سومین نمایشگاه پترنیتکچر، امیرحسین اشعری


به نظر میرسد ماهیت یک اثر برای مخاطب چیزی فراتر از نگاه او به کالبد و ظاهر است. شاید در نگاه اول فقط زیبایی طرح را رصد کند اما برای درک کامل ماهیت آن نیاز به فهم جنبهی رازگونهی درون اثر است. هنر همواره رابطهی مستقیمی با زیبایی نداشته و درک مخاطب از آن در گرو تلاش او در کشف لایههای درون اثر است. حقیقتی که به مثابهی یک پدیدهی دوسویه، یک بعد آن به بینش و نوع نگاه مخاطب و بعد دیگرش به خود طرح گره خورده است.
گویی تاثیر اثری به ظاهر ساده که مخاطب حقیقت آن را در ذات نهفتهی اثر درک کرده باشد به مراتب پایدارتر از ظاهری زیباست که با گذر زمان از بین میرود.
کتاب سال معماری معاصر ایران، 1400
________________________________
نام پروژه: سومین نمایشگاه پترنیتکچر / محل پروژه: تهران، فرهنگسرای نیاوران / تاریخ: شهریور 1400 / طراح: امیرحسین اشعری / همکاران طراحی: سارا ناظمی، رودابه لطف پور / تیم اجرا: زهرا رحیمی، اسما سیرجانی اصل، سارا ناظمی، شیوا نظربلند، رودابه لطف پور، احسان سعادت، غلامعلی حمیدی جلیانی، زهرا جعفری، معین نکویی، نازنین سلیمانی / نمایشگاهگردانان: بیتا شکاری، غزل رفالیان / عکاس: گروه مبلمان رست، استودیو فیلمسازی معماری ردلیف / با تشکر از: امید بازماندگان، رها چراغ زاده، حبیب قربانی
وبسایت دفتر: www.ashari-architects.com
ایمیل دفتر: ashariarchitects@yahoo.com
اینستاگرام دفتر: ashariarchitects@
Patternitecture 3, AmirHossein Ashari

Project Name: Patternitecture 3 / Function: Art / Location: Niavaran Cultural center, Tehran, Iran / Date: 2021 / Lead Architects: AmirHossein Ashari / Design Team: Roodabeh Lotfpour, Sara Nazemi / Executive Team: Zahra Rahimi, Asma Sirjani asl, Sara Nazemi, Shiva Nazarboland, Roodabeh Lotfpour, Ehsan Saadat, GholamAli Hamidi jaliani, Zahra Jafari, Moein Nekouei, Nazanin Solemani / Curators: Bita Shekari, Ghazal Refalian / Photographer: Rost furniture, Redleaf Studio / Thanks: Omid Bazmandegan, Raha Cheraghzadeh, Habib Ghorbani / Office Website: www.ashari-architects.com
Office Email: ashariarchitects@yahoo.com
Office Instagram: @ashariarchitects
It seems that the essence of an artwork is beyond the appearance of it in audience vision. He probably follows the aesthetic elements of a design at first glance but to it is essential to thoroughly understand the mysterious aspects in the art peace. Art does not have a direct relationship with aesthetics and audience perception is dependent on his effort to explore the hidden layers in the artifact. This is a reality as a bilinear phenomenon which one side demonstrates the audience vision, and the other indicates the design. As if the influence of a seemingly simple artwork which the audience could realize its essence, would be way more sustainable comparing to a beauty which will be disappeared over a period of time.
نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران