خانه هایی برای گذراندن تعطیلات
ایسی میاکه نیویورک، نیویورک ۲۰۰۱

بان هوا هين
هواهین پراچواپ خیری خان تایلند

BAAN HUA HIN

Hua Hin, Prachuap Khriri Khan, Thailand

هواهین ناحیه ای در پراچواپ، خیری، خان با ماشین دو ساعت از جنوب بانکوک فاصله دارد این منطقه از زمانی که شاه رامای هفتم در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ کاخ وانگ کلای کانگوون را در اینجا، ساخت به یکی از محله‌ای محبوب تایلندی‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تبدیل شد و همیشه مسافران بسیاری را در ساحل‌های شنی خود پذیرا می‌شود کارفرمای پروژه یک بازرگان تایلندی است که می‌خواست محلی برای گذراندن آخر هفته‌ها و تعطیلات دیگر خود داشته باشد تا به همراه خانواده‌اش از شلوغی پایتخت بگریزد.
محل پروژه بسیار کم عرض است و در درازترین بخش تنها به صد متر می‌رسد. یک ردیف خانه و آلاچیق دیدهای محدودی به ساحل دارند پروژه نیز که از هر دو طرف در محاصره‌ی خانه‌های مجاور است با محدودیت دید مواجه است ولی یک محوطه‌ی فضاسازی شده‌ی، طولانی احساس فضای آزاد را در آن تقویت می‌کند خواسته‌ی اصلی کارفرما آن بود که تاریخ هواهین در طراحی خانه به چشم بیاید او همچنین خواستار خانه‌ای بود با فضاهای داخلی متنوع که در ضمن حفظ و نگهداری آن نیز آسان باشد.
خانه در قالب سه پاویون رو به دریا طراحی شده که در طول سایت به دنبال هم قرار گرفته‌اند (پاویون عمومی، خواب و خدماتی حیاط‌های بین هر دو پاویون فضاهای استراحتگاهی و نماهای متنوعی فراهم آورده‌اند و گیاهان موجود در آنها به هندسه خانه ملایمت میبخشند. هر پاویون با دقت تمام طراحی شده تا کارکرد در نظر گرفته شده برای آن را به انجام برساند راحتی و شادی ساکنان خانه. در طراحی بدنه اتاق‌های نشیمن و غذاخوری که به ساحل نزدیک‌ترند سعی شده است حداکثر شفافیت و تماس با محیط بیرون به کار گرفته شود، به گونه‌ای که طبیعت نیز به بخشی از طرح تبدیل شده است برای اتاق خواب‌ها که در پاویون میانی قرار دارند از چوب پرداخت نشده استفاده شده است، این پوشش رگه دار هم سایه‌ی مورد نیاز را تأمین می‌کند و هم به خوبی در محیط اطراف ادغام می‌شود.

منتشر شده در : چهارشنبه, 25 دسامبر, 2019دسته بندی: معماریبرچسب‌ها: