گروه طراحی و معمـاری داخلی نما
خانه‌‌‌‌‌‌‌ی برنشتاین لانگ آیلند، نیویورک، امریکا

خانه‌‌‌‌‌‌‌هایی برای گذراندن تعطیلات (بخش سوم)

کومو هونوا
هونولولو، هاوایی، امریکا

این اقامتگاه گروهی در یکی از دیدنی‌‌‌‌‌‌‌ترین سواحل هاوایی قرار دارد. محل پروژه مشرف به نماهای گسترده‌‌‌‌‌‌‌ای از اقیانوس و خشکی‌های فراسوی آن است و موقعیت مکانی ساختمان را به یکی از نیروهای تعیین‌‌‌‌‌‌‌کننده در شکل‌‌‌‌‌‌‌گیری اندیشه‌‌‌‌‌‌‌ی اصلی طراح تبدیل می‌‌‌‌‌‌‌کند. این خانه که ‌‌‌‌‌‌‌1150 متر مربع مساحت دارد به گونه‌‌‌‌‌‌‌ای طراحی شده است که مکمل مناظر طبیعی زیبای پیرامون باشد و آنها را در خود ثبت کند.
وقتی از پاویون برآمده‌‌‌‌‌‌‌ی ورودی داخل راهروهایی می‌‌‌‌‌‌‌شویم که حیاط مرکزی را در برمی‌‌‌‌‌‌‌گیرند و به سوی فضاهای مسکونی روبه اقیانوس می‌‌‌‌‌‌‌روند، پیوسته احساسات نیرومند و فزاینده‌‌‌‌‌‌‌ای به ما دست می‌‌‌‌‌‌‌دهد. آبی که از ورودی ساختمان سرچشمه می‌‌‌‌‌‌‌گیرد و به استخرهای اطراف حیاط می‌‌‌‌‌‌‌پیوندد حالتی «شناور» به گوشه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان می‌‌‌‌‌‌‌دهد و احسـاس آرامش و ارتباط با اقیانوس به انسان القـا می‌‌‌‌‌‌‌کند. دیوارهای شیشــه‌‌‌‌‌‌‌ای بلند زیر پیش‌‌‌‌‌‌‌آمدگی پهن سقف، اجازه‌‌‌‌‌‌‌ی ورود نور طبیعی و ملایم را به فضای داخل می‌‌‌‌‌‌‌دهند و حس بودن در فضای آزاد را به وجود می‌‌‌‌‌‌‌آورند.
داخل خانه زیبا، ساده و شیک است و ادعایی برای غلبه یا رقابت با زیبایی طبیعی محیط اطراف ندارد. اثاثیه و پارچه‌‌‌‌‌‌‌ها با توجه به سادگی و هماهنگیشان انتخاب شده‌‌‌‌‌‌‌اند و زمینه‌‌‌‌‌‌‌ای گرم و خنثی به وجود آورده‌‌‌‌‌‌‌اند که خود اشاره و تأکیدی است بر محیط طبیعی اطراف. حمام‌ها با باغچه‌‌‌‌‌‌‌های خصوصی فوق‌‌‌‌‌‌‌العاده مجلل هستند و جزئیات و تأسیسات به‌‌‌‌‌‌‌کاررفته در آنها بسیار شیک و زیباست.
محوطه‌‌‌‌‌‌‌ی سرسبز و استوایی اطراف ساختمان احساس تجمل، خلوت و ارتباط با طبیعت را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌دهد. سنگچین‌های گرانیت فضایی را شکل می‌‌‌‌‌‌‌دهند که از آنجا به نظر می‌‌‌‌‌‌‌رسد استخر مستقیماً با اقیانوس ارتباط پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کند.

منتشر شده در : شنبه, 15 می, 2021دسته بندی: معماری, ویلاییبرچسب‌ها: