عمارت گلستان، اثر سعید آرانی قهرودی، علیرضا انسی
بازسازی کلینیک تغذیه و لاغری، اثر پوریا احمدی

دفاتر اداری Second Home Hollywood

اثر selgascano

خانه‌ی دوم، که اولین مرکز اداری برای نوآوران و کارآفرینان می‌باشد اولین شعبه‌ی خود را در ایالات متحده آمریکا در شهر لوس‌آنجلس افتتاح کرده است. این شعبه که به نام‌های ‘Second Home Hollywood’و ‘HolLA’ شناخته می‌شود توسط استودیوی   SelgasCano طراحی شده است. معماران پروژه پارکینگ قدیمی هالیوودی را به یک مجموعه فضای کار اشتراکی درمیان باغ تبدیل کرده اند. این پروژه در حدود 8400 مترمربع فضای سخت و خشن را با 6500 مترمربع فضای سبزجایگزین کرده است. آنچه قبلا یک پارکینگ بود اکنون یک باغ است.

سایت پروژه دو سازه را در خود جای داده بود: ساختمانی که در سال 1964 توسط پل ویلیامز طراحی و به عنوان بخشی از مجموعه حفظ شده و مورد استفاده قرار گرفته است; و ساختمان دوم که تخریب شد و با باغی که شامل 60 قطعه فضای اداری بیضی شکل در اندازه‌های مختلف است جایگزین شده است. بام این کابین‌ها زرد رنگ است که از نمای بالا به نیلوفرهای آبی شباهت دارند.

در سایت این پروژه 320 فضای اداری در طبقه‌ی همکف و 200 دفتر کار در طبقه‌ی اول واقع شده است. طبقه‌ی همکف شامل فضاهایی همچون، شعبه‌ای از کتاب فروشی خانه‌ی دوم به نام لیبرا، رستوران، کافه، بار، تراس‌هایی در فضای باز، سالن کنفرانس و اتاق‌های جلسات می باشد که همگی برای استفاده عموم آزاد هستند.

در خانه ‌‌ی دوم هالیوود ، طراحان پروژه به جای آوردن باغ به فضای داخل، دفاتر را به داخل باغ آورده‌اند. این نزدیکی تقریبی با طبیعت نه تنها گامی به سوی زندگی پایدارتر است بلکه این گیاهان دما را کاهش می‌دهند و سایه ایجاد می‌کنند: نمای شفاف ، نیاز به روشنایی مصنوعی را از بین می‌برد و دارای 3 بازشو کارآمد برای تهویه متقابل طبیعی است. دیوارهای منحنی شفاف امکان دید کامل 360 درجه به گیاهان و حس کار در طبیعت را به شما می‌دهند.

معماری معاصر جهان: اداری

_______________________________________

 نام پروژه: Second Home Hollywood

معمار: Architects: selgascano

معمار اصلی: José Selgas, Lucía Cano

عکاس: Iwan Baan

مساحت:40340 فوت مربع

سال ساخت: 2019

مدارک فنی

منتشر شده در : شنبه, 12 ژوئن, 2021دسته بندی: اداریبرچسب‌ها: