ROOZMAZZE CAFE RESTAURANT, Behnam Mamashti, Kiana Kaviani
کاما دیزاین

بازسازی نمایشگاه مبلمان رست، اثر نازنین کازرونیان و علی سوداگران

مبلمان رست در سال 1392 با شعار ” سادگی هنر ماست ” با کارگاه کوچکی در شیراز آغاز به کار نمود که به علت سادگی ، کیفیت ، کارایی و قیمت مناسب ، در مدت زمان کوتاه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و شعب دیگری در شهرهای مختلف ایران افتتاح نمود و بر آن شد تا نمایشگاه شعبه شیراز نیز با نگاه جدیدی دوباره طراحی گردد تا خط فکری تولیدات این برند در فضای نمایشگاه امتداد یابد و انتخاب محصولات برای مشتریان راحت تر گردد.
فضای شو روم می بایست در امتداد خط فکری تولید کنندگان مبلمان می بود ، ساده ، ارزان ، و کارآ . با افتخار بر ایرانی بودن محصول ، بنابراین در طراحی فضای نمایشگاه از رنگهای خنثی استفاده گردید تا مبلمان ها در رنگهای متنوع خودنمایی کنند . به واسطه ستونهای که از پیش در فضا وجود داشت تقسیم بندی هایی جهت تعریف فضا و ست های مبلمان که تداعی کننده یک واحد اپارتمانی است انجام شد تا برای مشتریان درک محصولات به صورت منفرد آسانتر گردد و همچنین مجموعه های متنوع را راحتتر در فضای آپارتمان خود تجسم کنند .
از آجرهای سنتی دست ساز جهت این جداسازی ها استفاده گردید تا حس ایرانی و دست ساز بودن محصولات القاء گردد .برای قسمتی از دیوار پوش ها از پارچه های روکش شده بروی تخته های چوبی استفاده گردید تا صنعتگری و ظرافت کار تولید کنندگان در فضای داخلی به مشارکت گرفته شود و حس و حال تولید مبلمان در نمایشگاه امتداد یابد . برای کف سازی از سیمان لیسه ای استفاده گردید تا در خنثی ترین و ارزان ترین حالت ممکن ظرافت و تکنیک تولیدات معرفی شود .
با توجه به علاقه مندی مدیران مجموعه جهت فرهنگ سازی و ورود مبلمان رست به دیگر عرصه ها ، طبقه فوقانی که قبلا کارگاه تولیدات بود به فضایی یکپارچه جهت برگزاری ایونت های گوناگون از قبیل نمایشگاه ، کنسرت های خصوصی ، نقد فیلم و … تبدیل گردید و در آنجا نیز به خط فکری طبقه زیرین کف های سیمان لیسه ای و بدنه ها همان دیوارکوب های پارچه ای گردید و دیوارهای داخلی برچیده شد تا فضا امکان هر گونه باز تعریف جدیدی در آینده داشته باشد.

معماری معاصر ایران:طراحی داخلی

_________________________________

نام پروژه: بازسازی نمایشگاه مبلمان رست
طراح داخلی : نازنین کازرونیان
نظارت بر اجرا : علی سوداگران
تاریخ شروع و پایان : 1396-1397
مساحت پروژه : 1000 مترمربع در دو طبقه
بودجه پروژه : 350 میلیون تومان
همکاران : محمد امین زند شاهوار
سه بعدی : نوشین حیدرجان
مجری : مبلمان رست

منتشر شده در : شنبه, 9 نوامبر, 2019دسته بندی: طراحی داخلی, طراحی داخلی / فرهنگی و هنری و ورزشیبرچسب‌ها: ,