانوفر به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین سالن‌های باربری در اروپا به بهره‌برداری رسید که روزانه تا 2000 تن بار عمومی در آن جابجا می‌شد.
این انبار در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید و در فاصله سال‌های 1950 تا 1958 بازسازی شد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های باری با سالنی به مساحت حدود 40000 متر مربع که روزانه 390 واگن بار در آن بارگیری و تخلیه می‌شد، مورد استفاده قرار گرفت اما به دلیل ترافیک ریلی در سال 1997 تعطیل شد و فقط سالن‌های آن مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ به عنوان مثال، سالن‌های آن برای اکسپو 2000، برگزاری مهمانی‌های تکنو (Techno) و مرکز توزیع نامه و تسهیلات صندوق پستی مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2019  تغییر این مرکز به یک مرکز خرید و تفریح ​​جدید (معماری مختلط تجاری) آغاز شد و توسط گروه معماران اِی.اِف.اِف مورد بازسازی قرار گرفت. ابعاد تالار اصلی در جهت طولی تالار (شمال به جنوب) حدود 377 متر و در جهت عرضی تالار (شرق به غرب) بین 68 تا 101 متر است.

معماری معاصر جهان: مختلط

_______________________________________

نام پروژه: بازسازی گوتِربانهُف هانُویر
عملکرد: مختلط
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران اِی.اِف.اِف
مساحت زمین: 22693 مترمربع
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2019
عکاس پروژه: هانز کریستین اسچینگ
اینستاگرام aff_architects

مدارک فنی

منتشر شده در : شنبه, 12 مارس, 2022دسته بندی: مختلطبرچسب‌ها: , ,