زندگی با آیکون‌ها، طرّاحی از دفتر معماری رَلف کونْتْسلی، ترجمه‌ی حمید خداپناهی
نورپردازی بی‌نقص (بخش دوّم) راه حلـهای الهـام‌بخـش برای هـر اتاق نوشته‌ی سالی سْتـوری، ترجمه‌ی اشکان جیهــوری

گروه طراحی و معماری داخلی دکوکو

پروژه­‌ی منزل مسکونی در سعادت‌­آباد

یکی دیگر از پروژه­‌های بازسازی و طراحی داخلی شرکت طراحی
و معماری داخلی «هنر آمیزه­‌ی طرح و رنگ» معروف به DECOCO

متخصصان دکوکو با پشتوانه­‌ی سال­ها تجربه و کار با شرکت­‌ها و کارفرمایان مستقل و خصوصی، همواره می­‌کوشند تا حد امکان به خواسته­‌ها و احساسات آنان نزدیک شده، سپس با ترسیم طرح و ایده‌­های نوین خود به عنوان جهت دهنده به نظرات فوق بهترین نتیجه را به بار آورند.
در نتیجه­‌ی این تلاش‌­ها، شرکت در هفتمین نمایشگاه بین­‌المللی دکوراسیون داخلی تهران (Medex 2009) به عنوان برترین شرکت معماری داخلی، موفق به دریافت تندیس و لوح زرین گردید.
زیباترین رنگ­‌های سبز از طبیعت الهام گرفته می­‌شود. سبز زیتونی، رنگی است که می­‌توان آنرا در چهارچوب دیوارهای منزل و مبلمان به‌­راحتی استفاده نمود. در واقع این رنگ را می­‌توان به‌­تنهایی یا آمیخته با رنگ­‌های دیگر از جمله صورتی، در طرح­‌های تزئینی جهت استفاده در روکش مبلمان یا دیوارها به کار گرفت. به همین جهت طراح با در نظر گرفتن خواسته­­‌ها و علائق کارفرما، با استفاده از دو رنگ سبز و صورتی در فضای پذیرایی، دورنمایی زیبا و ملایم برای بیان حالتی به­‌خصوص فراهم نموده که موجب آرامش و آسایش در این فضا می­‌گردد.
یکی از مهم­ترین مسائلی که در طراحی این منزل مسکونی با توجه به خواسته­‌های کارفرما مد نظر قرار گرفته، تفکیک بخش‌­های پذیرایی و نشیمن با استفاده از دو سبک متفاوت، یعنی نئوکلاسیک و مدرن، می‌­باشد. در این فضای خلوت و عاری از هرگونه اشیاء مزاحم، قوانین حاکم بر طراحی مدرن در عین سادگی و زیبایی به­‌خوبی رعایت شده است. سبک، رنگ و طرح کابینت می­‌تواند مکمّل سایر عناصر و مواد مصرفی موجود در آشپزخانه بوده و با آنها هماهنگی داشته باشد، و یا می­‌تواند به‌­تنهایی سبکی متفاوت را به نمایش بگذارد. در آشپزخانه رنگ سفید و طوسی در کنار استیل به کار رفته تا با رنگ­‌های خنثا، فضایی ساده و روشن در عین حال مدرن ایجاد نماید. با افزودن رنگ قرمز روی دیوار نشیمن خصوصی و همچنین با استفاده از کاناپه به رنگ روشن و کف­پوش با الیاف طبیعی، حال و هوای بانشاطی فراهم آمده است.

پروژه‌­ی بازسازی و دکوراسیون منزل مسکونی سعادت‌­آباد
طراح پروژه: علی اُحُدی
مدیر پروژه: مهرداد انصاری
تصاویر سه­‌بعدی: مصطفی یگانه­‌دوست
کارفرما: شخصی
مكان: بولوار 24 متری سعادت‌­آباد، تهران
مساحت: 168 متر­مربع
تاریخ تكميل پروژه: خردادماه 1384

آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی،
کوچه­‌ی دوم، شماره­‌ی ­9، واحد 1
تلفن: 22376148 – 22085037 – 88074927  تلفکس: 88371251
www.decoco.ir E-mail:info@decoco.ir

منتشر شده در : شنبه, 23 ژانویه, 2021دسته بندی: طراحی داخلی / آپارتمانیبرچسب‌ها: