آشپزخانه‌­های معاصر
سقف متحرک چوبی، اثر حسین پورمهدی قائم مقامی

سامـاندهی اتاق کودکان
ترجمه‌ی فرید عابدین شیرازی

اتاق کودکان پناهگاه شخصی آنهاست. در حالیکه بزرگسالان مالکیت تمام خانه را دارند، کودکان فقط بخش کوچکی از فضا را در اختیار دارند. یک اتاق کودک، به عبارتی، دنیای اوست. وقتی اتاق کودک را طراحی می­کنید، مراقب باشید که ایده­‌های شخصی خود را تحمیل نکنید یا سعی نکنید اتاقی درست کنید که هرگز نداشته‌­اید. اتاق کودکتان را طبق نیازها و علایق و حتا در سنین خیلی کم بر اساس سلیقه­‌ی شخصی­‌اش به شکلی منحصر به فرد طراحی کنید.

البته می­توانید فرزندانتان را راهنمایی کنید، اما به آنها کمک کنید که حداقل خودشان برخی تصمیم گیری‌ها را انجام دهند. از آنها سئوال کنید. حتا یک کودک سه ساله می­داند چه رنگ‌هایی را دوست دارد یا از آنها بی‌زار است. یک کودک دبستانی می­تواند دلایل قانع کننده­ای درباره­ی جایی‌که تختخوابش باید قرار بگیرد، داشته باشد. برادر یا خواهرش ممکن است به همان اندازه در مورد اینکه چگونه مجموعه‌­ی مورد علاقه‌­اش را نگهداری می­کند و به نمایش می­گذارد، خودرای باشند.
چرا روی اثاثی‌ه­ای سرمایه گذاری کنید که فرزندتتان حتا آنرا دوست ندارد؟ پسر 10 ساله‌­تان ممکن است یک صندلی کهنه تاشو از چوب ساج را به صندلی ننویی کار کرده­‌ی پدربزرگ ترجیح دهد. یک دختر خردسال ممکن است به جای یک میز کار سنتی، آرزوی میز تحریری با قفسه‌­ها و مخفیگاه­‌های بسیار برای گنجینه‌­ها و زیورآلات ارزان قیمتش را داشته باشد. یک نوجوان هنرمند ممکن است یک میز طراحی را به یک میز تحریر ترجیح دهد. کودکان وقتی که برخی از انتخاب‌های طراحی به عهده آنها گذاشته شود، علاقه‌‌­ی بیشتری به مرتب نگاه داشتن نسبی اتاق دارند، جزئیات، اهمیت ندارد.
در طراحی یک اتاق کودک، با طرحی بر اساس کاربرد شروع کنید. مکان‌هایی را به خواب و لباس پوشیدن، انجام تکالیف و بازی اختصاص دهید. وقتی طرح اولیه را به مکان‌های فعالیتی خاص اختصاص می­دهید، می­‌توانید کارآمدی و ظرفیت ذخیره سازی هر قسمت را بوسیله­‌ی انتخاب اثاثیه و محفظه‌­ها به حداکثر برسانید.
در انتها، برخی ملاحظات درباره‌­ی تم اتاق‌ها: یک تم را محدود به عناصری کنید که همانطور که کودکان بزرگ می­شوند و اشتیاق آنها برای علایق شخصی‌­شان کمرنگ می­شوند بتوان آنها را به سادگی تغییر داد. برای مثال، تم یک سیرک را استفاده کنید، با پرچم‌های سه‌­گوش که به دیوارها آویخته شده و از پوسترهای سیرک به جای یک نقاشی دیواری پر نقش و نگار که با دست کشیده شده استفاده کنید. سپس، وقتی کودک از دکور چادر سیرک خسته می­شود، همه­‌ی عناصر به سادگی برداشته و کنار گذاشته می­‌شوند، و تم بعدی می­تواند جایگزین آن شود.
خصوصاً درباره سرمایه‌­گذاری روی اثاثیه­ اصلی که تم بخصوصی دارند دقت کنید. در برابر اصرار برای خرید تختخوابی به شکل لوکوموتیو برای یک کودک نوپای عاشق قطار یا برای دختری کوچک، کمدی با نقاشی پر نقش و نگار با عکس‌هایی از شاهزاده­‌ها و پریان مخالفت کنید. بزودی کودک نوپا می­تواند علاقه­‌ی خود را از قطارها به ماشین‌های کورسی تغییر دهد، یا آن دختر می­‌تواند به این نتیجه برسد که شاهزاده­ خانم‌ها دیگر مد روز نیستند.

