رستوران کایسر، اثر امین ترکان
خانه چوبی اثر دفتر معماری پلیگون و گروه ویلوکس، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

خانه اُ.اِس اثر گروه معماران جانسون اشمالینگ، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

ساختمان اُ.اِس

گروه معماران جانسون اشمالینگ (Johnsen Schmaling Architects) در آمریکا قرار دارد و توسط برایان جانسون (Brian Johnsen) و سباستین اشمالینگ (Sebastian Schmaling) تاسیس شده است. این گروه معماری، طیف کاملی از خدمات معماری و طراحی شامل برنامه‌ریزی اصلی، طراحی شماتیک، مدیریت ساخت و ساز، طراحی مبلمان و غیره را ارائه می‌دهد. یکی از کارهای این گروه، خانه اُ.اِس (OS) در مرکز شهر راسین (Racine)، ویسکانسین (Wisconsin) است که در سال 2010 طراحی شده است.

طراحی این خانه رنگی با یک حجم مستطیلی ساده که در زمینی باریک بین یک عمارت سه طبقه و یک مزرعه قرار گرفته است، تلاشی برای بازتعریف بافت شهری این شهر تاریخی بوده است که در عین حال بتواند باعث پویایی خیابان شود. با وجود حجم مستطیلی، فضای داخلی خانه مجموعه‌ای از طاقچه‌هایی است که با مجموعه‌ای از پانل‌های کشویی یا ثابت به هم متصل شده‌اند. خانه اُ.اِس از خانه‌هایی است که جایزه لید پلاتینیوم (LEED Platinum) را کسب کرده است و از بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی چون صفحه باران (RainScreen)، شیشه‌های با کارایی بالا و غیره اشاره کرد.

  • گواهینامه LEED Platinum USGBC به پروژه‌هایی اعطا می‌شود که امتیاز لازم را در سیستم رتبه‌بندی LEED کسب کنند. خانه‌های دارای گواهینامه LEED از انرژی و منابع کمتری استفاده می‌کنند.
  • صفحه‌های باران، سیستم‌های دیواری مقاوم در برابر رطوبت هستند که در جهت مدیریت رطوبت و ایجاد تهویه بر روی دیوار سازه‌ای قرار می‌گیرند و به عملکرد بهتر ساختمان کمک می‌کنند.

معماری معاصر جهان: انسان‌دوستانه

_______________________________________

نام پروژه: خانه اُ.اِس
عملکرد: مسکونی
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران جانسون اشمالینگ
معماران اصلی: برایان جانسون و سباستین اشمالینگ
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2010
عکاس پروژه: گروه معماران جانسون اشمالینگ
ایمیل info@johnsenschmaling.com

مدارک فنی

منتشر شده در : شنبه, 16 اکتبر, 2021دسته بندی: مسکونیبرچسب‌ها: ,