موزهی هنر میلواکی میلواکی، ویسکانسین، امریکا، سانتیاگو کالاتراوا، 2001-1994
Milwaukee Art Museum


موزهی هنر میلواکی در مکانی تأسیس شد که اِرو سارینِن (معمار فنلاندی-امریکایی) در سال 1957 برای یادبود جنگ ساخته بود و به سمت دریاچهی میشیگان چشم انداز داشت. در سال 1975 دیوید کاهلر معمار، یک دال بزرگ به ساختمان موزه اضافه کرد و در سال 1994 متولی موزهی هنر میلواکی به 77 معمار فراخوان داد تا یک ورودی جدید به عنوان نقطهای برای استقبال از بازدیدکنندگان طرّاحی کنند و همچنین از طریق ایجاد تصویر و نمادی نیرومند، تعریف مجددی از هویت موزه ارائه دهند. سانتیاگو کالاتراوا با طرح پیشنهادی خود برندهی رقابت شد. طرح وی تالار پذیرشی از جنس شیشه و فولاد، به ارتفاع 27 متر داشت که به وسیلهی صفحهای که به نور خورشید حساس است (و سایبان خورشیدی بورک نام گرفت) سایهدار میشود. این سایبان خورشیدی، 155 تن وزن دارد و شامل دو بال شبیه به هم، متشکل از 36 بالچه به اندازههای 8 تا 32 متر است. هنگامی که سرعت باد از 40 مایل بر ساعت تجاوز کند یک سیستم کامپیوتری به صورت خودکار، کنترل دستی سازه را از کار میاندازد و تنظیمات سازه را خود در دست میگیرد. همان طور که خود معمار توضیح میدهد، طرّاحی او همچنین شامل بال کشیدهای از جنس شیشه و فولاد ضدزنگ و تیغهی سقف است که در گوشهی راست ساختمان اِرو سارینِن قرار دارد.
در سطح دریا گسترش ساختمانهایی شامل آتریوم، فضای 1500 مترمربعی گالری برای نمایشگاههای موقت، مرکز آموزشی به همراه تالار سخنرانی با 300 صندلی، فروشگاه لوازم کادویی و رستورانی با 100 صندلی در کانون عمارت و همچنین چشم انداز زیبایی رو به دریاچه دارد، مساحتی در حدود 13200 مترمربع به فضای 14900 مترمربعیِ موجود اضافه میکند. کالاتراوا همچنین مسئول طرّاحی پل ریمن است: پل عابر پیادهی معلقی که مرکز شهر را به ساحل دریاچه متصل میکند.
مدارک فنی