بازسازی گوتِربانهُف هانُویر
گروه معماران اِی.اِف.اِف
Güterbahnhof Hannover Renovation
AFF architekten
ترجمهی لادن مصطفیزاده

بازسازی گوتِربانهُف هانُویر اثر گروه معماران اِی.اِف.اِف
گروه معماران اِی.اِف.اِف (AFF) توسط مارتین فرولیچ (Martin Fröhlich) و سون فرولیچ (Sven Fröhlich) تاسیس شد و در برلین (Berlin) و لوزان (Lausanne) فعالیت میکند؛ مارتین و سون در برلین در کنار اولریکه دیکس (Ulrike Dix) و مونیک فراهن (Monic Frahn) و در لوزان در کنار اولریکه دیکس و والنتینو ویتاکا (Valentino Vitacca) در حال پرداختن به فعالیتهای معمارانه خود هستند. فرآیند طراحی در پروژههای گروه معماران اِی.اِف.اِف بر اساس ایدهای شکل میگیرد که از مشاهده و تجزیه و تحلیل کیفیتهای مختلف به دست آمده است؛ در واقع گونهشناسیها و فرمهای رایج دائما مورد پرسش قرار گرفته و با الزامات معاصر مقایسه میشوند. پروژه گوتِربانهُف هانُویر (Güterbahnhof Hannover) در سال 2019 با مساحت 22693 متر مربع در شهر هانُویر کشور آلمان توسط گروه معماران اِی.اِف.اِف مورد بازسازی قرار گرفته است.
انبار مرکزی حمل و نقل هانوفر در اکتبر سال 1877 به عنوان پایانه گوترابفرتیگونگ نورد (Güterabfertigung Nord) برای حمل و نقل محمولههای عمومی افتتاح شد و چند سال بعد به عنوان نقطه توزیع کالاها به بهرهبرداری رسید. در اثر آتشسوزی بزرگ در سال 1930، هر دو تاسیسات ایستگاه و حدود 20000 متر مربع فضای ذخیرهسازی و 175 واگن بار از بین رفت؛ بنابراین در سال 1931 مورد بازسازی قرار گرفت و هر دو سیستم با هم ترکیب شدند تا یک محوطه حمل و نقل اصلی را تشکیل دهند و در همین سال، انبار مرکزی حمل و نقل هانوفر به عنوان یکی از بزرگترین و مدرنترین سالنهای باربری در اروپا به بهرهبرداری رسید که روزانه تا 2000 تن بار عمومی در آن جابجا میشد.
این انبار در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید و در فاصله سالهای 1950 تا 1958 بازسازی شد و به عنوان یکی از بزرگترین محوطههای باری با سالنی به مساحت حدود 40000 متر مربع که روزانه 390 واگن بار در آن بارگیری و تخلیه میشد، مورد استفاده قرار گرفت اما به دلیل ترافیک ریلی در سال 1997 تعطیل شد و فقط سالنهای آن مورد استفاده قرار میگرفتند؛ به عنوان مثال، سالنهای آن برای اکسپو 2000، برگزاری مهمانیهای تکنو (Techno) و مرکز توزیع نامه و تسهیلات صندوق پستی مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2019 تغییر این مرکز به یک مرکز خرید و تفریح جدید (معماری مختلط تجاری) آغاز شد و توسط گروه معماران اِی.اِف.اِف مورد بازسازی قرار گرفت. ابعاد تالار اصلی در جهت طولی تالار (شمال به جنوب) حدود 377 متر و در جهت عرضی تالار (شرق به غرب) بین 68 تا 101 متر است.

The main freight station, built in the 1930s, was badly damaged by bombs during World War II. Some of the damage caused by the war is still visible today in the form of splinter holes or misaligned pillars. After the end of World War II, the reconstruction of the main freight station began. The main freight station in Hanover is parallel to the Hanover – Hamburg / Bremen line on the corner of Weidendamm and Arndtstraße. The dimensions of the main goods hall are around 377m in the longitudinal direction of the hall (north-south direction) and between 101 and 68m in the transverse direction of the hall (east-west direction), the hall tapers from south to north. The supporting structure of the hall was made of steel. Thanks to the convenient location close to the city center, the aim is to convert the entire area over the next few years. One part of the former goods hall will be dismantled and the remaining part will be renovated.