خانه‌‌ی مدیر کارخانه‌‌ی قند کرج (طراحی نیکلای مارکف)
ویلای شخصی وارطان (طراحی وارطان هوانسیان)

دیوید آجای مدال طلای سلطنتی 2021 موسسه سلطنتی معماران انگلیس((The Royal Institute of British Architects (RIBA) را دریافت خواهد کرد

سر دیوید آجای مدال طلای سلطنتی 2021 موسسه سلطنتی معماران انگلیس((The Royal Institute of British Architects (RIBA) را دریافت خواهد کرد.
این مدال که یکی از بالاترین افتخارات جهان برای معماری است، برای تقدیر از فعالیت‌های شخص در طول زندگی اهدا می‌گردد، به عبارتی دیگر تقدیر از فرد یا گروهی که تاثیری مهم، حال مستقیم یا غیر مستقیم، بر ارتقای معماری داشته‌اند.
سر دیوید آجای در طی 25 سال، با مداخلاتی پیشگامانه و جهانی، در عرصه‌ی بین‌الملل شناخته شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. آثار او از خانه‌ی شخصی، نمایشگاه‌ها و طراحی مبلمان تا ساختمان‌های فرهنگی بزرگ مقیاس و طرح جامع شهرها را در بر می‌گیرد. در سال 2000 او شرکت خود را با همکاری استودیوهای اکرا(Accra)، لندن و نیویورک تاسیس کرد. آجای در کنار کار، به تدریس در دانشگاه‌های هاروارد، میشیگان، پنسیلوانیا و پرینستون نیز پرداخته است.
مشهورترین اثر او که بسیار شناخته شده است، موزه‌ی ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی – آمریکایی در واشنگتن دی سی است. سایر پروژه‌های او شامل شهر روبی(Ruby City)، مرکزی هنری در سن آنتونیو، تگزاس(2019)، توسعه‌ی چند کاربری Sugar Hill (مسکن، موزه، تسهیلات اجتماعی و دفاتر اداری) در هارلم، نیویورک (2015)، بنیاد Aishti، یک خرده فروشی و همچنین مرکز هنرها در بیروت، لبنان (2015)، دو کتابخانه محله در واشنگتن دی سی (2012)، دانشکده‌ی مدیریت مسکو Skolkovo در روسیه(2010)، موزه‌ی هنرهای معاصر در دنور، کلرادو(2007)، مرکز صلح نوبل در اوسلو، نروژ(2005)، مرکز هنری Rivington Place در هاکنی، لندن (2007) هستند.

منبع : RIBA

.

منتشر شده در : شنبه, 10 اکتبر, 2020دسته بندی: دسته بندی نشده