آپارتمان مسکونی حیات، اثر امیرحسین جورابچی-مریم سادات ثابت، از (دفتر معماری روند  )
طراحی هتل­

امیرحسین جورابچی-مریم سادات ثابت، دفتر معماری روند

نام شرکت/دفتر طراحی: دفتر معماری روند

مؤسس/مؤسسان: سید علی ثابت، سید مصطفی ثابت، مریم سادات ثابت

سال تأسیس شرکت/دفتر: 1392

مانیفست شرکت:

دفتر معماری روند در سال 1392 در شهر کاشان فعالیت حرفه ای خودرا با کوشش دکتر سید علی ثابت آغاز نمود. در حال حاضر از همه رسته های چهارگانه ی مهندسی ساختمان، در دفتر روند مشغول فعالیت هستند و سکان هدایت معماری مجموعه به عهده ی مهندس مریم سادات ثابت و مهندس امیرحسین جورابچی می باشد.

آنچه مسلم است بافت شهری و فرهنگ اجتماعی شهر کاشان به عنوان یک شهر کهن که هنوز رد پای تعقل و مهندسی گذشتگان در آن به وفور دیده می شود، برای هر معمار دارای دغدغه و رسالت حرفه ای موضوع تاثیرگذار و قابل تاملی است. ازین رو و با نگاه به آینده و سیر تحول شهر، خط کشیدن در چنین محیطی دارای آیتم های محدود کننده ی بسیاری است که موجب ورزیدگی ذهن معمار و عوامل وابسته می گردد و این خود از دلایلی است که ما بر آن شدیم تا دفتر معماری روند را در این فضا مستقر و متولد کنیم.

بی تردید محصول این دفتر در هر سرزمینی که بنا گردد، چیزی مستقل از متن و بستر خود نخواهد بود. مساله ی شکل گیری نماها و بطور کلی معماری نا متنجانس با محیط که به نگرانی غالب معماران صاحب نظر بدیل شده، دقیقا با بی توجهی به بستر اثر آغاز می گردد و با حمایت صاحبان سرمایه متبلور می شود و با تحریک حس منیت و فخر فروشی خریدار، به فروش می رسد. بدیهی است هیچ قانونی نمی تواند کاهنده سرعت رشد این نامعماری تخریبگر باشد و قطعا همانند همه ی پدیده های اجتماعی برخورد با این مساله نیز با روشی از جنس خودش به نتیجه خواهد رسید.

ما بر این عقیده هستیم که نبود محصول دارای محتوا که تامین کننده ی پسند بازار باشد از عوامل رشد پدیده ذکر شده است. لذا برای تحقق این آرمان تلاش می کنیم از الگوهای زمینه در روند خلق اثر بهره بگیریم. در این مسیر به یقین محصول نهایی صرفا به دنبال بیان خود نیست و در حال برقراری تعادلی است میان اطلاعات زمینه و ایده های نو و خواسته های روز.

ما معماری را نه صرفا در فرم و نه صرفا در عملکرد بلکه در پیدایش مجموعه ای سازمان یافته از فضاهای خوب یافته ایم و خلق این کیفیت حتما محصول یک روند درست در طراحی خواهد بود.

راه های ارتباطی:

آدرس دفتر:کاشان، خیابان شهید بهشتی، مجتمع نیکان، طبقه 5، واحد 6

ایمیل شرکت/دفتر: ravandoffice@gmail.com

لفن شرکت/دفتر: 03155582707

اینستاگرام شرکت:  ravand_office

نام و نام خانوادگی: امیرحسین جورابچی-مریم سادات ثابت

تاریخ تولد (روز / ماه / سال): 11/3/66-4/9/66

شهر محل تولد: کاشان

آخرین مدرک تحصیلی / دانشگاه محل اخذ: کارشناسی ارشد-دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان

شبکه‌های اجتماعی معمار:  اینستاگرام: ma_sabet/amirjurabchi

تلفن همراه: 09132649652/09133632791

ایمیل: Ms.sabet66@gmail.com/jurabchi.amirhosein@gmail.com

آثار دفتر معماری روند، سید علی ثابت، سید مصطفی ثابت، مریم سادات ثابت

منتشر شده در : یکشنبه, 5 جولای, 2020دسته بندی: دفاتر و استودیوها, شرکتها, مهندسان مشاوربرچسب‌ها: