چــرا مــعمــاری مهــــم اســـت؟، معماری به‌مثابه‌ی مکان، پل گلدبرگر، ترجمه‌ی سِودا ابوترابی، فصل چهارم
مارسل برویــــــــــر، آرین خانی‌زاد

چینی زرین ایـــران
انتخاب شرکت صنایع چینی زرین ایران
به عنوان صادر‌کننده‌ی نمونه ســـال 1401
ایزد توکلیـــان

شرکت چینی زرین ایران برای چهارمین بار در سال 1401 به عنوان «صادرکننده‌ی نمونه‌ی ملی» معرفی گردید؛ چینی زرین تاکنون محصولات خود را به حدود 40 کشور در سراسر جهان صادر نموده و پیشتر، در سال‌های 1380، 1388 و 1390 نیز این عنوان را کسب نموده بود. در ادامه به معرفی شرکت و شناخت جایگاه این صنعت در ایران و جهان خواهیم پرداخت.
ایزد توکلیان، مدیر صادرات شرکت چینی زرین، در مورد تاریخچه و تولیدات بیان می‌دارد:
شرکت چینی زرین ایران یک شرکت 100% خصوصی و خانوادگی متعلق به خانواده‌ی «قصاعی» است و هم اکنون چهارمین نسل این خاندان، صنعتی که بیش از یکصد و چهل سال پیش، یعنی سال 1260 هجری شمسی، جد بزرگشان در کارگاه کوچکی در شهر نطنز بنا نهاده بود را گسترش داده و امروز به یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات تولیدی ظروف چینی در جهان با ظرفیت تولید 8000 تن در سال و حدود 1400 پرسنل در زمینی به مساحت 20,000 مترمربع، مبدل ساخته‌اند. هم‌اکنون شرکت چینی زرین ایران یکی از پیشروترین شرکت‌ها در بازار داخلی بوده و محصولات تولیدی این شرکت در کشورهای هدفِ صادرات نیز به عنوان محصولی با بالاترین استانداردهای جهانی شناخته شده‌اند. شاید جالب باشد که بدانید این شرکت در سال‌های نه چندان دور به سفارش مشتریان خارجی خود در فرانسه، اسپانیا، آلمان و ترکیه محصولاتی با آرم و نام اختصاصی ایشان تولید و صادر نموده است و بعضا دیده شده که مصرف‌کننده‌ی ایرانی فقط به دلیل مارک خارجی پشت ظروف، این محصولات را به چند برابر قیمت خریداری کرده و به کشور بازگردانیده است؛ پس شاهد آن هستیم که کشورهای اروپایی، مشتری محصولات چینی زرین هستند و در همان حال ایرانی‌ها به دنبال جنس خارجی می‌گردند! به قولی باید گفت: “یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم”.
از مشخصه‌های ظروف چینی خوب می‌توان به طراحی‌های منحصر‌به‌فرد و حرفه‌ای، استقامت در برابر ضربه و شوک‌های حرارتی، شفافیت و نورگذری، ثابت ماندن طرح و نقش پس از شستشو، قابلیت استفاده در مایکروویو و بهداشتی بودن آنها اشاره نمود. به طور قطع ظروف چینی در مقایسه با سایر ظروف غذاخوری از جمله ظروف سرامیکی، شیشه‌ای (اوپال)، ملامین، فلزی و یکبار مصرف، سالم‌ترین ظرف غذاخوری از نظر بهداشتی محسوب می‌گردد. از میان انواع ظروف چینی، ظروف دکور شده با سیستم داخل لعابی (IGD) که تنها توسط معدودی از تولیدکنندگان این ظروف در جهان، تولید شده و در ایران و خاورمیانه انحصارا توسط این شرکت تولید می‌گردد، از بهداشتی‌ترین این ظروف به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که آزمایشگاه مجهز مستقر در کارخانه‌ی شرکت چینی زرین ایران با دارا بودن دانش فنی و متخصصین مجرب و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته‌ی آزمایشگاهی چینی و سرامیک، به عنوان آزمایشگاه همکار ملی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در ایران انتخاب شده و کلیه‌ی کالاهای تولیدی شرکت همچنین تولیدات بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی پس از گذراندن آزمایشات دقیق کنترل کیفی در این آزمایشگاه مجوز استاندارد را اخذ نموده و راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌گردند.
با نگاه به لیست بازارهای صادراتی که تاکنون پذیرای محصولات چینی زرین بوده‌اند، متوجه می‌شویم که اکثر آنها را کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند که این مطلب خود نشان‌دهنده‌ی سطح کیفی این محصولات است زیرا وقتی کالایی موفق به حضور در چنین بازارهایی می‌شود، یعنی تمام استانداردهای سختگیرانه و دقیق اروپا را از سر گذرانده است. ظروف چینی زرین، با پخت در دمای 1400 درجه از نوع چینی سخت بوده و مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و شوک‌های حرارتی دارند. به علاوه این ظروف از سبک‌ترین و ظریف‌ترین ظروف چینی در جهان محسوب می‌شوند. شفافیت این محصولات به موازات فرم‌های بدیع و زیبا و نقوش و طرح‌های دلنشین، زیبایی مضاعفی به این محصولات بخشیده است و در نهایت طرح و نقش ظروف دکور شده به روش داخل لعابی (IGD) که انحصارا توسط این شرکت در ایران تولید می‌گردند، در مقابل شستشو در ماشین‌های ظرفشویی 100 درصد مقاوم بوده و درخشندگی و ثبات رنگ طرح‌ها به صورت مادام‌العمر تضمین گردیده است. همچنین از ظروف دکور شده به این روش که فاقد طلا و پلاتین باشند، می‌توان در مایکروویو استفاده نمود. محصولات چینی زرین با تنوع بسیار از لحاظ فرم (شکل ظروف) شامل ظروف گرد، ظروف چهارگوش و ظروف ستاره‌ای شکل پاسخگوی سلایق متنوع مصرف‌کنندگان از سنین و طبقات مختلف می‌باشد. همچنین این محصولات از نظر نقش و طرح نیز بسیار متنوع هستند و طرح‌های کلاسیک برای مجالس و مناسبت‌های خاص و طرح‌های مدرن و ساده برای استفاده‌ی روزمره را شامل می‌شوند. نکته‌ی بسیار مهم این است که که با وجود کیفیت بسیار بالای ظروف چینی زرین، قیمت این محصولات در بازار، معادل یک چهارم تا یک پنجم انواع مشابه اروپایی است به نحویکه امکان خرید برای تمام اقشار جامعه با هر درآمدی را فراهم می‌کند. استراتژی کلی شرکت جهت معرفی بیشتر چینی زرین در بازار داخل، اطلاع‌رسانی شفاف و به دور از اغراق و آگاهی دادن به مصرف‌کنندگان در مورد ظروف پذیرایی و ویژگی‌های کیفی آنها است. به موازات عرضه‌ی این محصولات در فروشگاه‌های خانه‌ی زرین و شبکه‌ی وسیع عاملین فروش چینی زرین در سراسر ایران، سایت فروش اینترنتی چینی زرین ایران به آدرس zarinhome.com امکان خرید اینترنتی از طریق کارت‌های اعتباری عضو شتاب را برای مصرف‌کنندگان مهیا نموده است. در عرصه‌ی صادرات نیز نظم و خوش قولی به موازات ارائه و حفظ بالاترین کیفیت و تنوع در تولیدات از جمله استراتژی‌های صادراتی ما است که حاصل این سیاست در سال‌های گذشته حضور فعال در بازارهای جهانی بوده است.

منتشر شده در : سه‌شنبه, 21 فوریه, 2023دسته بندی: طراحی داخلی, مقالاتبرچسب‌ها: