آلونی اثر گروه معماران دِکا، نوشته‌ی لادن مصطفی‌زاده
صندلی بیبِندوم اثر اِیلین‌ گرِی

میز ای.1027 اثر اِیلین‌‌ گرِی

میز عسلی (کنار مبلی) اِیلین‌‌ گرِی (ای.1027)
اِیلین گرِی همیشه به مبلمان چندمنظوره علاقه داشت. در این مورد، او یک میز برای خانه‌ی جدیدش در روکبرون کَپ مارتین (Roquebrune Cap Martin) می‌خواست که بتواند هم هنگام نشستن، روی زانوهایش از آن استفاده کد و هم به عنوان میز کناری یا کنار تخت (میز عسلی) از آن استفاده کند.
این میز که در سال 1927 طراحی شده، نام خود را از خانه‌‌ی تعطیلات تابستانی اِیلین‌ گرِی به نام “E 1027 – Maison en Bord de Mer” گرفته و به یکی از محبوب‌ترین نمادهای طراحی قرن بیستم تبدیل شده است؛ این میز در مجموعه‌ی دایمی اِم.اُ.اِم.اِی (MoMA) گنجانده شده است. گرِی، میزی می‌خواست که هم بتوان از آن به عنوان میز عسلی (کناری) و هم به  هنگام نشستن روی زانو استفاده کرد. رویه‌ی میز، جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند و این توانایی را فراهم می‌کند که کاربر در هر کجا نشسته‌ باشد، به نیازهایش پاسخگو باشد.
این میز از قاب فولادی لوله‌ای با روکش کروم جلا داده‌شده، ساخته شده است و ارتفاع آن قابل تنظیم است و قسمت بالایی را می‌توان تا ارتفاع‌های مختلف بالا برد.
تناسبات مبتکرانه و فرم متمایزش، آن را به یک مبلمان محبوب برای خانه یا محل کار تبدیل کرده است، همین‌طور تقارن فرم‌ها و طراحی بدیع، جلوه‌ی هنری در آن ایجاد کرده است. این میز کوچک و جمع و جور با ارتفاع قابل تنظیم است و به همین دلیل به یک میز کاربردی برای هر موقعیتی تبدیل شده است.

جزئیات و ابعاد

  • قاب: فولاد ضد زنگ #304 جلا داده شده با روکش کروم.
  • رومیزی: کنسول. شیشه‌ی حرارت‌ دیده‌ی ضخیم.
  • مشخصات: ارتفاع قابل تنظیم
  • اطلاعات ایمنی: استفاده از مواد غیر مضر، مقاوم در برابر آتش و دوستدار کودک
  • عرض: 56 سانتیمتر
  • عمق: 78/49 سانتیمتر
  • ارتفاع: 95/75
  • وزن خالص: ۹/۴ کیلوگرم

فِرنیش پلاس (Furnishplus)
فِرنیش پلاس در زمینه‌ی طراحی، تولید و فروش مبلمان فعالیت می‌کند که در آن، هر محصولی داستانی دارد که این داستان با طراحان این فروشگاه که متناسب با نیازهای امروز و فردا طراحی می‌کنند، شروع می‌شود و به تولیدکنندگانش که با تمرکز بر مصالح و جزئیات تولید می‌کنند، گسترش می‌یابد و با تحویل مستقیم به مشتریان، تضمین بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به اوج خود می‌رسد. شش اصل در طراحی‌های فِرنیش پلاس رعایت می‌شود:
اصل بودن (Original)
طراحی‌های فِرنیش پلاس جدید است؛ به طور انحصاری برای مشتریان‌اش طراحی و تولید می‌شود.
مرتبط بودن (Relevant)
فِرنیش پلاس برای نحوه‌ی زندگی مردم امروز طراحی می‌کند؛ طراحی که دقیقا با نحوه‌ی کار، استراحت، میزبانی، اشتراک‌گذاری و لذت بردن مردم امروزی هماهنگ باشد.
کیفیت (Quality)
طراحی‌های فِرنیش پلاس بی‌انتها هستند و منسوخ نمی‌شوند، همینطور فِرنیش پلاس برای افزایش کیفیت محصولات، تمرکز شدیدی بر روی مصالح و جزئیات دارد.
در دسترس بودن (Accessible)
فِرنیش پلاس معتقد است که طراحی عالی باید برای همه باشد، به راحتی پیدا شود و به راحتی قابل سفارش باشد.
کارخانه مستقیم (Factory Direct)
در فِرنیش پلاس، واسطه‌ها حذف می‌شوند تا امکان تولید محصولات با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن، وجود داشته باشد.
غرور (Proud)
فِرنیش پلاس، فقط محصولاتی را به فروش می‌رساند که خودش نیز دوست داشته باشد. فِرنیش پلاس به طور مستقیم با بهترین کارخانه‌ها در سراسر آسیا برای تولید قطعات مبلمان با کیفیت بالا همکاری می‌کند؛ این کارخانه‌ها از تکنیک‌های مدرن برای تمرکز بر هر بخش از فرآیند تولید، بهینه‌سازی کارایی و توجه به جزئیات بهره می‌گیرند.
میز عسلی (کنار مبلی) اِیلین‌ گرِی یکی از محصولاتی است که در فِرنیش پلاس ارائه می‌شود. نظرات یکی از خریداران آن، به این صورت است:
“من یکی از طرفداران پروپاقرص طراحی‌های مدرن قرن هستم و مدت زیادی است که این میز را تحت عنوان اِیلین‌‌ می‌شناسم. کمی تحقیق کردم و متوجه شدم که سایت فِرنیش پلاس این مورد را تولید می‌کند. خوش‌شناس بودم که زمانی که آن‌ را سفارش دادم، در انبار فِرنیش پلاس موجود بود.”

معماری معاصر جهان: مبلمان

_______________________________________

نام پروژه: میز ای.1027
عملکرد: مبلمان
شرکت-دفتر طراحی: اِیلین‌‌ گرِی

منتشر شده در : دوشنبه, 26 سپتامبر, 2022دسته بندی: مبلمانبرچسب‌ها: