مدرسه‌ای در چانکوئیبامبیلا اثر گروه معماران باش، مارتا ماکاگلیا و پائول آفونسو، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده
خانه کیسیتو اثر آلبرت فاوس، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

مجتمع آموزشی بانگر وینم اثر گروه معماران آلبرت فاوس، ترجمه‌ی لادن مصطفی‌زاده

مجتمع آموزشی بانگر وینم 

یکی از جدیدترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش بورکینافاسو (Burkina Faso) در ارتباط با بازماندگان از تحصیل، این بوده است که مدارس مجزا از هم را به مجتمع‌های مدرسه تبدیل کند که در آن آموزش‌ها از مهد کودک تا دبیرستان ارائه شود. پروژه مجتمع آموزشی بانگر وینم (Bangre Veenem) در سال 2019 توسط گروه معماران آلبرت فاوس (Albert Faus) در زمینی به مساحت 1747 متر مربع طراحی شد که شامل توسعه مجتمع جدید مدرسه بانگر وینم، ساخت مدرسه متوسطه و ساختمان‌های مکمل آن شامل غذاخوری، اتاق تعویض کارکنان، مخزن آب و سایر خدمات است. تصمیمات اتخاذ شده در مورد پروژه عبارتند از:

  • پیشنهاد کاهش مداخله برای کاهش تاثیرات بر جوامع مسکونی موجود و زمین‌های کشاورزی.
  • تقسیم سایت به دو منطقه شمالی و جنوبی.
  • قرارگیری مدرسه راهنمایی، اداره مرکزی و پارکینگ در شمال و ساختمان‌های مهد کودک، غذاخوری و سایر ساختمان‌های مکمل به همراه پارکینگ در جنوب.

ساخت و ساز ساختمان‌های اصلی شامل دبیرستان، مهد کودک و اداره با دیوارها و طاق‌هایی از آجرهایی از خاک فشرده و با سقف محافظ دو طرفه و ساختمان‌های مکمل با دیوارهای بسته پیشنهاد شده است که این پیشنهاد، امکان مقاومت در برابر تغییرات اقلیمی را برای ساختمان‌ها به وجود آورده است. بدنه‌های ساختمان مدرسه در زیر یک سایبان بزرگ واقع شده‌اند که در خط الراس آن وُید (Void) در نظر گرفته شده است که هم دسترسی به کلاس‌ها را فراهم می‌کند و هم امکان تهویه طبیعی و نور را فراهم می‌کند. سایبان در قسمت مرکزی خود تغییر شکل می‌دهد تا بتواند از ساختمان زیرین محافظت کند و ورودی اصلی در جنوب را پوشش دهد. کلاس‌ها در دو تراز موازی (جهت N-S) مرتب شده‌اند اما دفتر مدیریت از این تراز تبعیت نمی‌کند. درختان متعددی در اطراف ساختمان‌ها، ورودی‌ها و پارکینگ‌ها کاشته شده‌اند تا سایه طبیعی کافی ایجاد نمایند و دما و وجود گرد و غبار در هوا را کاهش دهند، همین‌طور در فصول بارانی نیز دانش‌آموزان برای محافظت از دوچرخه‌هایشان در برابر باران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

معماری معاصر جهان: انسان‌دوستانه

_______________________________________

نام پروژه: مجتمع آموزشی بانگر وینم
عملکرد: آموزشی
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران آلبرت فاوس
معماران اصلی: آلبرت فاوس
همکاران طراحی: لی. سُلیِل. دانس. لا. مِین، آنتون پینا، گیاوانی گوئاتروکولو، سیسیلی مارتینز، ماریا لیندون دی میگئیل، عزیز ایلبُدو، تیریسا کراز، آلینور گوفارت، کامیه دیراملئوکس، دِیوید دیمانگی
سازه: آدیر استراکچرز
مساحت زمین: 1747 مترمربع
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2019
عکاس پروژه: مِلینا ویلابا

مدارک فنی

منتشر شده در : یکشنبه, 12 دسامبر, 2021دسته بندی: آموزشیبرچسب‌ها: , ,