گروه طراحان داخلی سِوِن
خانه‌­­هایی برای گذراندن تعطیلات

گروه طراحی و معماری داخلی B&E

گروه طراحی و معماری داخلی B&E با همکاری بهادر اسحاق‌­­بیگی و الهام دلیری در سال 1385 به صورت شراکتی در طراحی سفارت ایسلند در خیابان الهیه‌­­ی تهران آغاز شد. این شروع همکاری مشترک و بسیار پرباری بود و بلافاصله پس از آن، طراحی یک واحد بزرگ اداری، واقع در برج‌های دوقلوی دوبی نیز از سوی آنان آغاز شد. این شرکت در طی تنها یک سال فعالیت معماری داخلی و با توجه به پشتوانه‌­­ی 75 ساله‌­­ی خانوادگی در زمینه‌­­ی چوب، مبلمان و معماری داخلی، پروژه‌­­ها و فعالیت‌های بسیار بزرگی در سبک‌های مختلف انجام داده است. شرکت دارای گروه بسیار کارآمد و تخصصی در این زمینه است که همه‌­­ی افراد آن با عشق و علاقه در جمعی بسیار دوستانه فعالیت می‌­­کنند.
پروژه‌­­ی طراحی خانه‌­­ای به مساحت 260 متر مربع در سه طبقه با دیدی بسیار عالی از کوه‌های تهران واقع در خیابان محمودیه، در زمینی به مساحت 4000 متر مربع و در مجموعه‌­­ای بی‌­­نظیر با قدمت 20ش سال توسط گروه طراحی و معماری داخلی B&E در فروردین سال 1386 صورت پذیرفته است. این خانه دارای بخش‌های مختلفی است؛ بخش اول دارای آشپزخانه و اتاق پذیرایی است که طراحان این دو فضا را به وسیله‌­­ی دیواری از بامبو از یکدیگر تفکیک کرده‌­­اند. بخش دوم فضای پذیرایی خانه را تشکیل می‌­­دهد. در فضای پذیرایی شومینه در فضایی بسیار زیبا با طراحی فوق‌­­العاده با غلبه‌­­ی رنگ‌های مشکی و طلایی قرار گرفته و زمینه‌­­ی مربع شکل، دیدِ جدیدی به این قسمت داده است.
آنچه طراحی داخلی این خانه را از نمونه‌­­های مشابه آن متمایز ساخته، استفاده از مواد و مصالح گوناگون در کنار یکدیگر است. برای مثال در بعضی از نقاط، برای کف از سنگ آنتیک و لمینیت توأمان استفاده شده است. بخش اول از طریق یک راه‌­­پله‌­­ی سنگی به طبقه‌­­ی دوم که محل اتاقها و دارای فضایی دنج و بسیار مناسب و به عنوان اتاق بیلیارد مورد استفاده است راه می‌­­یابد. در بخش سوم اتاق نشیمن با مساحت 20 متر مربع قرار گرفته که از نظر طرح و رنگ با دیگر بخش‌های تفاوت اساسی دارد.
بهادر اسحاق‌­­بیگی و الهام دلیری در جریان همکاری مشترک خود در این پروژه با خانه‌­­ای روبه‌­­رو شدند که قابلیت فوق‌­­العاده‌­­ای از نظر طراحی داشت، امّا در هیچ جای آن اثری از عناصر مناسب طراحی دیده نمی‌­­شد. تصمیمات درست هنگامی اتخاذ شدند که کل اعضای گروه B&E تمایل و علاقه‌­­ی مفرط خود نسبت به طراحی داخلی این خانه را از خود بروز دادند. در اینجا نیز مانند همیشه، ایده‌­­های طراحی به شکل همکاری مشترک درآمدند و حاصل علاقه‌­­ی الهام به اشکال هندسی به خصوص مربع، و رنگ مشکیِ همیشگیِ بهادر هستند که تقریباً در همه‌­­ی طرح‌های او به‌­­وضوح دیده می‌­­شوند، ولی رنگ طلایی را الهام در کنار مشکی بهادر برگزید تا این پروژه تحت عنوان Black & Gold ثبت گردد.

نام پروژه: Black & Gold
طراحان پروژه: بهادر اسحاق­‌بیگی و الهام دلیری
مجری: گروه طراحی و معماری داخلی B&E
مكان: خیابان محمودیه، تهران، ایران
مساحت: 260 مترمربع
تاریخ شروع پروژه: فروردین 1386
تاریخ تكميل پروژه: خرداد 1386
سبک: مختلط، مینیمال، آر نووو

منتشر شده در : چهارشنبه, 19 می, 2021دسته بندی: طراحی داخلیبرچسب‌ها: