طراحی داخلی آپارتمان­ ها­ی معاصر 
خانه‌ی ویسیومینگ طراحی از رابرت ام.گوئرنی بثزدا، مریلند، آمریکا، 2008

خانه‌ی دوپلی‌کازا طراحی از شرکت معماران جِی.مایر، لودویگسبرگ، آلمان، 2008

خانه‌ی دوپلی‌کازا طراحی از شرکت معماران جِی.مایر، لودویگسبرگ، آلمان، 2008

Dupli Casa Residence, Designed by J. Mayer Architects , Ludwigsburg, Germany, 2008

طرح محیطی پلان خانه‌ی دوپلی‌کازا در بستر 1190 مترمربعی خود، توسط خانه‌ای قدیمی که سابقاً در این سایت قرار داشت، از پیش تعیین شده بود. خانه‌ی قدیمی در سال 1984 ساخته شده و از آن زمان تا بازسازی اخیر، بارها دستخوش توسعه و اصلاحات شده بود. اساس طرح جدید بر مبنای مفهوم خانواده است که سعی شده از طریق مضاعف‌سازی و چرخش‌ها حاصل شود. ساختمان با اندکی ارتفاع که به خود گرفته، در قسمت همکف و میان دو لایه‌ی سازه‌ای، محدوده‌ای نیمه‌خصوصی فراهم آورده است. در ساخت بخش خارجی و نما از بتن، گچ و شیشه استفاده شده، در سقف، آجر و چوب نیز به‌کار رفته و در فضای داخلی بیشتر از پنل‌های چوبی، گچ و پارکت استفاده شده است.
پیچ‌وتاب دیوارها حس ارتباطی مرموز و نابی در خانه و بین فضاهای داخلی و خارجی آن ایجاد کرده است و ضمن آنکه دارای وحدت و یکپارچگی است، چشم‌انداز بی‌نظیری هم دارد که از یک سو به شهر قدیمی مارباخ و از سوی دیگر به آرشیو ادبیات ملی آلمان که در سمت دیگر دره‌ی نِکار در سمت جنوب‌غربی واقع است، پیوند می‌‌خورد. طرح سینوسی دلنشین معماری خانه ما را متوجه این نکته می‌سازد که چقدر طبیعت می‌تواند الهام‌بخش باشد و محصولی که در سایه‌ی آن به دست آمده، آرامش‌بخش و روح‌نواز است. ساخت دو طبقه بر بالای تراز همکف در دستور کار معماران قرار داشت و آنها با رجوع به خطوط نرم و متمایل کردن بنا به سمت باغ، این اوج‌گیری را به شکلی خلاقانه اجرا کردند. بیش از هر چیزی در این خانه، سیال بودن و نرمی سطوح جلب توجه می‌کنند و هوا به آرامی از یک فضا به فضایی دیگر جریان می‌یابد. در اینجا تفکیک فضایی احساس نمی‌شود، ضمن آنکه کنتراست تیره-روشن در اجرای سفید و سیاه، خود را ابراز می‌دارد.
پوشش خارجی این ساختمان، مانند پوست صاف و یکپارچه‌ای در بین نماها از بام تا کف را در آغوش گرفته است. این پوشش به داخل رخنه می‌کند تا سایر المان‌های سازه، پلکان، کمدها و اتاق‌ها را شکل بدهد. در داخل این خانه یک باغ، استخر و اتاق‌های ماساژ نیز ساخته شده است. اتاق خواب طبقه‌ی آخر از قلب خانه بیرون زده و پنجره‌ها در این طبقه اندکی زاویه گرفته­اند تا دید بهتری از ساختمان‌ها و مناظر اطراف ارائه بدهند. استخری با حاشیه‌ی سفید به این خانه الحاق شده که بازتاب تصویر ساختمان در آن هم رؤیای می‌نماید و هم کلاسیک.

مدارک فنی


منتشر شده در : چهارشنبه, 16 سپتامبر, 2020دسته بندی: مسکونیبرچسب‌ها: ,