پاویون چند قطره، اثر امیرحسین اشعری
سبک شیک – نوع130P-BS

برج بریلیا، توکیو
شرکت میساوا / شرکت کومه سکی / شرکت مهندسین و معماران MHS / شرکت توکیو تاتمونو / شرکت میسوئی / شرکت شوئی

زمین برج بریلیا توکیو در ناحیه­‌ای دوباره توسعه یافته در کینشیچو قرار گرفته جاییکه سکونت، فراغت، تجارت، و رستوران‌ها،بارها،کافی شاپ­‌ها هماهنگی فوق العاده‌­یی را ایجاد می­کنند، و برج سبک زندگی کاملاً جدیدی را در محیطی پر جنب و جوش عرضه می­دارد. ساختمان مسکونی، ساختمان اداری و امکانات تجاری به دقت هماهنگ شده است تا مجموعه‌­ای ایجاد کند که 24 ساعت شبانه روز امنیت و فعالیت را فراهم کند. به عنوان صحنه‌­ای از زندگی روزمره، طراح به ایجاد فضای سبز برای حمایت از محیط زندگی در برج اهمیت داده است و خصوصاً به ایجاد فضاهایی باز برای احساس نور و باد همینطور امنیتی برای گسترش فعالیت‌ها توجه شده است. فضای خارجی بر اساس الگوهای مشبک می­باشد به منظور ایجاد طرحی با کیفیت و جاذبه­‌ی همیشه سبز و دائمی. در حقیقت، الهام برای این طرح مشبک از کینشیبوری آغاز شد، منشاء کینشیچو، که سمبل تاریخ طولانی شهر می­باشد. برج با بیش از 600 واحد امکانات منحصر به فرد مشترکی دارد که به ندرت در آپارتمان‌های معمولی دیده می­‌شود و منجر به تشکیل جامعه خود می­شود. می­توان خود برج را یک شهر نامید.

عنوان: برج بریلیا توکیو
ناظر طراحی: شرکت میساوا
معمار:شرکت کومه سکی/ شرکت مهندسان و معماران MHS
مجری:شرکت توکیو تاتمونو/ شرکت میتسوئی/ شرکت شوئی
مکان: سومیدا-کو توکیو
مساحت زمین: 31/27335 متر مربع
مساحت بنا: 86/18248 متر مربع
کل زیربنای طبقات: 30/264824 متر مربع
سازه: RC
زمان تکمیل: ژوئن 2006
دیوار خارجی: کاشی سرامیکی 50×50 ، گرانیت
دیوار مشاع: سنگ طبیعی
کفپوش مشاع: سنگ طبیعی، کاشی

1و2. باغ دو طبقه‌­ی داخلی. شخص می­تواند از قدم زدن در این باغ که با سرسبزی و صدای آب ، و روشنایی روز پر شده است، و همچنین از حس باز بودن آن لذت ببرد.
3. آبشار داخل گذرگاه، سرسبزی تازه پارک کینشی را در نور خورشید منعکس می­سازد. این آبشار زیبا و صدای طراوت بخش آن قلب مردمان شهرنشین را التیام می­بخشد.
4. سالن کتابخانه با منظره­ای از باغ داخلی و پارک کینشی.
5. سالن سیگار به گونه‌­ای طراحی شده تا با سالن آکواریم درآمیخته به نظر برسد. شخص می­تواند از زمان آزاد خود در سکوت با حسی از حریم شخصی خود لذت ببرد.
6. ورودی برج جاییکه فضا با حسی از عظمت از ساکنان استقبال می­کند. اولین پله برقی مارپیچ برای آپارتمان در ژاپن در اینجا به کار گرفته شده است.
7. سالن چشم انداز: این سکوی باز در طبقه بالا واقع شده است، چشم انداز 180 درجه­‌ای از شهر و حسی از آزادی را فراهم می­سازد.
8. سالن آکواریم: مثل فضایی در بعدی متفاوت در 100 متر بالای سطح زمین به نظر می­رسد، که شخص می­تواند از منظره‌­ی مهاجرت ماهی‌­های استوایی لذت ببرد.
9. لابی پذیرش که ساکنین را با شکوه‌مندی متواضعانه تحت تأثیر قرار می­دهد.

منتشر شده در : سه‌شنبه, 1 دسامبر, 2020دسته بندی: معماریبرچسب‌ها: