آرایشگاه مردانه VIP، اثر کسری شفیعی زاده، محمد یوسف صالحی، محمد صادق افشار
داروخانه روشا، اثر کسری شفیعی زاده، محمد یوسف صالحی، محمد صادق افشار

سالن زیبایی شکرنیا اثر کسری شفیعی زاده، محمد یوسف صالحی، حسین زین آغاجی، آیدین وسکاه

سالن زیبایی شكرنیا، مركز ارایه خدمات آرایشی و بهداشتی برای بانوان است که در ساختمانی در خیابان سعادت‌آباد واقع شده است. كاربری سابق این واحد، اداری با فضاها و عملكردهای مغشوش بود و بی‌ارتباط با موضوع آرایشگاه به نظر می‌رسید و خواسته كارفرما، داشتن فضایی لوكس، در عین حال لطیف و با حداكثر فضای خدمات، در مساحت 88 مترمربع بود.

ایده اصلی شكل‌گیری طرح

ایده اصلی شكل‌گیری طرح، ایجاد فضاهای مجزا برای كاربری‌های متفاوت، در عین یكپارچگی در كالبد است. در همین راستا، جعبه‌هایی با رنگ‌های متفاوت، به منظور تفکیک فضاهای كثیف و تمیز از یكدیگر و ایجاد فضاهای نیمه‌بسته و بسته در نظر گرفته شد تا فضاها از لحاظ بویایی و صوتی برای یكدیگر مزاحمت ایجاد نكنند. كاربر می‌تواند به بعضی از این جعبه‌ها وارد شود، ولی بعضی از آنها تنها از پروژه عبور می‌كنند. گستردگی فضا این امكان را به مشتریان می‌دهد که حس حضور در یك سالن مد (Catwalk) كوتاه و خصوصی را تجربه كنند.

رنگ بژ محیط، به عنوان یکی از رنگ‌های لوکس ایرانی، برای جداسازی فضاها و پیش‌برد ایده پروژه انتخاب شد. نورپردازی پروژه نیز به عنوان یكی از فاكتورهای تاثیرگذار در حصول حداكثر بازدهی فضای آرایشگاهی، با توجه به استانداردهای لازم طراحی شده است. همچنین انتخاب گیاه سانسووریا و سیستم آبیاری هوشمند به منظور تصفیه طبیعی هوای محیط، تلطیف فضا را به همراه دارد.

معماری معاصر ایران، خدماتی

______________________________

نام پروژه: سالن زیبایی شکرنیا
عملکرد: خدماتی
معماران اصلی: کسری شفیعی زاده، محمد یوسف صالحی،حسین زین آغاجی، آیدین وسکاه
کارفرما: مهسا شکرنیا
آدرس پروژه: تهران، سعادت آباد، ساختمان سرو
مساحت/زیربنا: 88 متر مربع
اجرای پروژه: محمد یوسف صالحی
تاریخ طراحی: 2016
عکاسی پروژه: هامون مقدم
مشاور گرافیک: آیدا افصحی، نگار نبوی طباطبایی
بودجه‌ی کل: 1/070/000/000 Rials
جوایز:
1)Italy A’Design Award Silver Winner For Shokrniya Beauty Salon 2017-2018