پل دره گذر می‌یو، معماری از فاسـتر و شُـرکا ترجمه‌ی حمید خُداپناهی
Cow table, Sadra Bushehri (Youb Designers Group)

طرح برگزیده در بخش معماری داخلی فضاهای عمومی
فروشـگاه محصولات کانن
محمّدایمان اعرابی، پریسا تابناک، کاوه پورزارع (دفتر طرّاحی آوگون بنا طرح)

توپولوژی معماری موجود به‌­واسطه‌­ی دو نیاز کاربردی و تبلیغاتی شکل پذیرفته است. برای مثال، طرّاحی دکور مارپیچ موجود دارای دو جنبه است: اوّل، نمایش یک پلّه که به­‌صورت مارپیچ بالا می‌­رود و دوّم، داشتن هدف استفاده برای قرارگیری محصولات شرکتِ مورد نظر. از طرف دیگر، ما با این نوع معماری که به مینی‌مالیسم نزدیک است، این امکان را به‌­وجود آوردیم که محصولات ارائه‌­شده در فروشگاه به‌­وضوح به نمایش درآیند و قابلِ رؤیت­‌تر جلوه کنند؛ بدین منظور از رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی و مقداری هم رنگِ قرمز استفاده شد؛ این رنگ‌ها در پس­‌زمینه­‌ی محصولات باعث جلوه­‌ی بیشتر اجناس می­‌شوند.
همچنین، با ایجاد شکست در دیوارهای اطراف در سه بُعد، محیط را از حالت سکون، به حالتی پویا و در حال حرکت تبدیل نمودیم که بیننده را در بدوِ ورود با محیطی متفاوت و مجازی از محیطی که دائم تجربه کرده است، آشنا می­‌کند. این حالت، با سفیدی اطراف و نور سفید در دکوراسیون و سقفِ تقریباً بلند، حالت خوشایندی ایجاد نموده است. البتّه، برای پویایی بیشتر در فضا از پلّه‌­ای مارپیچ رو به بالا که دو جنبه­‌ی کارکردی و تبلیغاتی دارد و از بیرون فروشگاه کاملاً جلب توجّه می­‌نمایند، استفاده شده و مانند خطّی پُررنگ در سفیدی داخل، فضا را شکافته و برای مدّت‌ها در ذهنِ بیننده باقی می‌­ماند.
ما برای اینکه توازن بین محیط مجازی سفید فروشگاه و حسِّ لطیف و طبیعت­‌پسند انسان برقرار شود، در پشت پیشخوان فروشگاه از شبکه‌­ای فلزّی که کمی در هوا زنگ‌­زده است و دیوار سنگ‌چین­‌شده با سنگ صیقلی رودخانه استفاده نمودیم که هارمونی بین این شبکه زنگ‌­زده و سنگ‌های طوسی رودخانه‌­ای، حالتی طبیعی را القاء می­‌کند.

نام پروژه: فروشـــگاه محصولات کانـــن
طرّاح: محمّدایمان اعرابی، پریسا تابناک، کاوه پورزارع (دفتر طرّاحی آوگون بنا طرح)
کارفرما: شرکت رایان­‌گستر کامن
(به مدیریّتِ پژمان تابناک)
زیربنا: 135 متر مربّع
محلِّ اجرا: تهران، حسن­‌آباد، بازار موبایل ایران
تاریخ اجرا: مرداد 89

دفتر طرّاحی آوگون بنا طرح
آدرس: میدان ونک، بلوار حقّانی، گاندی شمالی، کوچه­ی صانعی، پلاک 23، واحد 6، کدپستی 49111-19699
تلفن: 22408229-88874665
موبایل: 09123402166
فکس: 88663874
پست الکترونیک: avgoun@yahoo.com

مدارک فنی
منتشر شده در : چهارشنبه, 23 دسامبر, 2020دسته بندی: طراحی داخلی / تجاری, عمومیبرچسب‌ها: ,