گروه طراحی و معمـاری داخلی
طراحی داخلی از میامی تا هوستون / فلوریدا (بخش 2)

معرفی پروژه‌­­های معماری داخلی امید امینی

امید امینی فارغ‌­­التحصیل مهندسی عمران، فوق‌­­لیسانس مرمت بناها و بافت تاریخی و نیز معماری داخلی است. فعالیت کاری حرفه‌­­ای خود را از سال 1379 آغاز کرده و ضمن تدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف آموزشی تاکنون ده‌ها پروژه‌­­ی مسکونی، اداری و تجاری را در نقاط مختلف به صورت فردی و گروهی به انجام رسانده است. وی هم‌­­اکنون با اجرای پروژه‌­­های گوناگون از طراحی معماری تا طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌­­ها و تولید مواد و مصالح مختلف مورد نیاز در صنعت ساختمان، مشغول فعالیت است.
وی معتقد است: «بالاترین دستاورد یک طراحی داخلی، رسیدن به راز و رمز کشف و شهودی است که میان اشیا، فضا و انسان نهفته است و حس‌­­آمیزی طراح که سلیقه و آرزوهای کارفرمایان را به آن پیوند می‌­­زند و همچنین در چیدمان و ساخت فضایی که زیبایی را به نهایت برساند، نه تنها برای اینکه خانه یا فضایی زیبا خلق کند، بلکه بیش از آن برای مهیا ساختن زندگی زیباتر و دل‌­­انگیزتر برای دیگران. زیرا این ما هستیم که در ابتدا با تغییر و بهبود در فرم‌ها، اشکال و حتی رنگ‌ها، تغییر ایجاد می‌­­کنیم، اما پس از آن، مجموعه‌­­ی این تغییرات است که ناخودآگاه باعث تغییر در ما می‌­­شود و این هنر اعتلای روح و روان است. ما از آینه استفاده می‌­­کنیم تا چهره‌­­ی خود را در آن ببینیم، ولی از هنر یا یک اثر هنری استفاده می‌­­کنیم تا روح خود را در آن ببینیم و بازتاب آن را در خود بیابیم.»
با تمامی این اوصاف، سبک انتخابی او سبکی است که بتواند پلی میان رؤیا و واقعیت باشد، چه در شکل کلاسیک خود با همه‌­­ی استواری و وقار نهفته در سبک‌های کلاسیک، و چه در ترکیب هوشمندانه‌­­ی مدرنیسم یا هنر پسامدرن، با صراحت و راز و رمز نهفته در زوایای پنهان و آشکار آن.
شاید ساده‌­­ترین هنر بشر برای بیان رؤیاهایش نقاشی باشد. او با تلفیق شیوه‌­­های مختلف نقاشی دیواری و معماری داخلی و چیدمان متناسب با سبک معماری بنا شیوه‌­­ی خاص خود را در معماری داخلی به وجود آورده است.

منتشر شده در : سه‌شنبه, 18 می, 2021دسته بندی: طراحی داخلی / مسکونیبرچسب‌ها: