ایسی میاکه نیویورک، نیویورک ۲۰۰۱
طراحی فروشگاهی انقلاب در اندرونه‌های طراحی داخلی فابيو نوومبره

بان پاتونگ پاتونگ فوکت تایلند

BAAN PATONG

Patong, Phuket, Thailand

این خانه ی استراحتگاهی در ،فوکت روی یک شیب تند و مشرف به یک خلیج و شهر توریستی پاتونگ ساخته شده است. زمین انبوه و سرسبز آن در منطقه ای از درختان بلند و باریک کائوچو و نارگیل واقع شده است. خانه نیز با پیروی از خط تراز محل از این امتیاز برخوردار شده است که فضاهایش به خلیج دید داشته باشند.
بان پاتونگ به سه بخش اصلی تقسیم شده است بخش خصوصی بخش چند منظوره و بخش مهمان هر بخش از تمام لوازم رفاهی و خدماتی برخوردار است.جزئیات طراحی پاسخگوی شرایط آب و هوایی گرمسیر منطقه هستند. سقفهای بزرگ و پیش آمده مایه ی ایجاد سایهی کافی و حفاظی در برابر بارانهای موسمی به شمار می آیند. ساختار باز خانه و استفاده از پنجره های بزرگ و شیشه های یکسره امکان تهویهی طبیعی به وسیله ی نسیم اقیانوس را فراهم می.آورند یک ایوان بزرگ سایه دار به ساکنان خانه امکان میدهد به جای ماندن در فضاهای درونی و استفاده از دستگاههای تهویه ی مطبوع از هوای تازه و طبیعی بهره ببرند.
برای روکشها و نماسازیها از مصالح محلی استفاده شده است از جمله کفهای چوبی جزئیاتی از چوب ساج و در محلهایی دیوارهای گرانیت مصالح به کار رفته این ذهنیت را ایجاد میکنند که خانه کاملا با تپه ی پیرامون درآمیخته است. همچنین به منظور احیای منظرهی جنگلی که خانه را در بر گرفته است سنگهای بزرگی در فضاسازی خانه مورد استفاده قرار گرفته اند.

منتشر شده در : چهارشنبه, 25 دسامبر, 2019دسته بندی: معماریبرچسب‌ها: