طراحی ملزومات بهداشتی سرویس‌های بهداشتی حمام و دستشویی
مطب شماره چهل و دو اثر فرنوش چنگیزی

خانه ی ام-هاؤس، طراح و معمار پروژه تیم پین

M-House TIM PYNE

هر نوع ملکی دارای درجه تأثیر پذیری خاصی نسبت به محیط پیرامون خود است و از آن متأثر می‌شود خانه‌ی ام هاؤس که توسط تیم پین طراحی شده دارای قوانین و اصول پیش ساختگی است. وی این ارکان را با المان‌های طراحی خانه متحرک درهم می‌آمیزد تا یک فضای پویا و زنده را همراه با پایداری محیطی لازم خلق کند این خانه به مانند منبع نور تمامی محیط اطراف خود را روشن می‌کند.
پس از بی نتیجه ماندن تلاش‌های زیاد به دلیل محدودیت‌های طراحی و ساختاری که در انگلیس حاکم است، پروژه ی ام-هاؤس توسعه و گسترش یافت تا در هر ملک و محلی بتواند قرار گیرد چون بنا بر طبق اصول و استانداردهای خانه های متحرک طراحی شده، بود محدودیت‌های طراحی معمولی در مورد آن لحاظ نشد این ساختار با بیش از ۱۰۰۰ فوت مربع مساحت به زیبایی طراحی و به جزئیات آن پرداخته شده است تا یک فضای مسکونی و یا اداری با صرف هزینه‌ای کمتر از ۱۴۷۸۰۰ ایجاد شود.
این بدین معنی است که امهاؤس می‌تواند در فضای پشت یک باغ روی یک سقف هموار و بدون شیب و حتی به صورت شناور در آب قرار گیرد در حالی که همه این موارد خارق العاده به نظر می‌رسند ساختار خانه در هر زمان که ساکنان آن مایل به جابه جایی و تغییر مکان باشند می‌تواند به محل دیگری منتقل، گردد به جای اینکه مالکان آن مجبور به ترک خانه و خرید منزل دیگر شوند یا اینکه خانه‌ای دیگر بسازند و یا تغییراتی در آن انجام دهند که تمام این موارد مستلزم صرف نیرو و انرژی بیشتری است.
این توانایی و قابلیت نسبت به خانه‌های معمولی به پروژه ام هاؤس برچسب آگاهی محیطی را می‌زند و برخی آن را جزء خانه‌های هوشمند محسوب می‌کنند. به عبارتی ام هاؤس به این ویژگی معروف است که نسبت به محیط اطراف خود آگاهی دارد.
با مقایسه این خانه با خانه‌ها و املاک ساخته شده‌ی جدید و مرسوم، میزان انرژی مورد نیاز برای خانه کارخانه‌ای و پیش ساخته مذکور حداقل است به خصوص زمانی که تمام هزینه‌های ساخت حمل و نقل جابه جایی نصب و مونتاژ کردن خانه، كلاً محاسبه شود ملک با یک سفارش، در دسترس قرار می‌گیرد و پس از به پایان رسیدن طراحی‌های خارجی و داخلی آن و بعد از تحویل در محل به صورت دو قطعه که هر یک ۳ متر عرض دارند آماده می‌شود. کل عملیات در مدت ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

نشیمن اصلی با داشتن فضاهای بزرگ و دلباز باعث فریبندگی در فضا می‌شود. دیوارهای پوشش دار بدون تزئین است و با چوب‌های براق و جلا داده شده، پوشیده شده است یک شومینه‌ی چوب سوز احساس خانگی و صمیمیت را در فضا بیشتر می‌کند.

خانه‌ی ام-هاؤس کاملا و به خوبی استانداردهای ساخت و ساز کشور انگلیس را رعایت می‌کند. سیستم گرمایش از، کف پنجره‌ها و درب‌های مخصوص آن با ارزان‌ترین شیوه باعث گرم شدن و گرم ماندن خانه و جلوگیری از اتلاف انرژی داخلی می‌شوند مصالح و موادی که جداره‌های بیرونی بنا را پوشش می‌دهند آلومینیوم است اما برای سازگاری بیش از پیش با محیط نوارهای مقاوم و سنگ‌های ساحلی هم در دسترس است.
این محصول در حال حاضر در کشورهای انگلیس و آمریکا به معرض فروش گذاشته شده و تمایل کشور اسلوونی بدین معنی است که اروپای شرقی اولین مکانی است که گسترش توسعه و تولید انبوه -ام‌هاؤس را شاهد است.

 

پتانسیل ام‌هاؤس تا زمانی که قابلیت آن برای قرارگیری در هر مکان در نظر گرفته شود، شناخته نمی‌شود از بالای پشت بام یک آپارتمان مسکونی شهری تا طبقات کلبه‌های گلی و یا در ساحل رودخانه و حتی به صورت شناور. از خانه ام‌هاؤس در مکان‌هایی که قبلا پیشرفت چندانی نداشته است، استفاده می‌شود.

منتشر شده در : سه‌شنبه, 31 دسامبر, 2019دسته بندی: معماریبرچسب‌ها: