ساختمان بانک DZ برلین، آلمان، 1995-2001
پروژه­‌ی تجربه­‌ی موسیقی سیاتل، واشینگتن، امریکا، 1995-2000

کافه تریا کُنده ناست
نیویورک، امریکا، 1996-2000

کافه تریای کُنده ناست در طبقه‌­­ی چهارم از ساختمان مرکزی انتشاراتی به همین نام، واقع است. کل ساختمان به وسیله‌­­ی دفتر معماری فاکس و فوله در میدان فورتایمز در نیویورک طراحی شده بود. این کافه تریا با گنجایش 260 صندلی به قصد آن ساخته شد تا فضایی دلچسب و خوشایند برای صرف غذا و گپ و گفت‌­­وگو، برای کارمندان فراهم آورد و شامل یک محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری، بخش خدمات و چهار اتاق غذاخوری خصوصی است. محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری به گونه‌­­ای طراحی شده است که امکان آرایش‌های مختلف صندلی‌ها وجود داشته باشد. محیط آن همزمان هم دنج و خصوصی است و هم گشوده و دلباز.
«اتاقک»‌­­‌­­هایی دارای مبل، با طراحی خاص و منحصربه‌­­فرد با گنجایش 4 تا 6 نفر، در طول دیوارهای پیرامونی توزیع شده‌­­اند. این دیوارها که روکشی از صفحات تیتانیومی مشبک آبی با عایق صداگیر در پشت آنها دارند، هماهنگ با شکل هندسی و آرایش سراسری واحدها موج برمی‌­­دارند. «اتاقک»های دیگری، باز همراه با مبل، روی سکوی برآمده‌­­ای در وسط محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری پیش‌­­بینی شده که در میان صفحات شیشه‌­­ای خمیده محصور شده است. میز و صندلی‌های طراحی «فرانک گه‌­­ری و همکاران» نیز در گوشه و کنار محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری قرار داده خواهد شد. کف این محوطه از تخته‌­­ی چندلا با روکش چوب زبان‌­­گنجشک ساخته شده و سقف، همانند دیوارهای پیرامونی، با صفحات تیتانیومی مشبک آبی پوشیده شده است.
بخش خدمات در مجاورت محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری، فضایی است شامل تمام تجهیزات لازم برای تهیه‌­­ی وعده‌­­های غذایی سرد و گرم. رویه‌­­ی پیشخوان پرانحنا از جنس فولاد ضدزنگ، سایبان و دیوارها از تیتانیوم آبی، و روکش چوب زبان‌­­گنجشک سقف و کف، مکمل حال و هوای چشمگیر و تأثیرگذار محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری هستند.
چهار اتاق غذاخوری خصوصی، در همان تراز محوطه‌­­ی اصلی غذاخوری و بخش خدمات واقع شده‌­­اند، ولی فضاهایی متمایز و مجزا برای جلسات و مهمانی‌های ویژه به شمار می‌­­آیند. دیوارها، کف و سقف اتاق‌ها با روکش چوب زبان گنجشک پوشیده شده‌­­اند. دیوار شرقی هر اتاق از صفحات شیشه‌­­‌­­ای خمیده تشکیل شده که امکان نورپردازی طبیعی ملایمی را از طریق پنجره‌­­های زیر بام فراهم می‌­­آورد. اتاق‌های غذاخوری خصوصی به پیشرفته‌­­ترین وسایل سمعی و بصری مجهز هستند. سه مورد از این چهار اتاق، دارای جداسازهای متحرک هستند که به کمک آنها می‌­­توان بسته به مقاصد گوناگون، آرایش‌های مختلفی به این سه اتاق داد.

مدارک فنی
منتشر شده در : یکشنبه, 2 می, 2021دسته بندی: مقالاتبرچسب‌ها: