بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران، اثر مهندسین مشاور شارستان
اقامتگاه بارین در شمشک، اثر شرکت طرح و ساخت ری‌را

رایدِنبرگ اِسترن بِراوری، اثر استودیو حریری و حریری 

رایدِنبرگ اِسترن بِراوری معروف به جواهرات زالتسبورگ

این طرح پیشنهادی بر اساس الهام و تعریفی نو از عناصر طبیعی شهر زالتسبورگ شکل گرفته است. مستر پلان مجموعه که در واقع پروژه ای توسعه محور می باشد همان شهر زالتسبورگ، اما به‌صورت انتزاعی می باشد و بخش کوچکی از خود شهر خواهد شد. این مهم با تعریفی نو از کوهستان و رودخانه ی زالتساخ انجام خواهد شد.
به‌منظور خلق یک گفت و گوی شخصی و یک تجربه ی معنوی، ما یک نهر باریک در جوار کوه را باهدف راهنمایی و دعوت مردم به سایت، طراحی کردیم که مانند رودخانه‌ی زالتساخ، این حرکت، باعث ایجاد یک مرز جدید و یک حرکت جدیدی در سایت می‌شود و طبیعت را به درون سایت تسری می دهد. الگوی قدیمی، متشکل از سکانس هایی بود که در آن آب از بالاترین نقطه (جایی در میانه ی سایت ما) عبور کرده، سقوط میکند و همچون آب های حاصل از ذوب برف ها، تکه یخ ها و صخره های خرد شده [در پشت بناهای ما]، جمع می‌شود! این مسیر پیاده، به‌دقت طراحی شده تا عموم مردم از زیبایی طبیعت جنگل ها و صورت صخره ها بدون هیچگونه تهدیدی برای حریم خصوصی ساکنین لذت ببرند. این کانال، همچنین، مکانی را در فضای باز برای نمایش مجسمه ها فراهم می کند.

معماری معاصر جهان: تجاری تفریحی، مسکونی

____________________________________________

نام پروژه: رایدِنبرگ اِسترن بِراوری معروف به جواهرات زالتسبورگ
مدیر اجرایی، مستر پلان و معماری: مژگان حریری
ایده‌پرداز: گیسو حریری
مدیر پروژه: مارکوس رندلر
گروه طراحی شرکت معماری: جنی شوکیماس، لیو ماریت نائس، مارلین وی، ندا پورشکوری
تیم طراحی اتریشی و آمریکایی: آرینکو پلنانگز، کانسالتینگ جیامبیاچ (arinco planungs+consulting gmbh) ، پیتر شاوفلر (Peter Schaufler) و اُلیور فیشر(Oliver Fischer)
مهندسین (سازه، عمران و مکانیک): شیندلر زی.تی. جیامبیتی (Schindelar ZT GmbH) پتشنیگ زی.تی. جیامبیتی (Petschnigg ZT GmbH) تی.بی. هایلینگ، تی.بی. هِرپست و تی.اِی.اس باوفیزیک

مدارک فنی


منتشر شده در : دوشنبه, 28 ژانویه, 2019دسته بندی: تجاری تفریحی, مسکونی, ویلاییبرچسب‌ها: