نان و نمک، تاملی در جایگاه تاریخی مقبره نادر، اثر هوشنگ سیحون، نوشته‌ی محسن اکبرزاده / دفتر طراحی پژوهی مشکات
خانه پدری، اثر مهناز دولت‌آبادی

بیانیه ی هیئت داوران چهارمین جایزه ساختمان سال ایران

با سلام؛
هیئت داوران چهارمین دوره ی ساختمان سال ایران، پیش از پرداختن به نتایج داوری این دوره، از شرکت‌کنندگان محترم این رویداد به جهت حضور و به قضاوت گذاشتن آثار خود، حضور در جلسات دفاع از آثار چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین و همچنین امکان بازدید هیئت داوران از پروژه های خود که به منظور ارتقا و جریان سازی معماری کشور صورت پذیرفت، کمال تشکر و قدردانی را دارد. بدون شک در چنین رویداد های حرفه ای و فرهنگی همچون دوسالانه ها، مسابقات و جوایز معماری این شرکت‌کنندگان هستند که با حضور خود به این جریان ها اعتبار و شکل می‌بخشند.
شایان ذکر است که دیدگاه و هدف هنر معماری و هیئت داوران در این رویداد نه انتخاب پروژه های فرمال و ژورنالیستی، بلکه شناسایی و معرفی پروژه های الگوساز و دارای پتانسیل های جریان ساز و تاثیرگذار در معماری آینده ی کشور است.
بعد از پایان مهلت ارسال آثار به صورت دیجیتال و آپلود فایل در تاریخ 30/3/1399 و بررسی های اولیه  ی دبیرخانه  ی رویداد، در نهایت، 29 پروژه ی تکمیل و مطابق با معیارها به هیئت داوران جهت مرحله ی اول داوری و انتخاب پروژه‌ها برای دفاع از آثار ارجاع گردید و هشت طرح انتخاب شد. پس از جلسه ی دفاع هشت پروژه در خانه ی کارمان لواسان، سه پروژه ی ساختمان اداری رونیکس و ساختمان مسکونی نیاوران اثر بهزاد حیدری و شیرین صمدیان و همچنین پروژه ی گلخانه، اثر شبنم حسینی به مرحله ی فینال و بازدید راه یافتند.
هیئت داوران و تیم برگزارکننده پس از بازدید از سه پروژه به اتفاق آرا به شرح و دلایل زیر، ساختمان سال ایران 1398، پروژه ی تقدیر شده و کارفرمای سال را به جامعه ی معماری ایران اعلام و معرفی می‌نمایند.
ساختمان سال ایران 1398
هیئت داوران ساختمان سال ایران 1398 به دلیل: 1- توجه به زمینه و سایت 2- توجه به دیتیل‌ها 3- نحوه ی قرارگیری بنا در سایت 4- کنترل و هدایت نور طبیعی 5- طراحی و اجرای صحیح، زیبا، درست و هوشمند 6- استفاده از متریال های ساده و در دسترس 7- امتداد متریال ها از داخل به بیرون 8- شفافیت 9- توجه به فضای سبز و لند اسکیپ ساده و بدون اغراق 10- ارتباط مناسب فضای داخل با استخر و فضای سبز و در نهایت اتمسفر و حس فضایی پروژه، به ویلای گلخانه اثر سرکار خانم شبنم حسینی می‌رسد.
تقدیر ویژه ی هیئت داوران
تقدیر ویژه ی هیئت داوران از پروژه ی رونیکس اثر بهزاد حیدری و شیرین صمدیان بدلیل ارزش های معمارانه ی پروژه و سختی کار در یک محیط بسیار شلوغ و بافت پرتراکم شهری و همچنین ارتباط بسیار نزدیک طراحی با نوع فعالیت کارفرما.
کارفرمای سال ایران 1398
مدیریت محترم پروژه ی رونیکس بدلیل اعتماد کارفرما به طراحی و جسارت پذیرش تفاوت و همچنین حمایت، بها دادن به معماری و ارزش های معمارانه، کارفرمای سال 1398 ایران انتخاب شدند.
در پایان هنرمعماری و هیئت داوران ساختمان سال ایران ضمن تقدیر و تشکر ویژه و مجدد از تمامی شرکت‌کنندگان، کارفرمایان و مجریان پروژه ها، امیدوار است در سال های پیش‌رو هر چه بیشتر شاهد پروژه های با کیفیت و الگوهای جریان ساز با پتانسیل تاثیرگذاری در نسل جدید بناهای کشور عزیزمان ایران باشیم.

داوران ساختمان سال ایران 1398: آقایان مجید فتوره چیانی، سهراب رفعت، علیرضا مشهدی میرزا، حمید فتوره چیانی و دبیر مسابقه ساختمان سال ایران شهریار خانی زاد

بهزاد حیدری، دفاع از اثر

جواد خدایی، دفاع از اثر

داوران ساختمان سال ایران 1398: آقایان مجید فتوره چیانی، حمید فتوره چیانی، علیرضا مشهدی میرزا، سهراب رفعت

داوران ساختمان سال در بازدید از ساختمان مسکونی نیاوران، اثر بهزاد حیدری و شیرین صمدیان

عباس زایا، بهزاد حیدری، علی رحیمیان، مجید فتوره چیانی، سهراب رفعت، شورش عابد، حمید فتوره چیانی، رکسانا خانی زاد، آرین خانی زاد

بهزاد حیدری، علی رحیمیان، مجید فتوره چیانی، حمید فتوره چیانی، شهریار خانی زاد، سهراب رفعت، عباس زایا

 داوران ساختمان سال در بازدید از ساختمان اداری رونیکس، اثر بهزاد حیدری و شیرین صمدیان

منتشر شده در : شنبه, 17 جولای, 2021دسته بندی: دسته بندی نشدهبرچسب‌ها: