کلبه‌‌‌‌‌‌‌ی ماهیگیری کوهستان استورم چشمه‌‌‌‌‌‌‌های استیم‌‌‌‌‌‌‌بوت، کلرادو، امریکا
خانه‌ای در غرب وحشی Home in Wild West

گنجینه‌‌‌‌‌‌‌ی تتون
ناحیه‌‌‌‌‌‌‌ی تتون، وایومینگ، امریکا

طرح کلی این خانه بر اســـاس برداشتی مدرن از خانه‌‌‌‌‌‌‌های روستایی تیپیک غربی شکل گرفت. معمار، سه منطقه در خانه به وجود آورده است: بخش‌های خصوصی و عمومی و جناح مهمان. بخش خصوصی شامل خلوتگاه و سوئیت خواب صاحبخانه است. بخش عمومی از اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق غذاخوری تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌شود. جناح مهمان حریمی خصوصی برای مهمانان به وجود می‌‌‌‌‌‌‌آورد و صاحبخانه می‌‌‌‌‌‌‌تواند هنگامی که پذیرای مهمان نیست، آن را به طور کامل ببندد.
هنگام ورود از اتاقی به اتاق دیگر، با مناظری غیرمنتظره از رشته‌‌‌‌‌‌‌کوه تتون روبه‌‌‌‌‌‌‌رو می‌‌‌‌‌‌‌شوید. کل داستان این خانه را نمی‌‌‌‌‌‌‌توان فقط از نمای جلویی آن دریافت؛ باید در فضاهای آن گردش کرد تا به طبیعت خاص آنها پی برد و زیبایی و کارایی آنها را به طور کامل درک و تحسین کرد. این طراحی موفق، سازه‌‌‌‌‌‌‌ای ارائه داده است که در درون و بیرون، به ساکنان خود شور و شوق می‌‌‌‌‌‌‌بخشد.
حیاط‌ها، پاسیوها و ایوان‌های سرپوشیده بر طراوت و سرزندگی خانه می‌‌‌‌‌‌‌افزایند و فضاهایی امن برای سرگرمی در دامان این منطقه‌‌‌‌‌‌‌ی کوهستانی به وجود می‌‌‌‌‌‌‌آورند. بر جزئیات معماری خانه نیز تأکید فراوانی انجام گرفته است: کاشی‌های چهارگوش روی نمای خارجی شومینه و دیوارهای باغ، یک شومینه‌‌‌‌‌‌‌ی سنگ‌‌‌‌‌‌‌کاری‌‌‌‌‌‌‌شده، سقف طاق‌‌‌‌‌‌‌گهواره‌‌‌‌‌‌‌ای از چوب درخت گیلاس، و نورپردازی ملایم کنج‌‌‌‌‌‌‌سقفی.
آمیزه‌‌‌‌‌‌‌ی نمای خارجی روستایی با فضای داخلی کلاسیک، این خانه‌‌‌‌‌‌‌ی زیبا را به گنجینه‌‌‌‌‌‌‌ای واقعی تبدیل کرده است.

منتشر شده در : شنبه, 15 می, 2021دسته بندی: معماری, ویلاییبرچسب‌ها: