انستیتو هنری موسیقی و تئاتر فضای تمرین اثر بهادر کاشانی مدنی، رتبه‌ی سوم مشترک دوازدهمین طراحی داخلی ایران 1403، بخش فضاهای عمومی
دفتر خطوتار اثر بهرام بادین‌راد، تقدیر ویژه‌ی هیئت داوران دوازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی طراحی داخلی ایران، 1403

فروشگاه لباس فیمس اثر ندا میرانی

چهارمین شب معماران، رتبه‌ی سوم مشترک دوازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی طراحی داخلی ایران، 1403، بخش فضاهای عمومی

Famous clothing store / Neda Mirani 

در طراحى اين فروشگاه عواملى مثل “اجاره اى بودن ملك”، “نياز به تنوع پذيرى در چيدمان” و “امكان گسترش لاين هاى فروش در آينده”، سه فاكتور مهم و نيازمند توجه بودند. برآيند اين عوامل يك خط فكرى واضح و روشنى را بر مبناى ” انعطاف پذيرى” در پروژه مشخص ميكرد. همچنین یکی دیگر از عواملی که در این بین توجه به آن اهمیت داشت، امکان استفاده ی مجدد از اجزای فروشگاه در آینده بود. به همين منظور بر مبناى دسته بندى نوع پوشاك و اجناس قابل فروش، ٣ تيپ مدول انعطاف پذير و متحرك با نام های T01، T02،T03   به گونه‌ای طراحی شده‌اند که «امکان تغییر کاربری»، «تولید مجدد»، «تغییر مکان» و «ایجاد فضای بصری متنوع برای مشتریان» را با سرعت بالاتر در اختیار کاربر خود قرار دهند. مدول ها همچنین دارای فریم های کشویی نمایش محصول هستند که در صورت عدم استفاده می‌توانند به داخل بروند و برای نگهداری وسایل استفاده شوند.

استفاده از متریال نسبتا ارزان قیمت OSB  با تکسچر چوبی آن برای پوشش کلی مدول ها و ساخت سایر فریم های آویز لباس و وسایل از جنس فلز و به رنگ سبز پالت رنگی مشخصی در فضا ایجاد کرد.  این کد رنگی در حقیقت به عنوان رنگ اصلی شناسایی برند نیز به کار گرفته شد. تمامی تاسیسات و سازه ی سقف به صورت نمایان نگه داشته شد تا با روحیه ی کلی فضا هماهنگی بیشتری ایجاد شود. در بخش انتها یی سالن، به منظور جانمایی اتاق پرو خانم ها و آقا یان، سازه ی سبک فلزی با رعایت تمهیدات لازم در کف، اجرا و از بخش بالایی یکی از آن ها نیز به منظور انبار وسایل فروشگاه استفاده شد. بخش هایی همچون فضای ناهارخوری و آشپزخانه ای کوچک و همینطور سرویس بهداشتی نیز به منظور استفاده ی کارکنان در زون سمت راست فروشگاه شکل گرفت و از طریق در آکاردئونی فلزی از زون فروش جدا شد.

دوازدهمین دوره طراحی داخلی ایران، 1403

_______________________________________

نام پروژه: فروشگاه لباس فیمس
طراح:  ندا میرانی
کارفرما: آقای یحیی پور- فروشگاه لباس فیمس
مجری: میلاد عابدینی
اجراى جزييات فلزى: محمد صادقى، على مهرزاد
اجراى جزييات چوبى: شاهين بخشى
تاسيسات برقى: محمد صالحى، مهدى منصور كيا
نورپردازى: شرکت رسالايت، تابش مدرن
اجرای رنگ و میکروسمنت: مرتضی هادیپور، شرکت فیروزه فام
تاسيسات داكت اسپليت: ماكان بشيرى ( تهويه مهابنا)
اجراى گرافيك مجموعه و طراحى لوگو: آرمين سرائى
‏عكاسى: بنيامين جهانشاهى
موقعيت: مازندران، رامسر
متراژ: ٣٠٠ متر مربع
ایمیل nmirani27@yahoo.com
اینستاگرام neda.mirani

Project Name: Famous clothing store
Architect: Neda Mirani
Client: Mr. Yahyapour
Executor: Milad Abedini
Execution of wooden decoration: Shahin Bakhshi
Execution of metal details: Mohammad Sadeghi, Ali Mehrzad
Execution of Microcement and painting: Morteza Hadipour, Firouzefam Co
Electrical installations: Mohammad Salehi, Mahdi Mansourkia
Execution of Graphic and logo design: Armin saraee
Lighting: Rasalight, Tabesh Modern
Duct Split installation: Makan Bashiri- Mahabna
Photo Credits: Benyamin Jahanshahi
Area: 300 m2
Location: Ramsar, Mazandaran, Iran
Instagram: neda.mirani
Email: nmirani27@yahoo.com

The design of this store was influenced by factors such as “rental property”, “the need for flexibility in layout”, and “the potential for expanding sales lines in the future”. Consequently, the project was developed with a clear emphasis on “flexibility”. Another factor that was important to consider was the potential for reusing the store components in the future.

To achieve this, the types of clothing and merchandise were categorized, and three flexible and movable modules called T01, T02, and T03 were designed. These modules were designed in such a way that they can provide the user with “the possibility to change the use”, “reproduction”, and “relocation”, and “providing a diverse visual space for customers through different layouts” at a higher speed. The modules also feature pull-out frames that can be used for storage when not in use.

The modules were covered with relatively inexpensive OSB material with a different wood texture, while other clothing and item hanging frames were made of metal and painted green, which served as the primary brand identifier. The facilities and ceiling structures also were kept visible to create better overall space coordination.

In the rear section of the store, a lightweight metal structure was installed to accommodate fitting rooms for both women and men, ensuring that necessary precautions were taken on the floor. Additionally, the upper part of one of these rooms was utilized for storing store supplies. Additionally, areas such as a small dining area, kitchenette, and restroom were created for employee use, located in the right zone of the store and separated from the sales zone through a metal accordion door.

مدارک فنی