دفتر مرکزی بی.ایِ.تی، اثر مسعود ارژنگ
شهر مزه، اثر رضا اسلامی

ساختمان سوئوری اثر هوانگ تاس هوآ و انگاین دای تانه

ساختمان سوئوری

گروه معماران 1+1> 2 (1+1>2 Architects) در سال 2003 توسط هوئانگ تاس هوآ (Hoàng Thúc Hào) تأسیس شد و تمرکز اصلی آن  بر معماری اجتماعی و در معرض دید قرار دادن جوامع محروم با همکاری مردم محلی، سازمان‌های غیر دولتی و سایر نهادها بوده است. تمرکز این گروه معماری بر پروژه‌های آموزشی، عمومی و مسکونی است و خانه سوئوری (Suoi Re) یکی از این پروژه‌ها است که در سوئوری قرار دارد.

سوئوری، یک محدوده روستایی در منطقه لوآنگ‌سان (Luong Son) استان هوآبین (Hoa Binh) ویتنام  است و به دلیل فاصله زیاد از مناطق شهری، به لحاظ دسترسی به خدماتی چون مهد کودک، دفاتر پست، کتابخانه‌ها، فضاهایی برای فعالیت‌های عمومی و غیره در وضعیت خوبی قرار ندارد و پیدا کردن این خدمات در اطراف این محدوده روستایی دشوار است.

خانه اجتماعی سوئوری به عنوان فضایی چندمنظوره، زیبا، با هویت و منحصر به فرد از مصالح محلی (عمدتا بامبو) توسط معماران، هوانگ تاس هوآ و انگاین دای تانه (Nguyễn Duy Thanh) و با مشارکت روستاییان ساخته شده است. قسمت میانی آن شامل دو طبقه است که به عنوان فضای اصلی زندگی ساخته شده است. فضاهای اجتماعات و کتابخانه در طبقه بالا قرار دارند و می‌توانند به عنوان مهد کودک نیز مورد استفاده قرار گیرند. در فضای جلوی آن یک حیاط باز وجود دارد که بسیاری از فعالیت‌های فضای باز در آن برگزار می‌شوند. در نهایت معماران بنا، منطقه بازی را برای قسمت جلویی خانه در نظر گرفتند تا عملکرد آن را در منطقه را به حداکثر برسانند.

ایده اقتصادی به وضوح در ذهن سازندگان هنگام ساختن این خانه وجود داشته است و به این دلیل مصالح محلی (عمدتا بامبو) استفاده شده است. از دیگر راه حل‌های دوستدار محیط زیست به کار گرفته شده در طراحی این خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سیستم سلول خورشیدی
  • استفاده از مخازن جمع‌آوری آب باران
  • استفاده از انرژی زمین‌گرمایی
  • استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و غیره.

معماری معاصر جهان: مختلط

_______________________________________

نام پروژه: ساختمان سوئوری
عملکرد: مختلط
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران 1+1> 2
معماران اصلی: هوانگ تاس هوآ و انگاین دای تانه
همکاران طراحی:
گرافیست:
مجری:
سازه: 
کارفرما:
نوع سازه:
نوع تاسیسات:
مساحت زمین:
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2010
عکاس پروژه:
ایمیل:  
اینستاگرام:

مدارک فنی

منتشر شده در : شنبه, 9 اکتبر, 2021دسته بندی: مرکز فرهنگی, مسکونی, کتابخانهبرچسب‌ها: , ,