بیمارستان رِی خوان کارلوس مادرید، اسپانیا/ رافائل دِ لا هوز، 2012
خانه‌ی سالمندان ؤیلسون آلبانی، جورجیا، آمریکا/ ِرکینز+ؤیل، 2010

خانه اُلد اِستون هایوِی اثر گروه معماران بِرگ دیزاین

ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

گروه معماران بِرگ دیزاین (Berg Design) از سال 2001 بناهایی مدرن مطابق با روحیه شهروندان طراحی می‌کنند که این بناها کیفیت زندگی کاربران فضا را افزایش می‌دهد و در عین حال از شیوه‌های ساختمان‌سازی پایدار استفاده می‌کند. گروه معماران بِرگ دیزاین  با همکاری جان آر. برگ (John R. Berg) به عنوان رئیس، اَلِکس چاینتریل (Alex Chaintreuil) به عنوان مدیر استودیو و نرهاری بانوالیکار (Narahari Banavalikar) به عنوان معمار جوان در حال فعالیت است.

طراحی خانه اُلد اِستون هایوِی (Old Stone Highway) واقع در ایست همپتون (East Hampton) نیویورک (New York) را گروه معماران بِرگ دیزاین انجام داده که در سال 2007 تکمیل شده است. خانه اُلد اِستون هایوِی یک خانه قدیمی سنگی است که معمار آن جان برگ (John Berg) در ساختش از انباری (ساخته شده در سال 1800) که تابستان‌های زیادی را در کودکی در آن گذرانده بود، الهام گرفته است. اگر چه ممکن است در نگاه اول به چشم نیاید اما در واقع این خانه تفسیری مدرن از معماری بومی منطقه لانگ آیلند (Long Island) است و در آن از تکنولوژی ساختمانی استفاده شده است که کمترین تاثیر را در محیط زیست داشته باشد. خانه اُلد اِستون هایوِی نمونه‌ای باشکوه از معماری پایدار مدرن، ساختاری با تأثیر بصری بالا، مملو از خطوط مدرن پویا و مصالح متضاد معاصر است که کاملاً در برابر محیط طبیعی آن ظاهر می‌شوند. مصالح، سیستم‌ها و استراتژی‌های سبز مورد استفاده در این خانه عبارتند از:

  • گرمای تابشی و سرمایش زمین‌گرمایی
  • پوشش‌های بیرونی و شیشه‌ای مقاوم در برابر حرارت
  • جهت‌گیری‌های ایده‌آل خورشیدی
  • سایدینگ چوبی (Wood Siding) پایدار
  • لوازم خانگی انرژی اِستار (Energy Star)
  • توالت‌های دوگانه (Dual-Flush Toilets)
  • مبلمان و اثاثیه قدیمی

پانل‌های عایق سازه‌ای (SIPs) به عنوان یک پوشش ساختمانی بسیار کارآمد در این ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و سقف آن دارای پوششی غیرجاذب گرما است. همچنین این خانه با در نظر گرفتن اصول خورشیدی غیر فعال طراحی شده است که برای به حداقل رساندن بهره خورشیدی در تابستان محاسبه شده تا به طور طبیعی خنک‌تر بماند.

پی‌نوشت:

  • شهر ایست همپتون (East Hampton) در جنوب شرقی شهرستان سافولک، نیویورک، ایالات متحده، در انتهای شرقی ساحل جنوبی لانگ آیلند واقع شده است.
  • لانگ آیلند (Long Island) جزیره‌ای عمدتا شهری و پرجمعیت در منطقه جغرافیایی جنوب شرقی ایالات متحده، ایالت نیویورک و بخشی از منطقه شهری نیویورک است.
  • سایدینگ چوبی (Wood Siding) نوعی مصالح ساختمانی است که در نمای بیرونی ساختمان نصب می‌شود تا از ساختمان در برابر عوامل محیطی محافظت کند. سایدینگ در انواع مصالح مانند وینیل، فلز، کامپوزیت، الیاف سیمان، سنگ‌ و چوب ساخته می‌شود. تخته چوبی به طور سنتی در خانه‌های قدیمی یافت می‌شود.
  • محصولات انرژی اِستار (Energy Star) مشابه یا بهتر از محصولات استاندارد هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. برای کسب انرژی اِستار، باید معیارهای سخت‌گیرانه کارآیی انرژی را که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده یا وزارت انرژی ایالات متحده تعیین شده است، رعایت شود.
  • توالت دوگانه (Dual-Flush Toilets) نوعی توالت است که از دو دکمه یا مکانیزم دسته برای شستشوی مقادیر مختلف آب استفاده می‌کند و هدف از این مکانیسم، کاهش حجم آب مصرفی برای انواع شستشو است.
  • پانل‌های عایق سازه‌ای (Structural Insulated Panels) که به اختصار SIPs خوانده می‌شود یک سیستم ساختمانی با کارایی بالا برای ساخت و سازهای مسکونی و تجاری سبک هستند. SIP ها تحت شرایط کنترل شده کارخانه تولید می‌شوند و می‌توان آنها را طوری ساخت که تقریباً با هر طرح ساختمانی مطابقت داشته باشد. نتیجه یک سیستم ساختمانی کم مصرف و مقرون به صرفه است.

تصاویر پروژه


منتشر شده در : شنبه, 30 دسامبر, 2023دسته بندی: مقالاتبرچسب‌ها: ,