پوریا محمودی اصل همدانی، بخش نقد سومین دوسالانه‌ی(بینال) معماری و شهرسازی ایران 1397، رتبه ی سوم
علیرضا تغابنی، فربد فرآورده، تقدیر شده بخش نقد سومین دوسالانه‌ی(بینال) معماری و شهرسازی ایران 1397

شرکت آرویناژ، کوشا داراب نیا

گروه آرويناژ از سال 1379 فعاليت خود را آغاز کرده است. اين مجموعه در حوز هی مبلمان و  دکوراسيون با تاکيد بر کاربری اداری فعاليت می کند و نه تنها به عنوان واردکننده بلکه در مقام توليدکننده ی مبلمان و اکسسوری فضای کار به صورتی روشمند و در مسير قدرت بخشيدن به ذائقه ی ديداری مخاطبان خود گام برم یدارد. آرويناژ در بيشتر سال های فعاليت، توجه خود را بر کيفيات و کليات فضای کار معطوف کرده و در تلاش بوده تا مفاهيم و اصول کارکردی انديشه ی مدرن را در فضای کار ايرانی تفسير کند.
آرويناژ به عنوان يکی از اولين واردکننده ها در حوزه ی مبلمان در فرآيند انتخاب محصول و ورود محصول به بازار، در واقع مصر فکنند هی ايرانی را در برابر بخشی از زيبای یشناسی مدرن قرار داده و در تربيت سليق هی بصری متقاضی و حتی طراحان داخلی موثر بوده است. به بيانی ديگر اين گروه در معرفی جريان های پيشرو در رويدادها و نمايشگاه های بين المللی همچون يک رسانه عمل کرده و به روايت انديش های پرداخته، که آنچه امروز به عنوان يک شيوه ی طراحی در اکثر فضاهای اداری شاهد آن هستيم نتيجه ی همين روايتگريست. آرويناژ در سال های اخير با توليد محصول در بسياری از پروژه های طراحی داخلی حضور داشته و از موثرترين گروه های فعال در اين زمينه بوده است. مهارت در توليد محصول، انعطافپذيری در متن پروژه های طراحی داخلی و قدرت تامين انواع متريال، موفقيت آرويناژ در تعامل و کار گروهی با طراحان داخلی را موجب شده است. گروه آرويناژ اکنون از مرزهای گذشت هی خود فراتر رفته و اهداف متعال یتری را دنبال م یکند. اگر در گذشته همچون يک رسانه عمل می کرده، حالا در پی آن است که همچون يک مولف به
فعاليت خود ادامه داده و اگر پيش از اين راوی انديش های خارجی بوده اکنون سفير شيو های از تفکر «طراحی ايرانی » باشد. گروه آرويناژ اکنون در حال همکاری با گروهی از طراحان به نام «هامون » است تا با تقويت مهارت ها و توسعه ی مرزهای فعاليت خود موفق به ارائه ی بازتعريفی از مفهوم طراحی داخلی و طراحی مبلمان شود.

وبسایت:  arvinaj.com

اینستاگرام: arvinaj_furniture

منتشر شده در : چهارشنبه, 27 جولای, 2022دسته بندی: طراحی صنعتی, هنربرچسب‌ها: ,