اثاثیه کاربردی
تختخواب‌ها. یک تختخواب در هنگام روز ظاهری مثل یک کاناپه دارد و برای یک کودک نوپا و هم یک نوجوان به یک اندازه مناسب است. از فضای زیر برای یک تخت‌خواب چرخ‌دار که زیر تختخواب اصلی جای می­گیرد یا سبدها یا کشوهای بیرون کشیدنی استفاده کنید. روی یک فریم تخت‌خواب خوب سرمایه گذاری کنید، چیزی جذاب مثل آهن رنگ شده، حصیر، یا چوب سخت. سبکی کلاسیک را انتخاب کنید؛ ممکن است روزی از دفتر کارتان یا اتاق مهمان سر درآورد.
برای مفیدتر کردن فضای زیر تخت‌خواب، فقط یک تشک بخرید و پایه‌­ای برای نگه‌داشتن آن در هر ارتفاع و عرضی که محل ذخیره سازی نیاز دارد، بسازید. می­توانید فضای زیر تخت‌خواب را با چند قفسه­ تجهیز کنید یا آن را خالی بگذارید تا وسایل بزرگ کمپینگ یا لوازم ورزشی را جای دهد. اگر ترجیح می‌­دهید کلاً از نجاری چشم پوشی کنید، از مکعب‌های ذخیره سازی بادوام بعنوان پایه‌­ی تشک استفاده کنید.
در یک اتاق کوچک، ایده­‌ای از خوابگاه‌های دانشجویی بگیرید و تختخواب را به قدر کافی بالا بیاورید تا فضایی برای مطالعه در زیر آن باقی بماند. یا پرده­‌ای را در سرتاسر پایه‌­ی تخت‌خواب بالا آمده آویزان کنید تا یک کمد­ یا فضای بازی را در زیر محل خواب ایجاد کنید.
تخت‌خواب‌های دو طبقه زمانی مفید هستند که برادر و خواهر اتاقی را به اشتراک می­گذارند. اگر اغلب دعوا می­کنند، ایجاد اتاقی مثل سربازخانه، با چمدان‌های چوبی یا کمد لباس در هر طرف تخت‌خواب، ممکن است تنها راه برای طراحی این فضا باشد. همچنین تخت‌خواب‌های دوطبقه به کودک فضایی برای ماندن یک دوست یا گه‌گاه تغییر مکان خواب خودش می­دهد.
میز کار. کودکان به میزهای کار با اندازه‌­ی بزرگ نیاز دارند، نه میزهای تحریر کوچک که امروزه در بازار یافت می­شوند. کارهای مدرسه و سرگرمی‌­ها به سرعت یک میز کوچک را لبریز و غیر قابل استفاده می­کند. در عوض، برای آنها میزهای کار با اندازه­‌ی بزرگسال بخرید که پایه‌­های قابل تنظیم داشته باشد تا میزهای کار بتوانند با آنها رشد کنند. پرینترها و اسکنرهای کامپیوتر را روی میزهای چرخ­دار یا میز کوچکی در کنار میز کار قرار دهید تا فضای روی میز بیشتری بدست آورید. یک کمد فایل چرخ‌­دار نیز به خوبی قابل استفاده است.
میزهای کنار تختی. کودکان عاشق این هستند که در کنار تخت‌خوابشان چیزهایی داشته باشند، چیزهای بسیار زیاد. با آن مخالفت نکنید. ممکن است مجموعه­‌ای از حیوانات پارچه­‌ای آرامش دهنده، آخرین بازی ویدیویی منتشر شده، یا فقط عکس‌های دوستان باشد. یک میز کنار تختی جادار می­تواند چیزهای بسیاری را روی خود و داخل کشوها جای دهد. بوفه‌­های کوچک نیز می­توانند معجزه کنند، یا گروهی از چهار سبد ذخیره سازی می­توانند جای کافی برای گنجینه­‌های کنار تخت کودک فراهم کنند.
صندو‌ق‌­ها. پول خود را برای خرید میز عوض کردن نوزاد هدر ندهید. در عوض یک میز کشودار محکم خریداری کنید و روی آن را با صفحه‌­ی پلاستیکی با روکش حوله‌­ای بپوشانید. پوشک‌ها، سنجاق‌ها و پمادها را در کشوهای پایینی قرار دهید. وقتی‌که نوزادتان بزرگتر شد، اتاق هنوز جای مفید ذخیره سازی دارد.
جعبه‌­های اسباب بازی و صندوق­‌های پتو، جعبه‌­های خوبی در پایین تختخواب برای نگهداری کفش‌ها، بلوزها، یا کاپشن‌­ها ایجاد می­کند. یا یک جعبه­‌ی اسباب بازی را در زیر پنجره‌­ای جای دهید تا یک صندلی کنار پنجره‌­ی فوری درست کنید.

ساختن مکانی جهت کارهای هنری
اگر بخش خاصی از یک اتاق کودک را به عنوان محلی برای انجام کارهای هنری، ساختن کاردستی، یا حتا برپایی مهمانی چای تخصیص بدهید، احتمال کمی وجود دارد که مداد شمعی­‌ها، چسب‌های مایع، و خرده‌­های شیرینی را پخش شده در سرتاسر اتاق بیابید. توصیه­‌های زیر را در نظر داشته باشید:
یک میز با ارتفاع مناسب برای کودک
یک جفت صندلی با اندازه‌­ی کودک، به همراه چند صندلی با اندازه بزرگسال، چه بهتر که بالشی بزرگ کف اتاق قرار داده شود
یک قفسه‌­ی کتاب در کنار سطل‌های لوازم کاردستی،
یک سه پایه­‌ی نقاشی و روپوش (یک تی شرت با اندازه بزرگسال می­تواند روپوش فوق العاده­ای برای کودک باشد)،
یک تخته سیاه بسیار بزرگ
کفپوشی از وینیل برای پوشاندن فرش و کفپوش‌های چوبی و محافظت در برابر ریختن رنگ، چسب، و خاک رس
یک سطل زباله رنگی بزرگ

راهکارهای ذخیره سازی
لباس. بچه­‌های کوچک به فضای زیادی برای آویختن لباس در کمدهایشان نیاز ندارند. بسیاری از لباس‌هایشان وقتی تا شوند به خوبی نگهداری می­شوند پس بهتر است فقط یک تیرک کوچک را برای آویختن لباس نگهداشت و مابقی کمد را به قفسه تبدیل کرد. اگر فضای کمد دیواری کم است یا اصلاً وجود ندارد، یک کمد لباس برای مرتب نگاه داشتن لباس‌ها ایده‌­ی خوبی است.
اگر می‌­بینید کودکتان مرتباً لباس‌ها را روی صندلی‌ها، تختخواب، یا کف اتاق می‌­اندازد، یک جالباسی دیواری یا ایستاده قدیمی را برای اتاق‌هایشان در نظر بگیرید. آنها را متقاعد کنید که قرار دادن یک بلوز روی قلاب جالباسی به کار کمتری نیاز دارد تا انداختن آن روی صندلی.
یک جالباسی دیواری یا ایستاده فقط یک شروع است. اتاق‌های کودکان می­توانند از هرچند قلابی که پیدا می­کنید، سود ببرند.
هر قلاب بزرگ می­تواند چند چیز را نگهدارد. به دنبال قلاب‌های مدرسه‌­ای ساده بگردید، قلاب‌های مدرن استیل، قلاب‌های چینی حوله که بعد از بازسازی حمام بلااستفاده مانده­‌اند، یا قلاب‌های چوبی.
اگر حتا زیباترین و مفیدترین قلاب‌ها نادیده گرفته می­شوند.حداقل یک سبد محکم بزرگ را نزدیک در اتاق خواب قرار دهید تا کیف‌های مدرسه، کفش‌های ورزشی، و دیگر اسباب و لوازم شخصی بتوانند در یک نقطه محدود شوند.
اسباب بازی‌ها. بیشتر کودکان اسباب بازی‌های بسیار زیادی دارند. اتاق‌های آنها با حیوانات پارچ‌ه­ای پر شده است و مملو از اسباب بازی‌های پلاستیکی و ماشین‌های کوچک تا خانه­‌های عروسکی چند طبقه است. اغلب اگر نگوییم آشفتگی عظیم، اتاق روی مرز شلوغی قرار دارد. سبدها، جعبه‌­ها، صندوق‌ها، و سطل‌ها برای نگهداری اسباب بازی فوق العاده هستند، اما خرید مداوم محفظه‌­های بیشتر پاسخ این مشکل نیست.
ابتدا، سعی کنید منابع فراهم کننده را کنترل کنید. محترمانه پیشنهاد کنید که آشنایان و دوستان هدایایی بدهند که به سونامی اسباب بازی اضافه نکند. به جای یک حیوان پارچه­‌ای دیگر چرا سری به باغ وحش نزنید، یا دلارهای نقره­‌ای برای قلکی به شکل خوک به جای یک عروسک دیگر؟ برای یک بچه‌­ی بزرگتر، پس انداز می­تواند شروع یک سرمایه گذاری برای خرید دوچرخه یا وسایل بزرگ مورد علاقه‌­اش باشد.
سپس، تعداد اسباب بازی‌هایی که یک کودک در هر لحظه به آنها دسترسی دارد را محدود کنید. برخی را بسته بندی کنید تا بعداً در دسترس وی قرار دهید، زمانی که آنها مثل دوستان قدیمی مورد استقبال قرار می­گیرند. این کار نه فقط برای مشکل شلوغی بلکه برای مرتب سازی اتاق نیز مفید خواهد بود.
وقتی که تعداد اسباب بازی‌ها را کاهش دادید، زمان آن است که ظروفی را در نظر بگیرید. اسباب بازی‌های کوچک می­توانند در شیشه‌­های پلاستیکی بزرگ نگهداری شوند تا محتویاتشان مشخص باشند. یک جاکفشی پارچه­‌ای چند طبقه، که از دستگیره‌­ی در کمد دیواری یا قلاب مخصوصی آویخته شده است، می­تواند حیوانات پارچه‌­ای، ماشین‌های اسباب بازی، یا گنج‌های کشف شده مورد علاقه کودک را نگهداری کند. حتا یک کودک کم سن این توانایی را دارد که اسباب بازی‌هایش را داخل این طبقات قرار دهد. یک سطل شن می­تواند اسباب بازی‌های لاستیکی کودک را برای بردن به حمام نگهداری کند. اما سبدها یا سطل‌ها – حصیری، فلزی، یا پلاستیکی ظروفی هستند که به احتمال زیاد اعصاب شما را راحت می­کنند و ماجرای مرتب کردن اتاق را ساده‌­تر می­کنند. آنها را به ردیف روی یک قفسه با ارتفاع کم، یک میز بزرگ، یا فقط روی کف اتاق در کنار دیوار یا زیر پنجره قرار دهید. وقتی کودک بزرگتر می­شود، همین ظروف می­توانند مجلات، کتاب‌ها، لوازم ورزشی کوچک، آلبوم‌های عکس‌ها، لوح‌های فشرده و بازی‌های کامپیوتری را در خود جای دهند.
خیلی ساده‌­تر می­توان اتاق کودک را مرتب کرد وقتی که تمام کار کودک(یا شما) ریختن اسباب بازی‌ها در ظروف باشد. اگر ظروف پس از آن داخل قفسه‌­ها یا فضای کمد قرار گیرند، اتاق مرتب به نظر خواهد رسید.
نمایش مجموعه‌­های کودکان
کودکان مجموعه‌­دارانی دیرینه هستند، اما در خانه‌­ای منظم، کمی نظارت والدین لازم است. ابتدا، تمام مجموعه­‌های کودکان را به اتاق‌های خودشان محدود سازید. در غیر اینصورت، رودخانه‌­ای از صدف‌ها، تخته سنگ‌ها، هواپیماهای مدل، عروسک‌ها، یا هر چیز دیگری لگام گسیخته از میان کل خانه عبور می­کند.
سپس، قانونی وضع کنید که وقتی گروه جدیدی از راه رسید، برخی از قدیمی­‌ها باید بیرون بروند؛ اما اجازه دهید کودک خود تصمیم بگیرد چه چیزی باید کنار گذاشته شود. سعی نکنید مخفیانه چیزی را بردارید. کودکان همیشه بی درنگ متوجه گم شدن چیزی می شوند.
وقتی چیزی آماده کنار گذاشتن شد، مقصد آنها می­تواند یک جعبه­‌ی مشخص در انباری، اتاق یک دوست – گرچه این کار صمیمیتی با والدین دوست ایجاد نمی­کند – بخش کودکان در بیمارستان محلی، یا یک فروشگاه خیریه باشد. انتخاب خوب دیگر ممکن است سطل زباله باشد، این روش خلاص شدن از وسایل، نیاز به تاکتیک درستی دارد.
قفسه­‌های توکار، قفسه‌­های کتاب ایستاده، و کابینت‌های کوچک آسانترین راه برای ایجاد مکان مخصوص نمایش در اتاق کودک می­باشد. اگر اتاق کوچک است، کابینت‌ها یا مکعب‌های تکی را از سقف آویزان کنید که تا جای ممکن فضایی را برای بازی در کف اتاق باز بگذارید.
برای کارهای هنری، پوسترها، کارت پستال‌ها و مجموعه­‌های مشابه، یک تابلو اعلانات بسیار بزرگ قابل استفاده است.
برای کودکانی که به تازگی مرحله­‌ی نوپایی را گذرانده­‌اند، استفاده از یک تابلو اعلانات فلزی را با آهن رباهای بزرگ در نظر بگیرید به جای چوب پنبه یا دیگر موادی که نیاز به سوزن ته گرد یا پونز دارند. ویترین‌های پلاستیکی با قابلیت نصب آسان گزینه­‌ی دیگری است، و برای کودکان بزرگتر، قاب عکس‌های گیره­ای، عوض کردن کارهای هنری در زمان دلخواه را آسان می­سازد.
اغلب می­توان چمدانهای مرغوبی که کمی ضربه خورده­اند را با قیمت ارزانی از مغازه­های دست دوم فروشی و فروشهای خانگی خریداری کرد. آنها را با کلکسیون­های کودک پر کنید و در گوشه­ای قرار دهید و محل ذخیره سازی و همینطور نشانی از نوستالژی را به اتاق بیافزایید.
تصویر پایین: صدفها و تخته سنگها، هیولاها و تردستی­های جادویی. آشیانه­های پرندگان و حشرات، همه­ی گنجهایی که در جیب شلوار جین کودک به خانه آورده می­شوند در جعبه­های پلاستیکی با برچسب که در یک کمد چوبی باز قرار داده شده­اند مرتب می­شوند و قابل دسترس هستند.

عادات مثبت خانه­داری
اگر مرتب کردن تختخواب آسان باشد، ممکن است کودک آنرا مرتباً انجام دهد. از رختخواب با جزئیات پیچیده استفاده نکنید: ملافه­های ساده و یک روتختی یا روپوش تخت سبک که بتواند با کمترین تلاش روی آن کشیده شود. وقتی تختخواب مرتب شد، قدردانی از کار مثبت اهمیت زیادی دارد. تعریف و تمجیدهای زیادی را برای تلاشهای صمیمانه به کار ببرید، و حتا اگر روتختی پر از پستی و بلندی است؛ دوباره تختخواب را با استاندارهای خودتان مرتب نکنید! کودکان این سیگنالهای نه خیلی محسوس را دریافت می­کنند که به آنها می­گوید موفق نبوده­اند، یا بدتر، که شما آنرا به هر حال مرتب می­کنید، پس چرا به خودتان زحمت می­دهید؟
برای کودکان کوچکتر، یک آهنگ خنده­دار درست کنید که وقتی آنرا می­خوانید کودک متوجه شود وقت تمیز کردن مکان بازی و گذاشتن لوازم کاردستی و اسباب بازیها در سر جای خودشان است. این راهی شاد است برای وسوسه کردن آنها به کاری که گاهی از آن امتناع می­کنند.
چند گیاه را به اتاق کودک اضافه کنید، هم به عنوان تأکیدهای تزئینی و هم به عنوان انگیزاننده برای یادگیری قبول مسئولیت. حتا یک پسر دوازده ساله هم می­تواند یاد بگیرد که یک یا دو کاکتوس را دوست داشته باشد و به آنها آب بدهد.
غذا و نوشابه را در اتاقهای کودکان از روز اولی که می­توانند جمله­ی “شیرینی­ها را روی میز آشپزخانه بخور” بفهمند، تا وقتی که می­گویید “مهمانی پیتزا در اتاق خواب ممنوع.” قدغن کنید. اتاقهای کودکانتان، با این کار، بسیار تمیزتر خواهند بود.
تغییرات فصلی
وقتی هوا گرم است
– لباسهای زمستانی را در انباری بگذارید.
– بخشی از کمد دیواری را برای مایوهای شنا، تی شرتهای کَمپهای روزانه، یا هر لباس تابستانی که احتمالاً در لحظه­ای خاص مورد نیاز خواهد بود، اختصاص دهید.
– طرح اتاق را تغییر دهید تا برای استفاده از هوای آزاد، تختخواب به پنجره نزدیکتر باشد.
– اگر فرزندتان مستعد آلرژی است کانالهای هوا را تمیز کنید.
وقتی هوا سرد است
– قفسه­ای را در کمد برای شالها و کاپشن­ها خلوت کنید.
– یک پتوی اضافی در پایین تختخواب قرار دهید.
– وقتی ساعات آفتابی کاهش می­یابند از لامپهای قویتری استفاده کنید.
– اسباب بازیها نیز می­توانند فصلی باشند. لوازم ورزشی تابستانی، اسباب بازیهای مخصوص استخر، و سطل و بیلچه­ی ساحلی را کنار بگذارید؛ بازیهای تخته­ای و پازلهای زمستانی را بیرون بیاورید.

فریم‌های فلزی تخت‌خواب حالت نوستالژی را در این اتاق خواب مشترک ایجاد می­کند. روتختی‌­ها ساده نگهداشته شده‌­اند، بدون پارچه‌­ی غیر ضروری دور تختخواب، جعبه‌­های ذخیره سازی حصیری به راحتی از زیر تختخواب بیرون کشیده می­شوند. یک صندوق بزرگ با در لولا دار به عنوان یک جعبه‌­­ی اسباب بازی به کار می­رود، و یک صندوق کوچکتر چرخ­دار به عنوان یک میز کنار تختی استفاده می­شود. چهار پنل 12 اینچ مربعی(5/30 سانتیمتری) که روی دیوار نصب شده­‌اند با حاشیه‌­ای به رنگ سبز سیبی، آیینه‌­ی قدی بامزه­‌ای را ایجاد می­کند.

یک پتوی چهارخانه­‌ی زرد و سفید که پایین تختخواب قرار داده شده، آماده است که مکملی برای لحاف رنگی برای اولین شب سرد باشد. اتاق برای به اشتراک گذاشتن بین خواهرها و برادرها آماده شده است، این اتاق میزهایی متصل به دیوار با دیوارکوب‌هایی در بالای آن برای ایجاد میزی جمع و جور دارد.

سیستم flexa پیرامون مفهوم چند کاربردی بنا شده است. شعار ما این است ” یک تختخواب، یک هزار و یک قابلیت”.
ارتفاع تختخواب­ها را می­توان با افزودن قطعاتی از پایه و نردبان به آسانی تنظیم کرد تا مناسب سنین مختلف شود. همانطور که نیازهای کودک شما با گذشت زمان تغییر می­کند، تختخواب flexa نیز می­تواند تنظیم شود تا نیازهای مختلفی را جوابگو باشد. از ساده­ترین “تختخواب اول” برای کودکی نوپا تا اجرای هیجان انگیز چیدمان تختخواب و قرارگیری مفیدتر برای نوجوانان.
همچنین flexa تنوعی از کمدهای لباس، کمدهای قفسه­دار، سیستم قفسه بندی، و انواع میز را ارائه می­دهد که می­توانند با تختخواب درآمیخته شوند یا به تنهایی به شکل قطعات تکی، روی هم قرار دادن یا به شکل کمدی نصب شده روی دیوار، استفاده شوند.

Hanssem

میز و صندلی به راحتی قابل تنظیم است تا با قد کودک سازگار شود. صندلی کودک Chadwick که بوسیله Don Chadwick یکی از سرشناس­ترین طراحان صندلی جهان، طراحی شده است، اولین صندلی با طراحی ارگونومیکی جهان است که همانطور که کودک رشد می­کند مثل عضوی از بدن، با بدن کودک سازگار می­شود. این صندلی خصوصاً برای کودکان بین 7 تا 12 سال در نظر گرفته شده است. روکش صندلی از پارچه­ی توری با قابلیت عبور هوا برای آسایش و راحتی بیشتر کودکان امروز که معمولاً بیش از پنج ساعت از روز را جلوی کامپیوتر می­گذرانند. این صندلی در رنگهای گوناگون و بسیار زیبا موجود است.
مبلمان اتاق کودک Hanssem فضای ذخیره سازی را از طریق ارائه­ی فضای اضافی در زیر، بالا، و اطراف تختخواب به حداکثر می­رساند. کابینت ذخیره سازی مثل یک سیستم پیش ساخته ایجاد شده است، و به هر خانواده­ای امکان می­دهد که با سلیقه­ی خود سیستم ذخیره سازی را طراحی کند که از طریق مجموعه­های پیش ساخته، کاملاً مناسب نیازهای منحصر به فرد هر خانه­ای باشد.
مبلمان کودک امسال Hanssem می­تواند با عنوان “چیدمان فضا با اندیشه­ی خارج از جعبه” تشریح شود. Hanssem از تفکر سنتی درباره­­ی مبلمان کودک رهایی یافته و با امکان انتخاب آزاد مکان و ارتفاع تختخواب، با استفاده از قطعات محکم، فضای کاملاً جدیدی در مبلمان سنتی ایجاد کرده است.
Hanssem توصیه­های طراحی زیادی را ارائه می­دهد که داخل دیوار اتاقهای استاندارد کودک جای می­گیرند، و به کودک امکان بیان شخصیت و سلیقه­اش را می­دهد. مبلمان با فضای میز کاری که روی سکو قرار گرفته است و تختخوابی کشویی که در خود دارد، خصوصاً، به کودکان مجالی می­دهد تا مفهومی تازه از فضا را تجربه کنند، در همین حال پلکان عرشه مانند میز کار، فضای ذخیره سازی را به شکل یک سرگرمی اسرارآمیز مخصوص کودک فراهم می­سازد.

منتشر شده در : دوشنبه, 30 نوامبر, 2020دسته بندی: مقالاتبرچسب‌ها: