تکنولوژی ساخت خانه‌­­های پیش‌­­ساخته مجری: شرکت خانه‌­­سازان آمیتیس
فروشگاه بزرگ لون­شام طراحی استودیوی هیتِرویک نیویورک، 2006

کافه­ تریا و رستوران اِمپوریو آرمانی
طراحی ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس
هنگ­‌کنگ، 2002

کافه­ تریا و رستوران امپوریو آرمانی بخشی از مرکز تجاری وسیعی به همین نام است که به وسیله­‌ی ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس در هنگ­‌کنگ ساخته شد. ذهنیتی که سراسر این مجموعه بر پایه­‌ی آن بنا شده، آن است که فرهنگ جهانی، محلی است برای تجربه­‌ی هویت‌های متفاوت. این پروژه می­کوشد شیوه­‌های متنوع پذیرش جهان را به نمایش بگذارد.
یکی از برجسته‌­ترین بخش‌های مرکز، کافه­‌تریا و رستورانی است که در گوشه­‌ی شمال شرقی پروژه جای گرفته است .عنصر بارز و چشمگیر این فضا، نوار فایبرگلاس قرمزی است که از زمین سر بیرون می‌­آورد و تبدیل به میزی سرپایی برای صرف نوشیدنی می­‌شود، سپس فراز و نشیبی پیدا می­کند و فضایی برای صرف غذای گرم به وجود می‌­آورد، در ادامه خود را قطع می­کند و در نقطه‌­ی تقاطع محلی برای استقرار مسئول موسیقی رستوران پدید می­‌آورد، دوباره اوج می­گیرد و فضای صرف نوشیدنیها و غذاهای سبک و سرپایی را تعریف می­کند و در نهایت می‌­چرخد و تونلی حلقوی را پدید می­‌آورد که در حکم ورودی اصلی رستوران است. این نوار قرمز105 متر درازا، 70 سانتی­متر پهنا و 8 سانتی­متر ضخامت دارد.
رنگ و شدت نور و درخشش دیوارهای شفاف رستوران متغیر است تا در طول روز حال و هواهای متفاوتی را ایجاد کند. اثاث فوق­‌العاده مینی­مالیستی آن، روکشی از فولاد ضدزنگ برس­خورده و پلی­کربنات نرم نیمه­‌شفاف دارند.

مدارک فنی


منتشر شده در : سه‌شنبه, 25 می, 2021دسته بندی: دسته بندی نشدهبرچسب‌ها: