پلــــــــــــــــکان
خانه‌‌‌‌‌‌‌هایی برای گذراندن تعطیلات (بخش سوم)

گروه طراحی و معمـاری داخلی نما

NAMA (B&E)

«واحد مدرن»
این پروژه در طبقه‌­­ی ششم ساختمانی در منطقه‌­­ی زعفرانیه واقع شده که 213 متر مربع مساحت دارد. معماران در گام نخست با آپارتمانی سه‌­­خوابه روبه‌­­رو شدند که کارفرما می‌­­خواست نقشه‌­­ی آن را تغییر دهد و آن را به یک آپارتمان تک‌­­خوابه تبدیل کند. سعی گروهِ نما در این پروژه معطوف به ارائه‌­­ی کاری متفاوت بود که در عین تأثیرپذیری از شرق دور بتواند به عنوان تجربه‌­­ای در طراحی مدرن داخلی شمرده شود. نخستین تفاوت این پروژه خود را در آشپزخانه عیان ساخت که طبق طرح آشپزخانه‌­­ی مینوتی (Minotti) توسط یک گروه مرکب از متخصصان ایتالیایی و ایرانی در کارخانه‌­­ی گروه نما تولید شد. رنگ این آشپزخانه از نوع براق است.
حال و هوای عمده‌­­ی حاکم بر این پروژه از آسیای جنوب شرقی آمده است. کلیه‌­­ی تغییرات در دستشویی‌ها و دیگر مکان‌های منزل نیز با این حال و هوا هماهنگ انتخاب شده‌­­اند.
کلیه‌­­ی درب‌ها و چارچوب‌های آنها، کمدها، پشت اتاق تلویزیون و لوازم چوبی به کار رفته در دستشویی‌ها همگی در کارخانه‌­­ی گروهِ نما ساخته شده‌­­اند. لوازم دکوراسیون منزل همگی از کشور ایتالیا، ساخت کارخانه‌­­ی مانتالاسّی هستند که در ردیف 5 کارخانه‌­­ی برتر دنیا در حیطه‌­­ی ساخت اثاث مدرن منزل به شمار می‌­­آید.
سبک به کار رفته در شومینه کاملاً مدرن و پوشش آن از سنگ است که با سنگ‌های تراورتن کف در هماهنگی کامل قرار دارد.

نام پروژه: واحد مدرن
طراحان پروژه: الهام دلیری، بهادر اسحاق­‌بیگی
مجری: گروه طراحی و معماری داخلی نما (B&E)
مكان: زعفرانیه، تهران، ایران
مساحت: 213 مترمربع
تاریخ شروع پروژه: آذر ماه 1386
تاریخ تكميل پروژه: اسفند 1386
عکاس: ارسیا سروش‌­فر (شرکت «شیوه – طرح و ایده»)

منتشر شده در : شنبه, 15 می, 2021دسته بندی: طراحی داخلی / مسکونیبرچسب‌ها: