مرکز درمانی ناحیه‌ایِ یوتا وَلی، معماری از گروه معماری ایچ‌کی‌اس با همکاری گروه طرّاحی دیزاینْ ؤِست، متن از تونی مانْک، ترجمه‌ی نغمه نظرنیا
ساختمــان پْرادای توکیو

بیمارستان قلب اینـدیـانـا
معماری از شرکت معماری آر‌تی‌کی‌ال
متن از تونی مانْک / ترجمه‌ی نغمه نظرنیا / ایندیاناپولیس، ایندیانا، ایالات متّحد

Indiana Heart Hospital
Architecture by RTKL Associates Inc.
Text by Tony Monk / Indianapolis, Indiana, USA

کار ساخت بیمارستان قلب ایندیانا در فوریه‌ی سال 2003 تکمیل شد. این بیمارستان تخصّصی با تجهیزات بِروز و مُدرنْ مخصوص سرویس‌دهی به بیماران قلبی‌ عروقی می‌‌‌باشد که در زمینی با وسعت 21 هزار متر مربّع و با هزینه‌ای در حدود 60 میلیون دلار ساخته شده است.
در حال حاضر بیمارستان دارای 64 فضای مراقبت از تخت (Bed-Space) می‌باشد. ساختمان بیمارستان 4 طبقه دارد، که طبقه‌ی چهارم به‌صورت نیمه‌کاره برای توسعه‌های آتی باقی مانده است. پلان طبقات اوّل تا سوّم ساختمان شامل سه بالِ منحنی‌شکل شبیه به گِرد‌باد است که در هر یک از این منحنی‌ها 18 اتاق بستریِ یک‌تخته و یک ایستگاه پرستاری که مجهّز به سیستم شبکه‌ی اطّلاعات بیماران است، وجود دارد.
فُرم پلان به گونه‌ای‌ست که دسترسی از خدمات مرکزی و قسمت‌های درمانی به 24 اتاقی که در هر طبقه وجود دارد با طیِّ کوتاه‌ترین مسیر امکان‌پذیر باشد. از آنجایی که بیمارانی که عمل قلبِ باز انجام می‌دهند، می‌بایست بعد از گذشت 24 ساعت از عمل جرّاحی تحرّک داشته باشند، در کنار اتاق‌های بستری، فضایی مخصوص پیاده‌رویِ بیماران در نظر گرفته شده است، همچنین در مجاور فضای پیاده‌روی استراحتگاهی مخصوص خانواده‌های بیماران بستری طرّاحی شده است. در طبقه‌ی همکف علاوه بر لابی و محلِّ اجتماعات عمومی فضاهای پذیرش، خدمات مخصوص بیماران سرِ پایی، اتاق‌های تشخیص، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و بخش اورژانس و اتاق‌های عمل جرّاحی وجود دارد. با طرّاحی مناسب، توزیع ایستگاه‌های پرستاری در نقاط مختلف و ایجاد سیستم دیجیتالی برای دسترسی سریع به آمار و اطّلاعات بیماران، این بیمارستان به یکی از موفّق‌ترین بیمارستان‌های قلب و عروق آمریکا تبدیل شده است.

معماری معاصر جهان: درمانی

_______________________________________

بیمارستان قلب ایندیانا
معمار: شرکت معماری آرتی‌کِی‌اِل
کارفرما: Community Hospitals Indianapolis
تیم پروژه: جان کَستورینا، جیم جانسِن، خورخه رودریگِز، اِریک دینگِز، مین نویی‌یِن، آیمه دِیویس، بِتانی چیلدْرِس
مهندس سازه و عمران: بی‌بی‌اِس لایف سْتراکچِر
پیمانکار: سامیت کانستراکشِن
هزینه: 44.1 میلیون دلار
مساحت سایت: 18 هکتار
تاریخ تکمیل: طرّاحی فوریه 2001،
افتتاح بیمارستان فوریه 2003

مدارک فنی

منتشر شده در : چهارشنبه, 13 ژانویه, 2021دسته بندی: درمانی و خدمات پزشکیبرچسب‌ها: