پردیس سینمایی پارک ملّت
خانـه­‌ی هُنرمنـدان ایران

ایستگاه میرداماد
مهندسین مشاور بادبند

ایستگاه میرداماد که در شمار ایستگاه‌های «عمق متوسّط» قرار دارد، در امتداد شرق به غرب بلوار میرداماد، در تقاطع خیابانهای پگاه و تبریزیان، و در تراز 79/14- متر واقع است. از مهم‌ترین دلایل انتخاب این مکان برای احداث ایستگاه مترو، وجود ساختمانهای تجاری‌‌اداری با زیربنای قابل توجّه ــ مانند بُرج لعل ــ در نزدیکی آن بوده است. در زیرزمین اوّل فضاهای تجاری، خدماتی و تأسیساتی، و در زیرزمین دوّمْ سالنِ فروش بلیت، دفاتر اداری، فضاهای جنبی و اتاق فنّی قرار گرفته‌اند؛ سایر فضاها در تراز سکّوها به‌صورت سازه‌ی کناری یا سازه‌ی مقاری مستقر شده‌اند.
مصالح پوششی مورد استفاده در ایستگاه‌ها در مقابل فرسایش، ضربه، اسیدها و بازها، آتش و یخ‌زدگی مقاوم هستند و قابلیت شستشو و تعویض دارند. برای نازک‌کاری ایستگاه از انواع پرسلان برای پوشش کف، از ورقهای اِیچ‌پی‌اِل (لمینیت تحت فشار بالا) برای پوشش بدنه‌ها، و از انواع ورقهای آلومینیوم کامپوزیت برای پوشش سقف استفاده شده است.
مهندسان مشاور بادبند لوح تقدیر مدیریت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه را برای ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای در طرّاحی و تهیه‌ی اجرایی این ایستگاه از شهردار تهران دریافت کرده است.

ایستگاه میرداماد

_______________________________________

مدیر پروژه: احمد مجدی
طرّاحی: احمد مجدی، علی جهانشاد، امیرعلی مصطفایی
معماری داخلی: قلی مرآتی، سعید زهری، آناهیتا فولادگر
برنامه‌ریزی: فرهاد عبّاسی، فاطمه سیّدی
سازه: محمّدحسین صدقیانی، فرزاد حبیب‌بیگی
عمران: جلال مسلخی
تأسیسات مکانیکی: منوچهر عالمی، علیرضا شادبخش
تأسیسات برقی: ابراهیم خوش‌طینت، محمّد مجدی
کامپیوتر: ندا ملک‌زاده، مونا کاوه
متره و برآورد: غلامحسین کاشانچی
تاریخ شروع ساخت: آذر 1386
تاریخ تکمیل: دی 1388

س
مدارک فنی
منتشر شده در : چهارشنبه, 28 اکتبر, 2020دسته بندی: حمل و نقلبرچسب‌ها: