خانه‌ای با یک کتابخانه کوچک اثر گروه معماری هیروشی کینوشیتا و همکاران، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده
نوسازی خانه در ماروتاماچی اثر گروه طراحی ایندو شُجیرُ و آتلیه تی.دی، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

خانه‌ای در رجیو امیلیا اثر لئوناردو پرسا، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

خانه‌ای در رجیو امیلیا اثر لئوناردو پرسا

لئوناردو پرسا (Leonardo Peressa) معمار و طراح فریلنسر، ویراستار مجله کارِنتز (Carnets) و یکی از اعضای گرون تارتار (Tartar) است که در شهر رجیو امیلیا (Reggio Emilia)، ایتالیا مستقر است. خانه‌ای در رجیو امیلیا (Casa a Reggio Emilia)، خانه‌ای به مساحت 170 مترمربع در رجیو امیلیای ایتالیا است که نوسازی آن را لئوناردو پرسا در سال 2020 انجام داده است.
این خانه در محله‌ای بیرون از مرکز تاریخی رجیو امیلیا قرار دارد، قدمتش به دهه 50 بازمی‌گردد و نسبت به محله‌ای که در آن قرار دارد نسبتا نامناسب به نظر می‌رسید. این خانه به راحتی از روی سقف آن قابل تشخیص بود؛ چرا که شیب سقف برای منطقه نسبتاً غیرعادی بود و زاویه بسیار مشخصی داشت. با توجه به زلزله‌هایی که قبلا این منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود، دغدغه اصلی این بود که آیا این ساختمان حفظ شود یا نه؟
پس از چندین بار ارزیابی شرایط ساختمان، گزینه نوسازی انتخاب شد، هم به دلیل معماری قابل توجه ساختمان و هم به دلیل اینکه حفاظت از نظر زیست‌محیطی پایدارتر از تخریب و بازسازی است؛ پروژه ترکیبی از بازاندیشی و منطقی‌سازی فضا، نوسازی لرزه‌ای و بهبود حرارتی بود. در طبقه همکف، دیوارهای باربر تا حدی تخریب و تقویت شد تا سیرکولاسیون جدید، سیال‌تر و آزادتری به دست آید و سازماندهی مجدد فضاها که حول دیوارهای باربر چیده شده‌اند که گهگاه شامل آشپزخانه، کمد و یا راه‌پله می‌شود.
همیشه قرار دادن یک پنجره جدید در طبقه همکف، ارتباط دوباره بین خانه و فضای سبز بیرون ایجاد می‌کند که در ساختمان موجود، وجود نداشت؛ همچنین به دلیل آلاچیقی که اتاق نشیمن را تا باغ جلویی گسترش می‌دهد. در طبقه اول بازسازی سقف چوبی که به دلیل آسیب‌دیدگی سقف موجود ضروری بود، امکان افزودن حجم‌های جدید و بازنگری کامل اتاق‌خواب‌ها و به طور کلی تمام طبقه را فراهم کرد؛ این حجم‌های جدید، یک حمام، یک اتاق مطالعه و همچنین آنهایی هستند که شکل جدید سقف را مشخص می‌کنند.

معماری معاصر جهان: مسکونی

_______________________________________

نام پروژه: خانه‌ای در رجیو امیلیا
عملکرد: مسکونی
شرکت-دفتر طراحی: لئوناردو پرسا
معماران اصلی: لئوناردو پرسا
همکاران طراحی: میا زانی، انریکو فرانزونی
سازه: استودیو 3.14
مساحت زمین: 170 مترمربع
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2020
عکاس پروژه: ریکاردو دی ویچیی
ایمیل leonardo.peressa@gmail.com
اینستاگرام _leolandia_

مدارک فنی

منتشر شده در : دوشنبه, 18 آوریل, 2022دسته بندی: مسکونی, نوسازیبرچسب‌ها: , ,