بیمارستان رِیْن‌سْتِـیـت، معماری از نِیسْـت ایـدِما، متن از تونی مانْک، ترجمه‌ی نغمه نظرنیا
بیمارستان دانشگاه کارولینای شمالی، معماری از گروه معماری ایچ­کِی­اِس با همکاری کورلی رِدفوت زَک، متن از تونی مانْک، ترجمه­‌ی نغمه نظرنیا

از دو طرح برتر بخش طرّاحی صندلی
راکینگ چـِـر
ناصر بتوئی، وحید زلفی

در دنیای پر هیاهوی امروز پیدا کردن مکان آرامی برای استراحت و تمدّد اعصاب کار چندان راحتی نیست؛ امّا شاید گاهی نشستن روی یک صندلی راحتی بتواند این کمبود را برای ما جبران کند!
طرّاحی یک صندلی راحتی باید از اصول ارگونومیک خاصّی پیروی کند، تا به غیر از حرکت، راحتی لازم برای فردی که بر روی آن نشسته را تأمین کند، به عنوان مثال، لبه­‌ی جلوی آن نباید زاویه­‌ی تندی داشته باشد تا قسمت زیرین زانو به‌‌راحتی روی لبه‌­ی صندلی قرار بگیرد؛ و یا مثلاً اینکه زاویه­‌ی بین کف و پشتی صندلی نباید از 115 درجه تجاوز کند.
در طرّاحی صندلی راک سعی شده تا همه­‌ی مسائل ارگونومیک به طور کامل رعایت گردد. البتّه ایده­‌ی اصلی این صندلی یک طرح کلّی از نمونه­‌ی اجرا شده‌­ی آن بود که پس از وارد کردن اصول ارگونومیک دستخوش تغییراتی شد و به طرح نهایی انجامید.
موادّی که برای ساخت این صندلی به کار گرفته شده از کیفیّت بالایی برخوردار است. برای مثال، بدنه­‌ی صندلی از فولاد پرداخت شده است و برای بافت آن از نخ پنبه‌­ایِ بافته شده استفاده شده است. ضمناً تمامی مراحل اجرا به طور کامل دستی بوده است.

ناصر بتوئی، وحید زُلفی
آدرس: خیابان شریعتی، پایین­‌تر از خیابان بهار شیراز، کوچه‌­ی میثاق 6، پلاک 38
تلفن: 77627646 موبایل: 09356548053
پست الکترونیکی: nasser4uand1@yahoo.com

منتشر شده در : چهارشنبه, 13 ژانویه, 2021دسته بندی: طراحی صنعتی, مبلمانبرچسب‌ها: ,