کالج دماوند (ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور کنونی) ویلیام وسلی پیترز (بنیاد فرانک لوید رایت) با همکاری نظام عامری، کمال کمونه و هرمزدیار خسروی تحریریه‌ی هنر‌‌معماری
او فقط یک اکسپرسیونیست سازه نبود: درنگی بر مبلمان و آثار طراحی‌ داخلی ارو سارینن‌ تحریریه‌ی هنر‌معماری

خانه اجتماعی سوئری اثر گروه معماران 1+1>2، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

خانه اجتماعی سوئری 

گروه معماران 1+1>2 (1+1>2 Architects) در سال 2003 توسط هوانگ تاس هوآ (Hoàng Thúc Hào) تأسیس شد و تمرکز اصلی آن بر معماری اجتماعی و در معرض دید قرار دادن جوامع محروم با همکاری مردم محلی، سازمان‌های غیر دولتی و سایر نهادها بوده است. خانه اجتماعی سوئوری (Suoi Re) که در سوئوری قرار دارد، در سال 2010 توسط گروه معماران 1+1>2 طراحی و ساخته شده است.
سوئوری، یک محدوده روستایی در منطقه لوآنگ‌سان (Luong Son) استان هوآبین (Hoa Binh) ویتنام است و به دلیل فاصله زیاد از مناطق شهری، به لحاظ دسترسی به خدماتی چون مهد کودک، دفاتر پست، کتابخانه‌ها، فضاهایی برای فعالیت‌های عمومی و غیره در وضعیت خوبی قرار ندارد و پیدا کردن این خدمات در اطراف این محدوده روستایی دشوار است. خانه اجتماعی سوئوری به عنوان فضایی چندمنظوره، زیبا، با هویت و منحصر به فرد توسط هوانگ تاس هوآ و انگاین دای تانه (Nguyễn Duy Thanh) و با مشارکت روستاییان ساخته شده است. قسمت میانی خانه اجتماعی سوئوری که به عنوان فضای اصلی زندگی در نظر گرفته شده، شامل دو طبقه است و فضاهای اجتماعات و کتابخانه در طبقه بالا قرار دارند و می‌توانند به عنوان مهد کودک نیز مورد استفاده قرار گیرند. در فضای جلوی خانه سوئوری یک حیاط باز وجود دارد که بسیاری از فعالیت‌های فضای باز در آن برگزار می‌گردد. به دلیل در اولویت بودن مسائل اقتصادی در ساخت خانه اجتماعی سوئوری از مصالح محلی و عمدتا بامبو استفاده شده است. از دیگر راه حل‌های دوستدار محیط زیست به کار گرفته شده در طراحی این خانه می‌توان به استفاده از سیستم سلول خورشیدی، مخازن جمع‌اوری آب باران، استفاده از انرژی زمین‌گرمایی و لامپ‌های کم‌مصرف اشاره کرد.

معماری معاصر جهان: انسان‌دوستانه

_______________________________________

نام پروژه: خانه اجتماعی سوئری
عملکرد: مختلط
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران 1+1>2
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2010

مدارک فنی

منتشر شده در : دوشنبه, 20 دسامبر, 2021دسته بندی: مختلطبرچسب‌ها: ,