بوتیک برند شوپارد سوییس نمایندگی ایران
اثر ایزدیار آهی

معرفی برند شوپارد :
برند معتبر شوپارد سوییس یکی از بنامترین و بزرگترین مجموعههای لوکس در اصناف طراحی فشن جواهرات و ساعت میباشد که از سال 1860 میلادی در جنو تاسیس گردیده و تا به امروز در زمینهی طراحی و تولید و فروش جواهرات گرانقیمت و نیز ساعتهای خاص و لوکس با استفاده از متریالهای گرانبها فعالیت داشته است و همچنین دارای بوتیکها و فروشگاههای بسیار خاص جهت فروش محصولات با طراحی معماری و نیز طراحی داخلی خاص و متحدالشکل با کانسپتهای بینالمللی در نقاط مختلف دنیا دایر میباشد. و نیز یکی از شاخصترین طرحهای این گروه طراحی و تولید تندیس جشنواره کن بوده است. به دلیل خاص و لوکس بودن فعالیت و محصولات این شرکت و رعایت بهترین دیتیلهای طراحی و اجرا در تولید محصولات این دیدگاه در تمامی سرفصلهای بیزنسی این شرکت دیده و رعایت میگردد که از مهمترین آنها مبحث طراحی و اجرای فضاهای بوتیک و فروشگاهاست که هرچند سال یکبار با بکارگیری گروههای متخصص در زمینه طراحی و معماری درکشورهای مختلف جهان محقق میگردد. این برند از سال 1390 دوبار در سالهای 1393 و 1397 موفق به تاسیس بوتیک انحصاری خود در ایران و شهر تهران نموده است . که به صورت استاندارد و با همان کیفیت طراحی و ساخت کانسپتهای مجموعه شوپارد اجرا گردیده است. کانسپت طرح :
گروه آتلیه معماری جناب مهندس ایزدیار آهی ( گروه ایزی دیزاین – گروه معماران 2+ ) در ایران دوبار افتخار همکاری در زمینه طراحی و اجرا نظارت ارشد و مدیریت پروژه معماری داخلی بوتیکهای این مجموعه معظم را به عهده داشته است که بوتیک اول در سال 1393 با همکاری ( گروه معماران 2+ و نیز شرکا جناب مهندس خدایار آهی) و بوتیک دوم در سال 1397 توسط آتلیه معماری مهندس ایزدیار آهی در طراحی نظارت و اجرا به مراه کنسرسیومی از گروههای اختصاصی در زمینه معماری و طراحی برند شوپارد از کشورهای سوییس و ایتالیا صورت پذیرفت.
کانسپت طرح بوتیکها و فروشگاهها با توجه به اصالت این برند و نیز به دلیل وجود مخاطبین بسیار خاص در مناطق مختلف جهان و تامین و برآوردن ذائقه مشتریان خود در شرق و غرب باعث این گردیده تا در مبحث طراحی کانسپت و ایدهپردازی از الگوهای خاص فرهنگی هنری و معماری کشورهای شرقی و آمیزش و تلفیق آن با فرهنگ و هنر معماری غرب و اروپا و ایجاد یک معماری مدرن و در عین حال کلاسیک انجام پذیرد. که در قالب استفاده از معماری و هنر کشورهای آسیای شرقی همچون چین و ژاپن و غیره در بکارگیری و گته برداری از معماری بناهای پاگودای این تمدنها و نیز معماری نیو کلاسیسیزم اروپایی در ظرافتهای معماری در دروازهها و سردربهای قدیمی و المانهای سنتی در تولید و ایجاد کانسپتهای سیمتریک و کامل و همگن با عناصر بصری مشترک در هر دوی سبکهای شرق و غرب به جهت ایجاد طراحی پلانهای داخلی و چیدمان و نیز پلانهای طراحی سقفها و نور پردازی نماسازی و طراحی آبجکتها مبلمان ویترینها و عناصر داخلی با تمهای رنگی مختص ادوار یاد شده صورت گرفته است.
کتاب سال معماری معاصر ایران، 1399
___________________________
عملکرد: تجاری
_______________________________________
نام پروژه: طراحی و اجرای بوتیک شوپارد ایران، تهران / عملکرد: تجاری، فروشگاهی
دفتر طراحی: ایزدیار آهی و همکاران
معمار اصلی: ایزدیار آهی
همکاران طراحی: گروه معماران 2+ و گروه ایزی دیزاین سنتر
مجری: گروه معماران 2+
نورپردازی: آلفا دیزاین
نوع سازه: فلزی
نوع تاسیسات: چیلر
آدرس پروژه: تهران، کامرانیه
مساحت زیر بنا: 94 م ترمربع
کارفرما: شرکت سوئیسی شوپارد
تاریخ شروع و پایان ساخت: 1397
عکاسان پروژه: آتلیه معماران 2+، عاطفه اعلایی
وبسایت: www.izydesign.ir
ایمیل: izydesign@yahoo.com
اینستاگرام: izy_design @plus2architects @izy_design.deco@
Chopard Luxury Boutique Interior Design, Izadyar Ahi

Project Name: Tehran Chopard Luxury Boutique Interior Design \ Function: Commercial Boutique Company: Architecture Atelier Group of Izadyar Ahi \ Lead Architect: Izadyar Ahi
Design Team: Architecture Atelier Group of Izadyar Ahi(Izy Design Group, +2 Architects Group) Interior Design: Architecture Atelier Group of Izadyar Ahi (Izy Design Group, +2 Architects Group) Executive Manager: +2 architects, izy design deco \ Lighting: Alpha Design \ Structure: Metal Mechanical Structure: Chilller \ Location: Kamraniyeh Tehran Iran \ Area of Construction: 94 Sq.m Client: Chopard Company Date: 2018 \ Photographer: +2 architects
website: www.izydesign.ir
E-mail: izydesign@yahoo.com
Instagram: @izy_design, @plus2architects, @izy_design.deco
the luxury Swiss brand Chopard is one of the most famous and largest luxury collections in the fashion design of jewelry and watches, which was established in 1860 in geneva switzerland and to this day in the field of design, production and sale of expensive jewelry and special and luxury watches. It has worked with the use of precious materials. It also has very special boutiques and stores for selling products with architectural design, as well as special and uniform interior design with international concepts in different parts of the world. Also, one of the most significant projects of this group has been the design and production of the statue of Cannes Film Festival. Due to the special and luxury activities and products of this company and observing the best details of design and execution in the production of products, this view is seen and observed in all business topics of this company, the most important of which is the design and execution of boutique and store spaces. It is achieved by employing expert groups in the field of design and architecture in different countries of the world. This brand has succeeded in establishing its exclusive boutique in Iran and Tehran since 1390 in 1393 and 1397. Which has been implemented as standard and with the same quality of design and construction of Chopard collection concepts.
Design concept:
Architecture Atelier Group of Mr.Izadyar Ahi (Izy Design Group- +2 Architects Group) in Iran has twice been honored to cooperate in the field of design and implementation of senior supervision and management of interior architecture project of boutiques of this great complex, the first boutique in 1393 In collaboration with (2+ Architects Group and partners Mr. Khodayar Ahi) and the second boutique in 1397 by Mr. Izdiar Ahi Architecture Atelier in designing supervision and execution with a consortium of specialized groups in the field of architecture and Chopard brand design from Switzerland and Italy occurred.
The concept of designing boutiques and stores due to the originality of this brand and also to the existence of very special audiences in different parts of the world and providing and satisfying the tastes of its customers in the East and West has led to the concept of concept design and ideation of specific cultural patterns. Art and architecture of Eastern countries and its fusion and integration with the culture and art of Western and European architecture and the creation of a modern and at the same time classical architecture. In the form of using the architecture and art of East Asian countries such as China and Japan, etc. in applying and extracting the architecture of the pagoda buildings of these civilizations and also the architecture of European neoclassicism in the architectural delicacy in the gates and old porches of traditional walmans in production and Creating symmetrical, complete and homogeneous concepts with common visual elements in both East and West styles to create interior plans and layouts, as well as ceiling design plans and lighting, display and design of objects, furniture, showcases and interior elements with themes. Colored works have been done for the mentioned periods.