پروژه‌ی سروستان، اثر احمد صفار
پروژه‌ی حیات، اثر مهدی کامبوزیا

پروژه‌ی چار محل، اثر کامران حیرتی

چار محل

«چار محل» با رویکردی به چهار محدوده‌ی مسکونی در این پروژه نامگذاری شده است.

چهارقلمرویی که مانند حلقه به یکدیگر متصل شده و یکدیگر را در بر می‌گیرند.

«باغ تخت» در طبقه‌ی همکف، «باغ میانه» در طبقه‌ی ششم، «باغ معلق» در طبقه‌ی نهم و در نهایت باغ بام، در آخرین مرحله، چهار موقعیتی هستند؛ که همراه با ارتفاع ساختمان، در توقفگاه‌ها، شهر را به درون خود دعوت می‌کنند و در نهایت با نشانی‌هایی متفاوت، مناطق مسکونی را به وضعیت محله پیوند می‌زند.

حلقه‌ی میانی، تمام موقعیت‌های مکانی پروژه را به یکدیگر متصل و سرانجام همانند گردشگاهی است که امکان چرخش در میان پروژه و پل‌ها و باغ‌ها را فراهم می‌کند.

پل‌های معلق در این پروژه با چرخش‌های خود در محورهای جغرافیایی متنوع، موقعیت‌های دید را گسترش می‌دهند و سطح ارتباطی واحدها با فضای شهر به دلیل مجزا بودن هر واحد، گسترش پیدا کرده و تنوع دید بالایی ایجاد می‌نمایند؛ به گونه‌ای که هر خانه در واقع به شهر و به درون خود پروژه گشوده می‌شود؛ و تیپولوژی‌های ایجاد شده برای واحدهای مسکونی در این پروژه‌، در قامت خانه‌هایی در ارتفاع هستند که شهر را نظرگاه خود صورت‌بندی کرده‌اند.

معماری معاصر جهان: مسکونی

_______________________________________

طراح اصلی: کامران حیرتی

دفتر-شرکت: دفتر معماری کامران حیرتی

همکاران طراحی: تلان خسروی زاده، حمیدرضا ناصری، مهتا مدیری، محمدرضا نظرپور، سارا یزدانی، صبا عامری، شاها مغربی، المیرا چپ‌نویس، نغمه اریونی، مریم صحت

 رندر: شاها مغربی

انیمیشن: فرزاد عمرانی، المیرا چپ‌نویس، سارا یزدانی

منتشر شده در : دوشنبه, 24 آگوست, 2020دسته بندی: مسکونی, آپارتمانی, کانسپتبرچسب‌ها: ,