Interior design of Apadana residential project, Amir Amin Kazemi & Mahboube Nasiri
Swiss Gallery watch shop, Iman Aminlari

ساختمان دفتر مرکزی شرکت ایرانسل اثر شرکت اورارتو  

برگزیده در بخش معماری داخلی فضاهای عمومی

این پروژه بیش از آنکه صرفاً یک معماری داخلی باشد، یک کار مدیریت طرح و اجرای هم‌زمان بوده است. زمان قرارداد اجرای این پروژه 18 ماه و مساحت زیربنای آن 30.000 مترمربع است. کارفرما پس از گودبرداری و ساخت اسکلت، در هنگام اجرای دیوارچینی­‌ها و تأسیسات ساختمان متوجه می­‌شود که برای معماری داخلی بنا هیچ فکری نشده و اقدامی صورت نگرفته است، پس بر آن شد که همراه با برگزاری یک کنکور، مشاور داخلی را برای پروژه به صورت همکار با پیمانکار EPC انتخاب کند؛ کنکور و انتخاب و عقد قرارداد، حدود 8 ماه پس از زمان اجرا آغاز شد و پس از آن نیز کلیه‌ی مراحل طراحی، تهیه‌ی نقشه­‌های اجرایی، تهیه‌ی نقشه­‌های تأسیسات جدید و غیره در هر بخش به صورت همزمان با اجرای پیمانکار انجام میشد. این موضوع باعث شد که طراحی به طور متناسب و به صورت کاملاً صنعتی صورت بگیرد.
پس از گذشت 4 ماه از اتمام طراحی­‌ها و تکمیل نقشه­‌های اجرایی، مسئولیت طراحی مبلمان و خرید آنها نیز به مشاور معماری داخلی شرکت اورارتو سپرده شد و در همان حال، ضمن تهیه‌ی چارت­‌های پرسنلی برای حدود 1500 نفر کارکنان این شرکت و جانمایی تک­‌تک پرسنل در سطوح مختلف اداری و مشخص نمودن ارتباط بخش­‌ها، طراحی و سفارش ساخت مبلمان به شرکت­‌های داخلی اعلام شد. همزمان با تکمیل ساختمان، بخش ساخت مبلمان نیز به اتمام رسید و ساختمان جهت بهره‌برداری تحویل داده شد.
در این کار موضوع اصلی مهندسی، زمان­ و هزینه در طراحی، اجرا و هماهنگی تدارکات –شامل خریدهای داخلی و خارجی- بوده که برای تک‌تک اقلام و بخش‌­ها جداولی بسیار پیچیده تهیه شد. در انتخاب مصالح نیز سعی شد که همواره مصالحی که به روشهای صنعتی تولید میشوند در نظر قرار گیرند تا از نظر یکنواختی رنگ و سرعت تولید و روش نصب، مطمئن بوده و در زمان صرفه‌جویی شود.

معماری معاصر ایران : اداری         

_________________________________________    

نام پروژه: ساختمان دفتر مرکزی شرکت ایرانسل
گروه طراحی: کامبیز آذرخویش، نازلی ابریشمی و سارا آذرخویش (شرکت اورارتو)
طراح و معمار داخلی: کامبیز آذرخویش، نازلی ابریشمی و سارا آذرخویش (شرکت اورارتو)
مجری: شرکت آرمه­‌نو
زیربنا: 30,000 مترمربع
کاربری: اداری
مساحت زمین: 4,000 مترمربع
سازه: اسکلت فلزی با سقف استیل دک
تأسیسات: مرکزی
محل پروژه: تهران، میدان هروی، بلوار گلزار
تاریخ طراحی و ساخت: 1392-1391

مدارک فنی