طراحی فروشگاهی انقلاب در اندرونه‌های طراحی داخلی فابيو نوومبره
معماری دیجیتالی، فرید قاسمی

خانه ی روی بام
طراح و معمار پروژه ورنر آیسلینگر شرکت سازنده استدیوی آیسلینگر

LOFTCUBE
WERNER AISSLINGER STUDIO AISSLINGER
LE

این پروژه رویکردی است به گونه‌های جدید مسکن در جامعه‌ای که با سرعت روزافزون به سمت متحرک شدن و جابجایی پیش می‌رود آیسلینگر پی‌برده است که با توسعه و گسترش واحدهای پویا و متحرک می‌تواند فضاهای خصوصی ارزشمند و مکان‌های اولیه‌ی شاخص در مرکز و محدوده‌های شهری برای ساکنان ایجاد کند وی این فضاها را فضای روی بام نامیده است. این مکعب لافت کیوب با مساحت ۳۶ مترمربع (معادل ۳۹۰ فوت مربع و ارتفاع ۳ متر (۱۰) فوت دارای دیوارهای خارجی با قاب بندی چوبی و پوشش و رقه‌های پلاستیکی مشبک است که به صورت بخش‌های منفرد و به شکل نیمه روشن یا تاریک و بسته موجودند فرم کرکره ای پنجره‌ها، تهویه‌ی

مكعب فشرده دارای چهار فضا با پلان آزاد (OPEN PLAN) و محوطه‌های نشیمن آشکار و زیبای روی سقف است این تصویر از ساختمان نیمی از فضای ۳۶ متر مربعی را که شامل نشیمن و آشپزخانه است، نشان می‌دهد. این واحد به اندازه‌ی ۲/۱ متر (۴) فوت) از سطح زمین توسط پایه‌های قابل تنظیم بالا آورده شده است.

فضای داخلی به صورت شگفت انگیزی گسترده و وسیع طراحی شده است. طراحی پلان باز آن از تمام جهات نماهایی را به شخص بیننده عرضه می‌دارد در جلوی ساختمان مکان‌هایی برای نشیمن و فضاهای خواب است و در پشت آن در سمت چپ حمام و آشپزخانه با قفسه‌های نارنجی رنگ قرار دارند.

مطبوع داخلی بنا را ممکن می‌سازد به طورکلی دو نوع پانل ثابت و متحرک در طراحی فضا استفاده شده‌اند: پانل‌های شیشه‌ای اکریلیک نقش گشودگی را دارند، درحالی- که پانل‌های، ثابت فضای داخلی را تقسیم می‌کنند از نظر کلی فضای درونی به چهار ناحیه تقسیم می‌شود که شامل فضای نشیمن اتاق خواب حمام و آشپزخانه است. پارتیشن‌های ثابت و تقسیم کننده از آلیاژ برنج ساخته می‌شوند و به عنوان عناصر چند منظوره و به صورت خلاق و نوآور عمل می‌کنند به طور، نمونه این عناصر شامل یک شیر آب است که قابلیت استفاده در فضاهای مختلف نظیر سینک آشپزخانه و روشویی حمام را در دو جهت مختلف پارتیشن امکان پذیر می‌سازد چون خانه‌ی روی بام به شکلی طراحی شده که به صورت یک واحد است و قابلیت گسترش ندارد، تمهیدات خاصی برای استحکام سازه در آن صورت نگرفته و به آسانی قابل مونتاژ شدن است این واحدها از نوع خانه های متحرک تکی هستند و کل ساختار بنا در طی ۲ الی ۴ روز نصب می‌شود همچنین پس از مونتاژ شدن به راحتی می‌تواند از مکانی به مکان دیگر منتقل شود حتی آیسلینگر طراح پروژه جابه‌جایی ساختمان را از یک بام به بام دیگر به واسطه هلی کوپتر پیشنهاد میکند.
هزینه‌ی ۴۰۰۰ پوندی ۷۰۰۰) (دلاری ،آن از این بنا فضایی مناسب جهت استفاده به عنوان خانه دوم یا فضای نشیمن و پذیرایی مهمان ساخته است طراح هم اکنون در حال گفتگو برای یافتن مکان‌هایی دارای پتانسیل استیجاری برای واحدهای چندگانه مذکور روی بام‌های شهری جهت مشتاقان و علاقه‌مندان است.
لافت کیوب عملکردی دو منظوره دارد و قابل استفاده جهت فضاهای مسکونی و اداری است. در حال حاضر، این ساختار مکعبی شکل داخل یک خانه واحد مسکونی مستقل دیگری را فراهم می‌کند که می‌توان گفت به هر هتلی ارجح است.

منتشر شده در : چهارشنبه, 25 دسامبر, 2019دسته بندی: معماریبرچسب‌ها: