آیا نمایشگاه گردانی همان نقد جدید است؟ پِدرو گادانهو ترجمه‌ی مهدیه حیدری
ما همیشه در حاشیه‌ی وجود زندگی می‌کنیم❊ مصاحبه ی ولادیمیر بلوگلوفسکی با وینکا دابِلدَم (Winka Dubbeldam) ترجمه ی علیرضا سید احمدیان نیویورک، ژوئن 2005

پاویون زیلِم اثر گروه معماران کِری

پاویون زیلِم اثر گروه معماران کرِی

پاویون زیلِم (Xylem) با مساحت 2100 فوت مربع در سال 2019 توسط گروه معماران کِری (Kéré Architecture) برای مرکز هنری تیپت رایز (Tippet Rise) طراحی شده است. پاویون زیلِم بین مرکز هنری تیپت رایز، مسیرهای پیاده‌روی، دشتی احاطه شده با درختان و  رو به روی نهری کوچک قرار دارد و به عنوان مکانی برای تعاملات و ایجاد یک پناهگاه آرام برای کاربران فضا با امکان گفت و گو، اندیشدن، نشستن و مدیتیشن طراحی شده است. در ساخت پاویون زیلِم از چوب‌های به دست آمده از هرس طبیعی و در ظاهری خام استفاده شده و بدین طریق، امکان رویارویی کاربران با طبیعت فراهم شده است.
توگونا (Toguna) یک ساختمان عمومی است که معمولا در روستاهای آفریقای غربی به عنوان محلی برای بحث در مورد مشکلات روستا، قوانین عرفی و غیره استفاده می‌شود. پاویون زیلِم با الهام از توگونا به صورت یک پناهگاه چوبی طراحی شده تا هم بتواند از کاربران در مقابل نور خورشید محافظت کند و هم امکان تهویه طبیعی را فراهم کند. در طراحی سقف پاویون از چوب‌هایی در فرم دایره که در ساختارهایی شش‌ضلعی مدولار در کنار هم قرار گرفته‌اند، استفاده شده است. نشیمن‌گاه‌های پاویون با تاکید بر مناظر اطراف، امکان کشف فضا، تعامل در گروه‌های کوچک، تماشای مناظر و غیره را برای کاربران فضا فراهم می‌کنند.

معماری معاصر جهان: انسان‌دوستانه

_______________________________________

نام پروژه: پاویون زیلِم
عملکرد: گردهمایی
شرکت-دفتر طراحی: گروه معماران کِری
مساحت زمین: 2100 فوت مربع
تاریخ شروع و پایان ساخت:  2019
عکاس پروژه: ایوان بان
ایمیل mail@kerearchitecture.com
اینستاگرام: KereArchitecture

مدارک فنی

منتشر شده در : یکشنبه, 19 دسامبر, 2021دسته بندی: مرکز گردهماییبرچسب‌ها: ,