مرمت و بازسازی فروشگاه عینک چـشمان، اثر امیرحسین عجمی، شهاب پیش‌گاهی، گروه معماری سام
مسابقه مجموعه مسکونی شار، اثر دفتر مشاور معماری گام ما (کد 11000)

برج‌های اسکان اثر شرکت اسکان ایران

شرکت اسکان ایران در سال 1348 تأسیس شد و از آغاز کار، پروژه‌­های متعددی در زمینه‌­های بلندمرتبه‌­سازی، خانه­‌سازی، عملیات راه‌­باند (پل، تونل و آزادراه)، فرودگاه‌­سازی و عملیات خاکی را به مرحله‌ی اجرا درآورد.

اهم پروژه‌های انجام‌شده در این مأموریت عبارتند از: طراحی و اجرای هتل اوین و سالن جشنهای آن، هتل بین‌المللی کرمانشاه، هتل آزادی آبادان، هتل انقلاب تهران، طراحی و ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س) (محب کوثر)، مدیریت بر طراحی و اجرای دانشکده‌ی فنی و مهندسی علوم و فنون دریایی خرمشهر و جندی شاپور دزفول، مدیریت بر طراحی و اجرای دانشگاه شهدای 16 دی هویزه و دانشگاه علوم پزشکی اروند و همچنین مدیریت بر طرح جامع مجتمع فرهنگی-ورزشی لواسان و جماران. به‌علاوه، یکی از شاخص‌­ترین و مهم‌­ترین پروژه‌­های اخیر شرکت، ساخت بزرگترین شهرک سینمایی (شهرک نور) طی سالهای 91-89 بود که علاوه بر حصول تجربیات ارزنده و حرف‌های، این شرکت را به‌عنوان اولین شرکت سازماندهی‌شده در صنعت ساخت دکوراسیون هنری در حوزه‌ی سینمایی معرفی کرد. برجهای معروف 30 طبقه‌ی اسکان که در 3 بلوک احداث شده‌اند، لقب «اولین بلندمرتبه‌­ساز در ایران» را برای این شرکت به ارمغان آورد.

تعداد 90 واحد مسکونی در 23 طبقه از هر برج قرار دارد که به طور منظم، به صورت 4 واحد در 22 طبقه و نیز 2 واحد در طبقه‌ی بیست و سوم منتشر شده‌اند. واحدهای دوخوابه متراژهایی معادل 185 متر مربع، سه‌خوابه‌ها 205 متر مربع و چهارخوابه‌ها 225 متر مربع دارند. هر واحد شامل سالن پذیرایی، اتاق‌های خواب، آشپزخانه، بالکن، رختشویخانه، سرویس بهداشتی مهمان، سرویس بهداشتی فرزندان، سرویس بهداشتی مختص صاحبخانه، حمام و یک اتاق برای مستخدم با امکانات کامل و مستقل است.
سه طبقه پارکینگ مسکونی مستقل برای این برج تعبیه شده که از همکف به پایین شامل 300 واحد پارکینگ به همراه 200 واحد انباری میباشد. شوتینگ، زباله سوز و تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب از دیگر امکانات این سازه هستند. موتورخانه‌ی ساختمان شامل سه دستگاه بویلر، سه دستگاه چیلر، پمپهای آب، برق اضطراری، آتش‌نشانی، ردیاب دود، مرکز تلفن، منبع آب اضطراری در پشت‌بام و سه دستگاه آسانسور باربر و نفربر است که برای هر برج تعبیه شده‌اند. طبقه‌ی تراس، استخر بزرگسالان و استخر کودکان را در خود جای داده است. تعداد 40 دستگاه واحد اداری در مساحتهای مختلف در دو طبقه به نام مرکز خرید اسکان نیز طراحی شده است و دو طبقه‌ی زیرزمین و همکف دارای 60 باب مغازه با مساحتهای مختلف هستند. پارکینگ‌­های اداری و تجاری مستقل از مسکونی‌ها، در سه طبقه، از همکف به بالا طراحی شده و شامل 160 واحد پارکینگ و 60 واحد انباری تجاری–اداری می‌باشد.

معماری معاصر ایران : مسکونی، تجاری، اداری             

_________________________________________    

نام پروژه: برج‌های اسکان
گروه معماری: از شرکت اسکان ایران
موقعیت پروژه: تهران، ایران، 1356-1351
عکاس: عادل گودرزی

https://www.eskaniran.ir

مدارک فنی


منتشر شده در : شنبه, 9 فوریه, 2019دسته بندی: تجاری تفریحی, آپارتمانی, مسکونیبرچسب‌ها: ,